sinds overstap verbinding probleem harman kardon citation 200 speaker

  • 5 December 2023
  • 22 reacties
  • 1238 Bekeken

Reputatie 1

ik heb sinds vorige week maandag glasvezel van jullie en sinds toen kan mijn harmon kardon  citation 200 speaker niet meer verbinden met wifi. ik heb de speaker gerest en opnieuw proberen toe te voegen via google home maar krijg telkens de foutmelding dat er iets fout is met de internet instellingen. ik ben gisteren even langs me ouder gegaan met de speaker om het daar te proberen en daar verbind die wel gewoon dus ik weeet 100% dat het door de nieuwe modem komt een al een aantal toppiks gelezen met mensen met sonos speaker met het zelfde probleem alleen helaas het probleem niet kunnen oplossen. 

kan iemand mij verder helpen? 

 

Waqqas 4 maanden geleden

Hallo @TeunKortekaas 

Wat je kan proberen is in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Schakel in het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uit of wat je ook nog kan proberen is ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TeunKortekaas 

Wat je kan proberen is in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Schakel in het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uit of wat je ook nog kan proberen is ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Reputatie 1

heb beide oplossingen geprobeerd maar zonder succes. even voor extra info in gebruik niet de wifi van de router maar heb een unifi accespoint voor wifi. hiervoor hadden we kpn en heeft het maanden zonder problemen gewerkt dus ik weet zeker dat het probleem in de zyxel t-56 zit. 

Reputatie 7
Badge +15

@TeunKortekaas 

Je eigen Acces Point zal nu ook gewoon internet ontvangen van de router. Wat je nog zou kunnen proberen :

De Google Home app opnieuw installeren.

De Acces Point voorzien van een fabrieksreset.

Reputatie 7
Badge +6

@TeunKortekaas Ik vermoed dat dit hetzelfde probleem is als hier wordt besproken. Je kunt je voor de zekerheid in dat topic melden, zodat je wordt meegenomen in het onderzoek en de oplossing.

Reputatie 1

@TeunKortekaas Ik vermoed dat dit hetzelfde probleem is als hier wordt besproken. Je kunt je voor de zekerheid in dat topic melden, zodat je wordt meegenomen in het onderzoek en de oplossing.

dankjewel het probleem nog steeds niet kunnen oplossen tot nu toe alle mogelijke oplossing geprobeerd zal me melden in het anderen topic. 

Reputatie 7
Badge +15

 

(Verwijderd)

Reputatie 1

Ook ik heb problemen met het via google home connecten van mijn Harman Kardon citation one speakers met odido xytel TP-56 wifi. Van alles geprobeerd. 5g en 2.4g los gemaakt. UPNP staat aan. Net even via Ziggo geprobeerd (is nog actief) en dat werkt wel. Dus ligt niet aan boxen. NB mijn multibeam van Harman Kardon connect wel. Google home ziet de citation one boxen wel maar via connecten (ja wachtwoorden en SSID zijn gelijk) krijg ik keer op keer een fout melding : "verbindingsprobleem tijdens instellen" verbinding is goed. (speaker box is groen tijdens communicatie). Ik kan nog terug naar ziggo maar dan betaal ik een boete? 

hier hetzelfde, ook met HK Citation 200...

Ook hier hetzelfde probleem met de HK Citation one.

Hey! Ik heb sinds dat ik glasvezel heb exact hetzelfde probleem.

Daarnaast heb ik zelf nog een router staan van asus (RT-AX82U) en deze geeft hetzelfde probleem.

Maar zodra ik een hotspot aanmaak via mijn telefoon en daar de speakers aan verbind werkt t wel. Dus ik ga er ook vanuit dat er iets mis is in de communicatie naar de google servers binnen de zyxel router…

Hopelijk snel een oplossing!

3 van mijn citation speakers zijn nu onbruikbaar. En daarnaast werken alle speakers van google zelf wel😅

Reputatie 1

Zelfde probleem hier met hk citation 200

 

Reputatie 4
Badge

Als je in de log file van de router regels ziet staan die hier op lijken:

dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.251.1 -- 192.168.251.200, lease time 1d en
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

dan komt het connectieprobleem doordat je een apparaat hebt dat zich bij de DHCP-server niet aanmeldt met zijn MAC-adres, maar met een van de andere vormen van DUID.
Dat is een bug in de firmware van de Zyxel, die nog niet door Odido opgelost is.
@Waqqas apparaten resetten, alleen op 2.4 GHz zetten etc. heeft dan geen enkele zin; het DHCP-server gedeelte in het modem crasht en start opnieuw op als je apparaat zijn aanvraag doet.
Helaas voor gebruikers van het Zyxel modem komt dit steeds vaker voor. Apparaten die intern op een moderne Linux-variant draaien (dat kan dus ook gebeuren na een firmware-update van een apparaat dat voorheen wel correct met de Zyxel werkte) gebruiken een 19-byte DUID, wat de crash triggert.
Zie ook hier:

 

Ook ik heb sinds de overstap naar Odido problemen met de verbinding van Citation 200. Jongen van de klantenservice van Odido heeft me ontzettend goed proberen te helpen maar zijn er niet uitgekomen. 
Bij vrienden thuis met andere netwerken verbindt hij direct.

Iemand hier al een oplossing voor het probleem? Begint wel vervelend te worden. 

Reputatie 1

Ook hiero problemen met de HK Citation 200 boxen

Bij mij T-56 modem vervangen en probleem opgelost. Ik kan weer gewoon muziek afspelen op mijn Harman Kardon soundbar.. 

Bij mij T-56 modem vervangen en probleem opgelost. Ik kan weer gewoon muziek afspelen op mijn Harman Kardon soundbar.. 

Huh, heeft jouw nieuwe modem dan nog een oude firmware-versie geinstalleerd waardoor het weer werkt?

Als een nieuw modem dit probleem oplost wil ik anders ook wel een nieuwe ontvangen! Nu al een maand geen gebuik kunnen maken van mijn harman kardon speaker..

Nee sorry een eigen modem. Niet meer van T-Mobile. Ik krijg alleen problemen met Guidion en Odido omdat ik zelf een eigen modem geïnstalleerd heb ipv de T-56 met de gebrekkige firmware. 

Reputatie 1

Mijn HK Citation 200 doet het weer na een update voor de T56 modem.

Erg blij mee!

Mijn HK Citation 200 doet het weer na een update voor de T56 modem.

Erg blij mee!

Zou het ook mogelijk zijn een update ergens to forceren? Ik baal er van als een stekker dat m'n Citation One set het nu niet doet...

Reputatie 1

Wellicht even het modem resetten? ik vermoed dat dan de nieuwe firmware software automatisch geüpdate wordt. 

Ik merkte het dat ze bezig waren doordat ik ineens geen internet meer had, na het opnieuw opstarten vond Google Home ineens mijn HK 200 weer. 

Verder heb ik er ook niet zoveel verstand van. 

Wellicht even het modem resetten? ik vermoed dat dan de nieuwe firmware software automatisch geüpdate wordt. 

Ik merkte het dat ze bezig waren doordat ik ineens geen internet meer had, na het opnieuw opstarten vond Google Home ineens mijn HK 200 weer. 

Verder heb ik er ook niet zoveel verstand van. 

Ga ik proberen. Dank je voor de tip!

Reputatie 4
Badge

Nee, dat helpt niet.

Op dit moment krijg je de nieuwe update alleen als je je aangemeld hebt in het algemene topic over dit probleem.
Waarom dat het algemene topic is? Schiet mij maar lek.

Reageer