Snelheid problemen met Thuis internet

  • 20 September 2023
  • 11 reacties
  • 166 Bekeken

 Beste oude T-mobile thuis,

Begin september heb ik mijn internetsnelheid verhoogd van 100 MB naar 400 MB. Helaas merk ik erg weinig van verbetering van snelheid. Zowel bedraad als draadloos is het niet de beloofde 400 MB.

Kunnen jullie dit nakijken voor mij aub ? Ik heb al meerdere malen een soft reset gedaan van mijn modem en het glasvezelmodem maar geen verbetering.

2,4 Ghz Wifi

Wifi 5 Ghz

 

Bekabeld internet

 

 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @MB internet, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hello @MB internet 

LAN-poort 1 en 3 zijn beperkt tot 100 Mbps, dit betekent dat de kabel of het aangesloten apparaat de downloadsnelheid beperkt tot maximaal 100 Mbps. Sluit een laptop of pc rechtstreeks aan op de router met een CAT5E internetkabel of hoger en doe een speedtest met de Ookla speedtest app.

je kan een andere internetkabel of een andere apparaat om te testen gebruiken.

Hello @MB internet 

LAN-poort 1 en 3 zijn beperkt tot 100 Mbps, dit betekent dat de kabel of het aangesloten apparaat de downloadsnelheid beperkt tot maximaal 100 Mbps. Sluit een laptop of pc rechtstreeks aan op de router met een CAT5E internetkabel of hoger en doe een speedtest met de Ookla speedtest app.

je kan een andere internetkabel of een andere apparaat om te testen gebruiken.

Bedankt voor je reactie, voor de test is mijn laptop rechtstreeks aangesloten geweest met een CAT7 kabel. Welke poort ondersteunt dan meer dan 100 Mb van het Tmobile modem? Maar kwa Wifi snelheid zou dat ook veel beter en hoger moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +15

@MB internet 

Alle poorten op de router ondersteunen 1000 Mbps maar als er iets is aangesloten dat maximaal 100 Mbps ondersteunt dan word de poort ook gecapped op 100 Mbps.

@MB internet

Alle poorten op de router ondersteunen 1000 Mbps maar als er iets is aangesloten dat maximaal 100 Mbps ondersteunt dan word de poort ook gecapped op 100 Mbps.

 

Ahh dat begrijp ik, maar mijn apparaat ondersteund tot 1Gbps, en de cat 7 kabel ook. Dus hoe kan dat dan?

Reputatie 7
Badge +15

@MB internet 

Kun je eens een andere internetkabel aansluiten? Als er 1 draadje geen goed contact maakt springt de snelheid al terug naar 100 Mbps.

al lang geprobeerd, helaas geen verbetering. Ik zet het abbo maar per 01 oktober terug naar 100 mb. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MB internet, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Hierbij de gevraagde screenshots. Hopelijk kan het snel opgelost worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @MB internet, bedankt voor alle screenshots.

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen. Kan je ons daarna een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 

Beste Tommie, 

 

Monteur is vandaag geweest, na testen bleek dat T50 Modem onstabiel is, nu een nieuw modem aangesloten en een nieuwe glasvezelkabel, het lijkt dat de verbinding stabiel is. Alleen het nieuwe modem heeft nog de oude firmware 

  • Firmware-versie
  • V5.50(ABPY.1)b16_20210525

 Kan jij een Push update handmatig doorsturen ?

Reputatie 7
Badge +8

@MB internet Dit gebeurt automatisch wanneer je dit van de stroom hebt gehaald. Laat je weten of het hierna gelukt is? 😊

Reageer