Smart thermostat niet meer in verbinding te krijgen sinds reset router

  • 16 January 2024
  • 7 reacties
  • 149 Bekeken

Beste iedereen,

Sinds afgelopen zondag is het niet meer mogelijk voor mij om mijn smart thermostat van Bosch te verbinden. Dit is na een storing vanuit de router, hierop heb ik deze gereset (naar fabrieksinstellingen).

De verbinding liep normaliter via mijn Devolo magic 2 set (deze is niet gereset). De app werkt gewoon, in combinatie met de thermostaat, maar de slimme radiatorknoppen willen niet verbinden, en geven constant aan dat er geen verbinding is. 

Hierop heb ik de slimme thermostaat, en de radiatorknoppen allemaal terug gebracht naar de fabrieksinstellingen, maar dit lijkt niet te werken. zie eerste bijlage.

Hierop heb ik een nieuw netwerk gemaakt, op 2,4 ghz, vast gezet op een kanaal, firewall uitgezet. Opnieuw geprobeerd te verbinden maar ook hier geen succes.


Daarnaast heb ik ook advies gevraagd aan bosch/nefit (zie bijlage), maar heb niet het juiste kennisniveau om alle stappen hierin uit te voeren. Hebben jullie een idee hoe ik dit zo snel mogelijk zou kunnen verhelpen? Klantenservice van Odidio gaf aan hierin niet te kunnen ondersteunen.

 

 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @MikeJanssens, welkom op onze Community!

Goed dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Heb je toevallig WPA3 ook al op WPA2 gezet? Dit kan wellicht het euvel voor je oplossen. Kan je mij laten weten of het gelukt is of niet? Thanks. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo MikeJanssens,

Welk type modem gebruik je?

Als je een Zyxel T56 modem hebt dan heeft deze WiFi 6. Sommige apparatuur kan niet overweg met het wifi 6 protocol. (802.11ax) in dat geval kan je een andere instelling voor het wifi protocol kiezen. (WiFi 5 : 802.11ac)

Mvg. Marcel

Beste Marcel,

 

Ik heb een EX5601-T1 model. Ik heb wifi 5 al aanstaan i.p.v WiFi 6.

Het netwerk door mijn devolo magic 2 (met een andere wifi instellingen, niet gereset) werkt overigens ook niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MikeJanssens, welkom op onze Community!

Goed dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Heb je toevallig WPA3 ook al op WPA2 gezet? Dit kan wellicht het euvel voor je oplossen. Kan je mij laten weten of het gelukt is of niet? Thanks. 

Beste Tommie,

 

Dit heb ik ook al geprobeerd, dit werkt ook helaas niet.

 

Met vriendelijke groet,

Mike Janssen

Reputatie 7
Badge +9

Kun je hem wel direct met het modem verbinden in plaats van via je Devolo's @MikeJanssens?  

Kun je hem wel direct met het modem verbinden in plaats van via je Devolo's @MikeJanssens?  

Nee. Dit werkt ook niet.

Reputatie 4
Badge

Er zit in de huidige firmware van de T-5 een bug die het voor sommige apparaten onmogelijk maakt een nieuw ip-adres te verkrijgen als de verbinding onderbroken geweest is.
Of dat het geval is, kun je zien aan onderstaande regel, die dan regelmatig (elke paar minuten) in de logfile van de Zyxel terugkeert:

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

Als deze regel vaker dan 1x in de log van de T-56 terug te vinden is, is het wachten op de update van de firmware. Die update is klaar, wordt momenteel door een aantal proefpersonen getest, en zal binnenkort worden uitgerold.

Reageer