problemen met router en Daikin internet adapter


  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Hallo,

Sinds mijn overgang naar Odido kan ik geen verbinding krijgen met de Daikin internetadapter (BRP069A62). Alleen de router is gewijzigd. Volgens Daikin moet de router open gezet worden om een nieuw IP-adres aan de router toe te kennen. De adapter wordt wel gezien in mijn netwerk maar kan niet geregistreerd worden. Wat moet/kan ik doen?

groetjes,

Louis

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hey @LouisD, wellicht ligt het aan een bug op de huidige firmware. Ik heb je op de lijst gezet zodat de nieuwe firmware eerder gepushed wordt naar het modem, ik gok vandaag al. Het internet zal tijdens het updaten ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware, B10, op het modem. Kan je dan een terugkoppeling geven of je een verbinding tot stand krijgt? 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LouisD 

Is er een mogelijkheid om de adapter te voorzien van een reset zodat alle gegevens gewist worden? Verbonden apparaten verkrijgen automatisch de IP instellingen van de router.

Hallo,

Dat heb ik al gedaan, terug naar de fabrieksinstellingen. Ook de warmtepomp gereset, spanningsvrij voor enkele minuten.

groetjes,

Louis Derks

Reputatie 7
Badge +9

Hey @LouisD, wellicht ligt het aan een bug op de huidige firmware. Ik heb je op de lijst gezet zodat de nieuwe firmware eerder gepushed wordt naar het modem, ik gok vandaag al. Het internet zal tijdens het updaten ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware, B10, op het modem. Kan je dan een terugkoppeling geven of je een verbinding tot stand krijgt? 

Hallo,

Ik wacht af, nog niks gebeurt. De huidige firmware is: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

 

vriendelijke groet,

Louis Derks

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @LouisD, fijn dat je het hebt nagekeken! Het is ons gisteren niet meer gelukt om je firmware te updaten. Ik verwacht dat je kort na het weekend alsnog de update ontvangt.

Dit komt helemaal goed, wij gaan hier voor je achteraan! 🙂

Hallo,

 

De upgrade is geïnstalleerd: versie V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

De Daikin interface heeft nu wel het goede adres (ik kan het echter nog niet instellen/registreren). Ik neem nog even contact op met de leverancier.

 

met vriendelijke groet,

Louis Derks

Hallo,

 

Het werkt weer. De upgrade installeren was nodig maar ook:

verwijderen van de daikin app en opnieuw installeren

ontkoppelen en weer koppelen van de unit

 

met vriendelijke groet,

Louis

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling @LouisD. Ik ben blij om te horen dat alles weer werkt! 

Hallo,

Sinds mijn overgang naar Odido kan ik geen verbinding krijgen met de Daikin internetadapter (BRP069A62). Alleen de router is gewijzigd. Volgens Daikin moet de router open gezet worden om een nieuw IP-adres aan de router toe te kennen. De adapter wordt wel gezien in mijn netwerk maar kan niet geregistreerd worden. Wat moet/kan ik doen?

groetjes,

Louis

Bedankt voor de terugkoppeling @LouisD. Ik ben blij om te horen dat alles weer werkt! 

Beste Tommie ,

ik heb het identieke probleem,

zou je ook voor mij nieuwe firmware op de router kunnen zetten

groet Willem Dick

 

Beste Tommie ,

ik heb het identieke probleem,

zou je ook voor mij nieuwe firmware op de router kunnen zetten

groet Willem Dick

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Willem-D, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Reageer