Beantwoord

Statische IPV4 routes op T54

  • 17 December 2023
  • 5 reacties
  • 106 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben een nieuwe klant er kom erachter dat op het T54 geen statische IPV4 routes geconfigureerd kunnen worden. Dit zou een deel van mijn thuisnetwerk onbereikbaar maken.

Opties:

  1. Odido definieerd een statische route in mijn Zyxel.
  2. De T54 moet in bridge mode worden ingesteld ( door Odido)
  3. Ik moet een eigen modem/router aanschaffen bv een Fritzbox
  4. Odido abonnement meteen maar weer opzeggen
icon

Beste antwoord door Waqqas 17 December 2023, 23:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CMBo 

Een eigen modem/router aanschaffen met VLAN ondersteuning (VLAN 300) en deze aansluiten ipv de Zyxel voor meer mogelijkheden qua instellingen is mogelijk. Met een Fritzbox kan je het T-Mobile/Odido profiel gebruiken

De Zyxel kan niet in bridge modus.

Is er ook VLAN ondersteuning nodig voor een VDSL verbinding? I dacht dat VLANs alleen voor glasvezel verbindingen werden gebruikt.

Mijn glasvezel is wel aangelegd door ODF maar nog niet geactiveerd.

Reputatie 7
Badge +15

@CMBo

Voor DSL is er ook VLAN ondersteuning nodig.

Heb je al een glasvezelaansluitpunt in huis en zie je in je Odido account bij internet wijzigen een optie om te migreren naar glasvezel?

Deze optie is niet aanwezig dus zal ik nog even moeten wachten op de glasvezel. Echter heb ik mijn “oude” Fritzbox 7590 aangesloten en het juiste provider profiel geselecteerd. Dit werkte direct inclusief de TV zonder dat ik allerlei extra static routes moest toevoegen.

Dus voorlopig is het probleem opgelost hoewel KPN de Fritzbox wel terug zal moeten hebben maar dat zien we dan wel weer. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +15

@CMBo 

AVM maakt het je wat makkelijker doordat de Fritzbox al wordt ingesteld met het kiezen van het juiste profiel. Je kunt ook voor andere ISP kiezen en dan moet je wel VLAN 300 opgeven, met een modem van een fabrikant waarop je geen profiel kan kiezen zul je internet moeten instellen mbv VLAN.

Reageer