Ik zit met een vreemd netwerkprobleem bij iemand die t-mobible thuis heeft. internet via 4g op een Huawei Outdoor CPE B2368, daarachter zit nog een draytek router. De standaard helpdesk lijnen verwijzen mij uiteindelijk hierna toe door.
Het probleem waarvoor ik inmiddels al enige tijd meet zit te stoeien heeft de maken de bereikbaarheid van hun QNAP TS-231p NAS vanaf buitenshuis. Geruimte tijd gelden was de NAS opeens niet meer bereikbaar van buitenshuis. Intern werkt het netwerk en de NAS naar behoren. Communicatie tussen de mobiels/laptops en de NAS werkt probleemloos
Echter als ik, bij wijze van, vanuit mijn kantoor hier met de NAS wil praten wil dit onder geen enkele mogelijkheid werken. Ik heb inmiddels met 100% zekerheid bevestigd dat de Draytek router van de klant het probleem niet is. Bij mijn laatste bezoek heb ik het getest door mijn laptop bekabeld aan te sluiten op het t-mobile modem en daarna, met succes, verbinding gezocht met de NAS(die op de draytek zit aangesloten).
Er stond altijd een DMZ open op het T-mobile modem naar het IP-adres van de draytek(het enigste apparaat wat op het modem zit). Ik heb allerlei combinaties van instellingen geprobeerd om het modem om verbinding vanaf buiten toe te laten echter dit wil niet werken(reset etc ook)
Gezien alles wat ik aan instellingen op het modem geprobeerd heb vraag ik mij dus af of het mogelijk is dat er T-mobile een blokkade is m.b.t. QNAP NAS-systemen?