ps5 via remote play verbinden

  • 21 November 2023
  • 14 reacties
  • 589 Bekeken

Goedendag, 

ik heb recent een ps portal aangeschaft. Nu lukt het alleen niet om remote play aan te krijgen via een hotspot en/of een andere wifi netwerk. Mijn PlayStation heeft een statische ip en ik heb een poorten op mijn router open gedaan die ik vond op reddit. Wat zou ik nog meer kunnen doen. 
op het zelfde netwerk werkt hij wel mits ik mijn monitor aan heb of hier de HDMI uit haal 

ps mijn ps5 gaat wel aan, maar mijn ps portal geeft aan :er is iets fout gegaan

Jason van Odido 5 maanden geleden

Hoi @willemplug, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Omdat ik hier net iets te weinig kaas van gegeten heb, “steel” ik heel lui de tekst uit 1 van onze handige blogs:

Hoe werkt PS5 en PS5 Remote Play?

Er zijn verschillende manieren om verbinding te maken via PS5 en PS4 Remote Play. In alle gevallen is het belangrijk om een goede verbinding te hebben waar je bent. Speel je thuis via Remote Play? Verbind dan de spelcomputer en het apparaat waarop je speelt met dezelfde wifi verbinding.

Via een telefoon of tablet

Wil je PS5 of PS4 Remote Play via je telefoon of tablet activeren? Zo doe je dat:

  • Installeer de PS Remote Play app op je telefoon of tablet.
  • Activeer de optie Remote Play op je PlayStation 4 of PlayStation 5. Ga naar Instellingen, selecteer daar Systeem en dan Remote Play. Kies vervolgens voor Remote Play inschakelen.
  • Start de Remote Play app op en meld je aan bij PlayStation Netwerk.
  • Selecteer bij de Instellingen in de app dat je Mobiele data gebruikt.
  • Zet daarna je PlayStation 5 of PlayStation 4 in rustmodus en start de app op je telefoon of tablet.
  • Meld je aan met het PlayStation Netwerk account en selecteer de spelcomputer.
  • De app zoekt nu de verbinding. Als dat gelukt is, kun je spelen.

 

 

Bron: Overal gamen met PS5 en PS4 Remote Play | Odido Blog

 

Mocht het hiermee nog niet gelukt zijn, laat het weten, dan vraag ik bij onze huisexpert of er hulp kan komen! 

@Waqqas Jij als hobby-gamer: kun jij hier wat zinnigs over zeggen? 😊

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @willemplug, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Omdat ik hier net iets te weinig kaas van gegeten heb, “steel” ik heel lui de tekst uit 1 van onze handige blogs:

Hoe werkt PS5 en PS5 Remote Play?

Er zijn verschillende manieren om verbinding te maken via PS5 en PS4 Remote Play. In alle gevallen is het belangrijk om een goede verbinding te hebben waar je bent. Speel je thuis via Remote Play? Verbind dan de spelcomputer en het apparaat waarop je speelt met dezelfde wifi verbinding.

Via een telefoon of tablet

Wil je PS5 of PS4 Remote Play via je telefoon of tablet activeren? Zo doe je dat:

  • Installeer de PS Remote Play app op je telefoon of tablet.
  • Activeer de optie Remote Play op je PlayStation 4 of PlayStation 5. Ga naar Instellingen, selecteer daar Systeem en dan Remote Play. Kies vervolgens voor Remote Play inschakelen.
  • Start de Remote Play app op en meld je aan bij PlayStation Netwerk.
  • Selecteer bij de Instellingen in de app dat je Mobiele data gebruikt.
  • Zet daarna je PlayStation 5 of PlayStation 4 in rustmodus en start de app op je telefoon of tablet.
  • Meld je aan met het PlayStation Netwerk account en selecteer de spelcomputer.
  • De app zoekt nu de verbinding. Als dat gelukt is, kun je spelen.

 

 

Bron: Overal gamen met PS5 en PS4 Remote Play | Odido Blog

 

Mocht het hiermee nog niet gelukt zijn, laat het weten, dan vraag ik bij onze huisexpert of er hulp kan komen! 

@Waqqas Jij als hobby-gamer: kun jij hier wat zinnigs over zeggen? 😊

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @willemplug 

Poorten open zetten naar je PlayStation zou ik niet doen, het brengt risico's met zich mee.

@Jason van Odido die stappen had ik al genomen, maar werkt dus niet. Toen ik vanmorgen thuis kwam van mijn werk stond de modem in storing. Het “wereldbolletje” brand continue rood en ik heb nu geen internet. Heb al een reset gedaan en opnieuw opgestart, maar het lampje blijft rood. Wat moet ik doen?

