problem met EA FC op de Playstation 5

  • 11 February 2024
  • 27 reacties
  • 140 Bekeken

Sinds ik overgestapt ben naar Odido lukt het soms ineens niet om online wedstrijden te spelen op EA FC.

Ik zag al voorbij komen dat Upnp een bekend probleem is met MW3. Dit had ik al ondervonden want hier had ik ook last van. 
 

alleen bij het tabblad Upnp bij thuisnetwerken staan nu 2 verschillende verbindingen met verschillende IP adressen als ik Upnp aanzet. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? 
 

iemand die mij kan helpen? Erg frustrerend dit…

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hey @Dyonnn, welkom op onze Community!

Goed dat je ons via deze weg benadert. Dit is op te lossen met de nieuwe firmware. Deze is nog niet uitgerold maar ik zal je op de lijst zetten zodat hij eerder gepushed wordt. Het modem zal de update uit zich zelf uitvoeren, dan valt de internetverbinding tijdelijk weg. Hopelijk lost dit het voor je op. 

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dyonnn, welkom op onze Community!

Goed dat je ons via deze weg benadert. Dit is op te lossen met de nieuwe firmware. Deze is nog niet uitgerold maar ik zal je op de lijst zetten zodat hij eerder gepushed wordt. Het modem zal de update uit zich zelf uitvoeren, dan valt de internetverbinding tijdelijk weg. Hopelijk lost dit het voor je op. 

Oke dus dit heeft niets met instellingen in de router te maken? Vlan 300, dns instellingen etc etc?

ik ben namelijk al 2 maanden aan het kloten met de verbinding. Vandaag een andere router besteld die ik wilde gaan installeren om te kijken of het daaraan lag. @Tommie van Odido 

 

Reputatie 7
Badge +9

Nee, lag volledig aan onze firmware @Dyonnn. Het modem is gisteren nog geupgraded. Lukt het nu wel? 

Nee, lag volledig aan onze firmware @Dyonnn. Het modem is gisteren nog geupgraded. Lukt het nu wel? 

Ga ik straks is checken! Staat die er sinds vandaag op?

Reputatie 7
Badge +9

Sinds gistermiddag @Dyonnn

@Tommie van Odido 

Ik heb een lange tijd problemen gehad met online games op de ps5, toen een update gekregen en een maand geen problemen gehad. Maar sinds gister weer problemen met online spelen. Kunnen jullie bij mij eens checken?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dyonnn, ik zie een lichte verhoging in de demping op het ONT. Zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren? Ik gok dat dit het voor je zal oplossen!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

@Tommie van Odido 

 

het heeft niet geholpen helaas..

de ene keer word ik er na 3 seconden uitgegooid en de andere keer na 10 minuten. Soms kan ik mijn game wel afmaken. Heel vreemd..

had dit met vorige providers nooit.

zou het iets met een IP block te maken kunnen hebben vanuit playstation?

Reputatie 7
Badge +9

Ervaar je dit echt alleen in de game en ook alleen EA FC @Dyonnn? Of ook met andere internet zaken en/of games? 

@Tommie van Odido nee alleen met EAFC op dit moment. Ik had voorheen wel problemen met COD maar dat is verholpen

Reputatie 7
Badge +9

Hmm, is het dan bedraad of op Wifi @Dyonnn

Als je op Wifi zit:

  • Kan je het eens bedraad uitproberen?
  • We raden het niet aan maar wellicht werkt het beter als je de banden opsplitst. Maak de 2,4 GHz en 5 GHz band los van elkaar.
  • Voer eens een Wifi scan uit voor het beste kanaal en zet je WlanChannel vast op het minst gebruikte kanaal.

 

@Tommie van Odido 

Nee ik speel bedraad..

Reputatie 7
Badge +9

Zou je eens andere spellen kunnen testen @Dyonnn? Ik gok dat dit issue bij EA zelf ligt namelijk. 

De afgelopen week heb ik nu ook last met Call of duty.

als ik met vrienden warzone speel dan bevriest mijn beeld midden in het spel en word het spel afgesloten.

dit gebeurd niet wanneer ik alleen speel.

Ik heb echt vanalles al geprobeerd en jullie komen ook niet echt met oplossingen..

 

ik zou van mijn abonnement af willen stappen omdat het gewoon niet werkt zo, is dit mogelijk? 
Ik heb hiervoor namelijk Ziggo en KPN gehad de 4 jaren hiervoor en nog nooit zoiets gehad als dit

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dyonnn, zou je eens een factory reset willen uitvoeren en dan een bekabelde speedtest op een computer willen doen? Ik zie een lichte verhoging op de demping van het ONT. Het kan hier aan liggen maar dat zou zichtbaar moeten zijn op de meting.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Ga ik straks doen als ik thuis ben. Ook heb ik ergens gelezen om een statisch IP adres in te stellen op je PlayStation en iets met dmz. Zou dit iets kunnen zijn? @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Voordat je je Playstation in DMZ gaat zetten raad ik je aan om je iets meer te informeren over DMZ @Dyonnn

Ja maar ik ben ondertussen wel het einde zoek. Ik heb al een keer de omt gereset. 26 dagen geleden, leesbaar hier boven in dit topic. @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Snap ik @Dyonnn, ik ben benieuwd naar de testresultaten!  

@Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Dit ziet er vlekkeloos uit @Dyonnn, ervaar je dit de hele dag door op je PS5 of op bepaalde tijdstippen? Heb je de internet kabel al eens vervangen door een ander? Gebeurt dit ook als je op wifi speelt?

Ja dit gebeurd ook op wifi. Het gekke is dat ik er soms wel last van heb en soms niet. Geen pijl op te trekken wanneer dat wel of niet is. Ook heb ik al eens met verschillende kabels geprobeerd. Maar zou het dat aan dat DMZ kunnen liggen? @Tommie van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Hmm dat is inderdaad het gekke aan dit verhaal @Dyonnn. Als dit gebeurd, is dit dan op piekmomenten van de dag? 's avonds bijvoorbeeld of in een weekend? Zitten er meer mensen op jouw netwerk?

Neee soms doet hij het een week vlekkeloos en dan van het een op het andere moment bijvoorbeeld een week alleen maar storingen met online gameplay. Bij fifa word ik uit een online wedstrijd gegooid. En bij COD eigenlijk ook. Bij COD heb ik alleen wel het idee dat dat alleen is als ik in een party zit met vrienden. 

Reputatie 7
Badge +9

Voordat je hem in DMZ zet, zou je de PS5 eerst eens willen portforwarden @Dyonnn? Dit is een veiligere optie en wellicht lost dit het al voor je op. 

Reageer