Beantwoord

sloom gedoe

  • 20 January 2024
  • 14 reacties
  • 209 Bekeken

Alvast “sorry” voor mijn taalgebruik.

maar ik word toch zo godverd**** ontiegelijk ter*** gek van deze slome troep vertraging heledag door!!! Ik kan geen reet op deze verbinding!! Sites laden NIET, videos laden NIET, series kijken HO MAAR, GAMES spelen HOOOOOO MAAAAAR want die schijt internet valt telkens uit!!!!! Ik word hier helemaal GESTOORD VAN!!!! Wanneer word dit toch een keer OPGELOST!!!!!! Hoe kan dit bedrijf in godsnaam zo slecht zijn PFFFFFFFF. Vermoeiend is dit zeg. Ik moet telkens verplicht op mijn 5g van VODAFONE (GELUKKIG is mijn telefoon provider geen odido want dan had ik mijn telefoon allang tegen de muur aangesmeten!!!) 

echt DOE IETS mijn hemel zeg, 1 minuut per dag heb ik goede verbinding, misschien niet eens 1 minuut. 59 seconden!!!!! GOSH

 

Moderator edit: schelden en andere kwetsende taal is absoluut niet toegestaan. Lees alsjeblieft de Huisregels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

icon

Beste antwoord door theocoppes 21 January 2024, 15:47

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Mellieeeee  Je kan niet sorry zeggen en vervolgens onbeschoft vreselijk gaan vloeken.

Je bereikt er niets mee buiten dat je straks uit het forum kan worden gezet. Het lost niets op en je internet wordt er niet sneller door. 
Dat gezegd hebbende  geef de moderators de gelegenheid om je te helpen op een vriendelijke manier😉 Fijn weekend

 

Hallo @Mellieeeee  Je kan niet sorry zeggen en vervolgens onbeschoft vreselijk gaan vloeken.

Je bereikt er niets mee buiten dat je straks uit het forum kan worden gezet. Het lost niets op en je internet wordt er niet sneller door. 
Dat gezegd hebbende  geef de moderators de gelegenheid om je te helpen op een vriendelijke manier😉 Fijn weekend

 

Maakt me echt geen bal uit. Dan word ik er maar uitgezet. Als jij zulke ongein niet ervaart mag je niet praten. Word er schijt maar dan ook schijtziek van. Al weken lang gaat het zo, elke dag heb ik geen goede verbinding.

lig er niet wakker van als ze me eruit kicken🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 overstappen is zo gebeurd, heb al vaker hulp gevraagd en nooit word er iets aangedaan. Laatste kans dit en daarna ben ik weg. Sloom gedoe. 

Zou je het modem een harde reset kunnen geven? Dan gaat het modem terug naar fabrieksinstellingen. Duurt een kwartier ongeveer.

 

Je zou de converter in de meterkast opnieuw kunnen opstarten. Waar staat je modem? Vaak zetten mensen die buiten het zicht in de meterkast, omringt door 3 betonnen muren en een dikke deur.

 

Als er een netwerkkabel naar het midden van je huis loopt adviseer ik je het modem te verplaatsen. Maar niet bijvoorbeeld in een kastje of bij een speaker omdat dit ook je signaal kan verstoren.

 

Bij de betaalde mobiele versie van Eset, Android, kun je zien welke apparaten er op je WiFi zitten. Mochten er ongenoden gasten op je WiFi zitten dan kun je via mijnODIDO je wachtwoord veranderen. Je moet daarvoor wel verbinding hebben met je WiFi.

 

Mocht je helemaal geen WiFi hebben, op het Odido modem zit heel onhandig een WiFi aan/uit knopje. Een huisdier of kind kan die per-ongeluk indrukken. Na resetten zou het WiFi weer aan moeten staan, anders kan de support dat voor je doen. Of het knopje 1X indrukken en afwachten. Het duurt namelijk een aantal minuten voordat WiFi weer aanstaat.

 

Kun je hier wat mee?

Zou je het modem een harde reset kunnen geven? Dan gaat het modem terug naar fabrieksinstellingen. Duurt een kwartier ongeveer.

 

Je zou de converter in de meterkast opnieuw kunnen opstarten. Waar staat je modem? Vaak zetten mensen die buiten het zicht in de meterkast, omringt door 3 betonnen muren en een dikke deur.