Reputatie 7
Badge +15

@willemplug 

Zou je eens een kijkje kunnen nemen in het storingstopic of er een storing is in jouw regio? Misschien staat er ook iets vermeldt in je Odido account bij storingen.

De mediaconverter en/of router herstarten kan helpen.

@Waqqas 

mijn plaatsnaam staat bij storingen vermeld die vanaf 20-10 bezig is. Wij kregen er gister pas last van. Dacht even dat het kwam door wat ik aan het doen was. 
Als poorten openzetten niet de oplossing is om vanuit een ander netwerk of hotspot mijn ps5 aan te zetten en als server te gebruiken, wat zou dan wel een oplossing kunnen zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@willemplug 

Mocht je een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet willen hebben laat het me dan weten, je kunt hem gebruiken met een Odido of Ben simkaart.

Ik heb zelf al onbeperkt mobiel internet, maar mijn vrouw zou het wel kunnen gebruiken. Dus graag.

Reputatie 7
Badge +15

@willemplug

Ik heb je een code voor 7 dagen onbeperkt via een prive bericht verstuurd!

Ik heb mijn ps5 en psportal bij iemand anders aangesloten. Hierbij werkte remote play wel, ook als ik met een ander netwerk ingelogd was. 
Jet lukte echter niet om met mijn hotspot (ook Odido) om in te loggen met mijn portal. 
Is het netwerk van Odido niet geschikt voor remote play? 
 

ps ik het een koperaansluiting en geen glasvezel internet 

Reputatie 7
Badge +15

@willemplug 

Heb je een Zyxel-T54?

Misschiem kan het aan de beveiliging van je modem liggen. Kan je eens in een browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password achter de Zyxel. Ga in het menu naar, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Hallo,

ik heb het zelfde probleem.

 

ik heb mijn ps portal verbonden met de internethotspot van de iphone15 terwijl ik de odido simkaart gebruik dan krijg ik elke keer in het beeld van de ps portal fout opgetreden tijdens het verbinden met de playstation5 en die is aangesloten met ethernetkabel (caiway).

 

Nu heb ik de simkaart (budgetmobile) van me broertje in de iphone 15 gedaan om te proberen en de hotspot verbonden met de ps portal en dan heb ik nergens last van en kan ik overal op mijn playstation5 spelen met de ps portal.

 

ps: als ik zowel de playstayion5 en de ps portal verbindt met de hotspot van de iphone 15 terwijl ik de odido simkaart gebruik dan doet die het ook zoals die het moet doen maar dan moet ik altijd bij de playstation5 in de buurt zijn omdat ze allebei met de telefoon verbonden moeten zijn en dat hoeft niet met de simkaart van budgetmobile.

is dit op te lossen?

Ik heb nog geen oplossing gevonden. Dacht nog even dat het aan mijn orbi mesh netwerk lag, maar doet het ook niet niet als ik de ps5 met de router verbind. Denk dat als mijn contract voorbij is ik maar beter verder kan kijken naar een andere aanbieder. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @willemplug & @Sjakievandehoek, hebben jullie de tip van @Waqqas al uitgeprobeerd? 

 

@willemplug

Heb je een Zyxel-T54?

Misschiem kan het aan de beveiliging van je modem liggen. Kan je eens in een browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password achter de Zyxel. Ga in het menu naar, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, draadloos, algemeen, kies bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

 

Hallo,

ik heb het zelfde probleem.

 

ik heb mijn ps portal verbonden met de internethotspot van de iphone15 terwijl ik de odido simkaart gebruik dan krijg ik elke keer in het beeld van de ps portal fout opgetreden tijdens het verbinden met de playstation5 en die is aangesloten met ethernetkabel (caiway).

 

Nu heb ik de simkaart (budgetmobile) van me broertje in de iphone 15 gedaan om te proberen en de hotspot verbonden met de ps portal en dan heb ik nergens last van en kan ik overal op mijn playstation5 spelen met de ps portal.

 

ps: als ik zowel de playstayion5 en de ps portal verbindt met de hotspot van de iphone 15 terwijl ik de odido simkaart gebruik dan doet die het ook zoals die het moet doen maar dan moet ik altijd bij de playstation5 in de buurt zijn omdat ze allebei met de telefoon verbonden moeten zijn en dat hoeft niet met de simkaart van budgetmobile.

is dit op te lossen?

Dit probleem speelt al een tijdje en kunnen ze niet oplossen. Ik lees overal op internet van meerdere mensen klachten hierover. 

Reageer