Problemen met netwark

  • 19 July 2023
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Goeden dag

 

Ik heb T-mobile thuis maar het netwerk valt om de haverklap weg. Dit heb ik nooit mee gemaakt. Ik heb het al jaren. Dit gebeurt soms meerdere keren per dag.
Na het herstarten van het modem werkt het wel weer even. Maar is zeer onstabiel. Ik betaal voor 1 GB up en Down maar ontvang veel te maak max 1 MB p/s. Dit lijkt me niet de bedoeling.

ook heeft het TV Kastje vaak problemen met verbinden met het internet. 9 van de 10x als ik hem aanzet zegt die dat er geen netwerk verbinding is. Dan het kastje maar weer uit en aan kabels er in en er uit dan werkt het weer.

Dit is erg irritant dat dit steeds moet. Vooral voor het bedrag wat ik betaal.

Je betaalt er immers grof geld voor.

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Trainsforum, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van je internet. Ik help je hier graag verder mee. Om een beter beeld te krijgen van de snelheid, zou je een aantal speedtesten kunnen doen en de screenshots in dit topic willen delen?  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ik heb ook meteen een lijnmeting gedaan, echter ziet deze er goed uit. Wat mij wel is opgevallen is dat de TV Box al langer dan 40 dagen aan staat. Zou je deze kunnen voorzien van een powerflip? Dit doe je zo: 

 

       Powerflip

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Trainsforum, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van je internet. Ik help je hier graag verder mee. Om een beter beeld te krijgen van de snelheid, zou je een aantal speedtesten kunnen doen en de screenshots in dit topic willen delen?  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ik heb ook meteen een lijnmeting gedaan, echter ziet deze er goed uit. Wat mij wel is opgevallen is dat de TV Box al langer dan 40 dagen aan staat. Zou je deze kunnen voorzien van een powerflip? Dit doe je zo: 

 

       Powerflip

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Netwerk snelheid. (Ik betaal voor 1000mb up en down. Maar blijft steeds rond de 141 zitten).

 

TV Kastje 40 dagen aan? Dat kan niet eens 🤣 na 2 uur schakelt die automatisch uit. ook als ik TV zit te kijken. En ik zet dat uit in de instellingen dan gaat het nog uit.

Reputatie 7
Badge +9

@Trainsforum mag ik je vragen om alle stappen zorgvuldig na te lopen? Met alleen deze screenshot kan ik niet zoveel.

 

Na twee uur gaat deze naar standby, dat is niet uit. Graag een powerflip uitvoeren op de TV Box. Ik zie de rest van de screenshots graag tegemoet. 

Reputatie 7
Badge +15

Netwerk snelheid. (Ik betaal voor 1000mb up en down. Maar blijft steeds rond de 141 zitten).

 

TV Kastje 40 dagen aan? Dat kan niet eens 🤣 na 2 uur schakelt die automatisch uit. ook als ik TV zit te kijken. En ik zet dat uit in de instellingen dan gaat het nog uit.

Hallo @Trainsforum 

Welke router heb je van T-Mobile?

Is dit bekabeld gemeten met een laptop/pc rechtstreeks aangesloten op de router? Voor glasvezel is de latency ook wel hoog.

Een andere internetkabel of andere apparaat om mee te testen kan je ook proberen en meerdere testservers in de Ookla speedtest app.

Internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen is ook het proberen waard. Kan je ook eens een foto bijvoegen van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto?

Reageer