 

Als er een netwerkkabel naar het midden van je huis loopt adviseer ik je het modem te verplaatsen. Maar niet bijvoorbeeld in een kastje of bij een speaker omdat dit ook je signaal kan verstoren.

 

Bij de betaalde mobiele versie van Eset, Android, kun je zien welke apparaten er op je WiFi zitten. Mochten er ongenoden gasten op je WiFi zitten dan kun je via mijnODIDO je wachtwoord veranderen. Je moet daarvoor wel verbinding hebben met je WiFi.

 

Mocht je helemaal geen WiFi hebben, op het Odido modem zit heel onhandig een WiFi aan/uit knopje. Een huisdier of kind kan die per-ongeluk indrukken. Na resetten zou het WiFi weer aan moeten staan, anders kan de support dat voor je doen. Of het knopje 1X indrukken en afwachten. Het duurt namelijk een aantal minuten voordat WiFi weer aanstaat.

 

Kun je hier wat mee?


hey hallo, een harde reset heb ik al vaker gedaan en voordat ik daarna weer internet en tv had waren we 3 uur verder.. 😭 dus dat hielp ook echt niet. Ik ervaar dit probleem al vanaf het begin dat tele2, odido werd.

 

de modem staat in een open kast, naast de tv. (Geen dicht deurtje of iets) ik zit er echt maximaal 3 meter vanaf. 
 

ik heb vaker geprobeerd een account aan te maken op odido zodat ik kon inloggen en netwerk-gegevens kon vinden, maar ik kan helemaal geen gegevens vinden. Ik kom van tele2! Als ik mijn adres dan invoerde dan stond er dat er geen “odidio netwerk” te vinden is. Ik heb overigens wel nog een tele2 modem gekregen laatst. Dus ik zit niet “direct” bij odido. Maar tele2 is ook niet te bereiken want elke site is uit de lucht natuurlijk omdat het nu odido is. Dus ik kan niet zien of er andere mensen op mijn wifi zitten.

ik heb een wifi 2.4g en een 5g en ik Zit op de 5g want die van 2.4g doet al helemaal niets🤣 en ik heb ook maar 1 (heel soms 2) streepjes internet van de 4. Echt waanzinnig slecht dus. 
 

bedankt voor de hulp maar ik heb echt alles al gedaan om het zelf proberen op te lossen, gegoogled en alles en ik weet gewoon niet wat er mis is. 
 

als ik een speedtest doe, komt die uit op 2.27mbps 

probeerde het net weer, een speedtest, op een andere site en als ik het daar doe kom ik er niet eens doorheen 🤣🤣 “kan geen verbinding maken met de server” nou moet je nagaan, zo slecht is de verbinding hier…

Heb je een converter of NT kastje NT kastje is vrij groot, converter zo groot als een pakje sigaretten.

 

Het lijkt mij dat Odido je het beste kan upgraden naar het nieuwe modem. Wellicht moet er dan een monteur komen, maar dat zou wat mij betreft op kosten van Odido moeten zijn.

 

Heb je nog het Technicolor modem? Die is echt verschrikkelijk.

Heb je een converter of NT kastje NT kastje is vrij groot, converter zo groot als een pakje sigaretten.

 

Het lijkt mij dat Odido je het beste kan upgraden naar het nieuwe modem. Wellicht moet er dan een monteur komen, maar dat zou wat mij betreft op kosten van Odido moeten zijn.

 

Heb je nog het Technicolor modem? Die is echt verschrikkelijk.

Ik heb de tele2 ZTE modem laatst binnen gekregen, 2 maanden terug ofzo iets.

Nt kastje geen idee,’ik zal zo eens kijken… 😂 

ze hebben wel laatst glasvezel geplaatst inderdaad, maar geen idee of daar wat mee gedaan is als ik eerlijk ben. Niet opgelet. 
 

ik kom er dalijk even op terug!

Zou het kunnen dat je nog op DSL zit? Dan is het gewoon een kwestie van overstappen op glasvezel.

Zou het kunnen dat je nog op DSL zit? Dan is het gewoon een kwestie van overstappen op glasvezel.


zou kunnen, ik heb echt geen flauw idee 🤣 zo geen verstand van al deze dingen pfffff. Is dat nu zelf op te lossen of moet ik daarvoor ook weer eerst helemaal odidio opbellen?? 

