-
-
is een Master Poster
-
13 reacties
Al enige tijd krijgen we de melding op de tv dat de internetverbinding opnieuw opgestart dient te worden. Blijkbaar is onze tv (bedraad internet en de app, geen kastje) dan de verbinding kwijt. Maar niet alleen onze tv is de verbinding kwijt: ook smart-switches voor verlichting via Wifi zijn vervolgens offline in de daarvoor gebruikte home-app. Was nooit zo bij KPN (vorige provider).
We hebben reeds ons netwerk aangepast en het 2,4 ghz netwerk apart voor deze switches ingeregeld, werkt een onbepaalde tijd correct en dan zomaar ineens volledig willekeurig gebeurt dit....
Wat is hieraan te doen?
Apparatuur is de Zyxel T54 en de Amino Aria 7x
Hey @Adje1971, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.
Ik ben meteen voor je gaan kijken en het valt me op dat het modem al meer dan 88 dagen online staat. Zou je allereerst al je apparatuur stroomloos kunnen maken? Dit doe je zo:
Powerflip
- Haal de stekker van het modem, TV Box en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en TV Box en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
Daarnaast ben ik benieuwd waarom je het gastnetwerk aan hebt staan en hoe heb je je instellingen aangepast voor de 2,4 GHz frequentie? Ik zie dat bandsteering nog aan staat, dit raden wij ook aan voor een stabiele verbinding. Je gaf aan dat je reeds het netwerk aangepast hebt en de 2,4 GHz frequentie losgekoppeld hebt. Dit zie ik niet terug namelijk. Alvast bedankt!
Bekijk origineel