Beantwoord

Printer verbinden met Wifi - afdrukken via mobiel

  • 14 July 2023
  • 2 reacties
  • 351 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hi,

 

Ik heb de printer Canon TS5150 aangeschaft en krijg het niet voor elkaar om te verbinden met de wifi via Zyxel T-54 modem.

 

Ik volg de instructies via de printer en heb de canon app PRINT gedownload. Bij het zoeken van de printer via mijn mobiel gaat alles goed. De app vraagt om de printer te verbinden met mijn wifi. Zodra ik dit gedaan heb zoekt de printer ongeveer 15 sec actief naar het netwerk en komt vervolgens met een foutmelding.

 

Mijn vermoeden is dat het modem de printer niet wil accepteren in het netwerk.

 

Ik heb geprobeerd mijn wifi instellingen (via Tmobile settings) te veranderen waarbij ik de 2.4g verbinding om de nrs 1, 6, 11 heb gezet ipv automatisch.

 

Helaas zonder succes, iemand tips?

 

 

icon

Beste antwoord door Jo-Han 14 July 2023, 13:05

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jo-Han 

Kun je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga vervolgens naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen > beveiligingsmodus > selecteer WPA2-PSK en klik op toepassen.

Lukt het verbinden nu eventueel met 5 GHz uitgeschakeld? Of als je 2 netwerken hebt kies dan 2,4 GHz bij algemeen.

Hallo @Jo-Han 

Kun je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga vervolgens naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen > beveiligingsmodus > selecteer WPA2-PSK en klik op toepassen.

Lukt het verbinden nu eventueel met 5 GHz uitgeschakeld? Of als je 2 netwerken hebt kies dan 2,4 GHz bij algemeen.

 

Super! Dat was het.

 

Ik heb WPA2-PSK geselecteerd en nu werkt het.

 

Bedankt weer voor de snelle reactie en oplossing!

Reageer