Ik denk dat Odido maandag met ons mee kijkt. Gebruik je nog vaste telefoon?

 

Zo nee, dan gewoon een nieuw abonnement aanschaffen en deze opzeggen mocht je nog op DSL zitten.

 

Anders zit op op DSL abonnement op een Glas verbinding

Hierboven mijn glasvezel verbinding

Ik denk dat Odido maandag met ons mee kijkt. Gebruik je nog vaste telefoon?

 

Zo nee, dan gewoon een nieuw abonnement aanschaffen en deze opzeggen mocht je nog op DSL zitten.

 

Anders zit op op DSL abonnement op een Glas verbinding

Hierboven mijn glasvezel verbinding

Nee geen vaste telefoon, alleen internet en tv

is goed thanks

bedankt voor de foto nu weet ik waar ik op moet letten 😆! Ik kom er nog op terug zodra ik tijd heb om te kijken :) super bedankt voor je tijd en moeite. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Mellieeeee, ik wil ontzettend graag met je meekijken, alleen geef je aan dat je een abonnement van Tele2 gebruikt. Tele2 Internet staat echt nog los van Odido en zijn nog aparte bedrijven. Ik kan op jouw e-mailadres ook geen abonnement bij ons vinden waardoor ik echt vermoed dat dit een internet abonnement van Tele2 is. Je kan het beste contact opnemen met Tele2 door te bellen naar 020-7544444, zij zijn morgen weer bereikbaar vanaf 09:00 uur en zullen graag met je meekijken! 

Hi @Mellieeeee, ik wil ontzettend graag met je meekijken, alleen geef je aan dat je een abonnement van Tele2 gebruikt. Tele2 Internet staat echt nog los van Odido en zijn nog aparte bedrijven. Ik kan op jouw e-mailadres ook geen abonnement bij ons vinden waardoor ik echt vermoed dat dit een internet abonnement van Tele2 is. Je kan het beste contact opnemen met Tele2 door te bellen naar 020-7544444, zij zijn morgen weer bereikbaar vanaf 09:00 uur en zullen graag met je meekijken! 

Dan denk ik dat je het beste een nieuw abonnement bij Odido kan bestellen en daarna Tele2 opzeggen

Reputatie 4

Hi @Mellieeeee, ik wil ontzettend graag met je meekijken, alleen geef je aan dat je een abonnement van Tele2 gebruikt. Tele2 Internet staat echt nog los van Odido en zijn nog aparte bedrijven. Ik kan op jouw e-mailadres ook geen abonnement bij ons vinden waardoor ik echt vermoed dat dit een internet abonnement van Tele2 is. Je kan het beste contact opnemen met Tele2 door te bellen naar 020-7544444, zij zijn morgen weer bereikbaar vanaf 09:00 uur en zullen graag met je meekijken! 

 

Als je belt met Tele2 kunnen zij de overstap naar Odido regelen. Dan krijg je ook de op dit moment geldige aanmeldings kortingen.

Odido stuurt je nieuwe apparatuur met DHL en de spullen van tele2 stuur je dan  retour met PostNL.

Vooral niet vergeten anders komt er een rekening!

Zo heb ik het ook gedaan.

Hi @Mellieeeee, ik wil ontzettend graag met je meekijken, alleen geef je aan dat je een abonnement van Tele2 gebruikt. Tele2 Internet staat echt nog los van Odido en zijn nog aparte bedrijven. Ik kan op jouw e-mailadres ook geen abonnement bij ons vinden waardoor ik echt vermoed dat dit een internet abonnement van Tele2 is. Je kan het beste contact opnemen met Tele2 door te bellen naar 020-7544444, zij zijn morgen weer bereikbaar vanaf 09:00 uur en zullen graag met je meekijken! 

 

Als je belt met Tele2 kunnen zij de overstap naar Odido regelen. Dan krijg je ook de op dit moment geldige aanmeldings kortingen.

Odido stuurt je nieuwe apparatuur met DHL en de spullen van tele2 stuur je dan  retour met PostNL.

Vooral niet vergeten anders komt er een rekening!

Zo heb ik het ook gedaan.



dankjewel Nora en theocoppes. Dan ga ik hier gelijk achteraan 😅 want dit is niet normaal meer. 

Reageer