Beantwoord

Sinds nieuwe modem Zyxel T-54 geen verbinding met Chromecast

  • 4 November 2022
  • 8 reacties
  • 502 Bekeken

Deze kwestie is vaker aan de orde gesteld, echter zonder oplossing en met een ander modem (T50). Moet ik iets, en waar in hoe, in de modem aanpassen zodat Chromecast,versie 1, wel weer verbinding maakt? Ook lees ik vaak dat Chromecast op hetzelfde wifi-netwerk als de I-pad moeten zitten, maar nergens lees ik hoe je dat dan doet.

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 November 2022, 17:31

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @R. de Vries 

Kan de Google Home app de Chromecast wel vinden en heb je hem succesvol kunnen toevoegen? Als je hem niet kan toevoegen verwijder dan de Google Home app en installeer hem opnieuw.

De Chromecast zelf kan je ook een fabrieksreset geven. Het apparaat waarop de Google Home app staat moet op hetzelfde wifi netwerk zitten als het apparaat van waar je wilt casten. Als de app op je eigen telefoon/tablet staat dan is het dus al goed.

Wat je ook kan proberen is in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, bij de WiFi instellingen eerst 5 GHz uitschakelen en dan kijken of het wel werkt en daarna kan je 5 GHz inschakelen en 2,4 GHz uit uitschakelen en kijken of het werkt.

Hallo @R. de Vries 

Kan de Google Home app de Chromecast wel vinden en heb je hem succesvol kunnen toevoegen? Als je hem niet kan toevoegen verwijder dan de Google Home app en installeer hem opnieuw.

De Chromecast zelf kan je ook een fabrieksreset geven. Het apparaat waarop de Google Home app staat moet op hetzelfde wifi netwerk zitten als het apparaat van waar je wilt casten. Als de app op je eigen telefoon/tablet staat dan is het dus al goed.

Wat je ook kan proberen is in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, bij de WiFi instellingen eerst 5 GHz uitschakelen en dan kijken of het wel werkt en daarna kan je 5 GHz inschakelen en 2,4 GHz uit uitschakelen en kijken of het werkt.

Heel hartelijk bedankt voor de informatie. Helaas hebben de suggesties niet geleid tot een oplossing. Inmiddels heb ik een Chromecast 3e generatie besteld. Hopelijk dat dit wel gaat lukken. Begin volgende week meer nieuws!

Reputatie 7

Hi @R. de Vries, ik had heel erg gehoopt dat de tips tot een oplossing zouden leiden - dankjewel voor het meedenken @Waqqas! Fingers crossed dat jullie probleemvrij zijn met de nieuwe Chromecast. Top dat je ons hiervan op de hoogt houdt. Ik wacht met smart op goed nieuws volgende week. Voor nu een heel fijn weekend!

Chromecast, versie 1, was met geen mogelijkheid te verbinden met de T-54. De nieuwe Chromecast 3 was meteen en zeer snel te installeren en werkt probleemloos. Misschien dat andere gebruikers ook iets aan deze informatie hebben.

Lisa en Waqqas: bedankt voor jullie suggesties en meedenken.

 

Reputatie 7

Hi @R. de Vries, super om dit te lezen! 😁 Heel erg bedankt voor het delen, want dit is zeker waardevolle informatie die hopelijk voor meer klanten geldt. Dit ga ik dan ook meenemen. Veel kijk-plezier!

Chromecast ultra ziet hij wel. Kan ook instelwren. Maar iets casten of streamen werkt simpel weg niet. Hij maakt geen verbinding tussen Android laptop en dan chromecast. Zelfde verhaal met chromecast met Google tv. Net nieuw. Word wel geonstelaard in het netwerk. Maar vervolgens niet meer te vinden. Bizar. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Thedutchdaan, welkom op onze Community! 

Kan je het iets duidelijker omschrijven, waar loop je precies tegenaan?

Ja dank je. 

 

Grappig, inmiddels meerdere berichten geschreven. Alleen er word er geeneen gepost hier op het forum. 

Reageer