Beantwoord

Synology nas niet extern bereikbaar

  • 31 October 2023
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Zojuist gemigreerd van Ziggo naar Odido glasvezel netwerk. Alles werkt naar behoren, alleen is mijn synology NAS niet meer extern bereikbaar. Ik heb een replicatie configuratie tussen twee synology NAS'sen op twee verschillende glasvezel netwerken.

Het niet bereikbaar zijn van een synology NAS heb ik eerder meegemaakt aan de andere zijde waar een CAIWAY glasvezel aansluiting aanwezig is. De problemen zijn toe opgelost doordat CAIWAY CGNAT heeft uitgeschakeld.

Nu heb ik bij Odido dus hetzelfde probleem. Kan iemand aangeven hoe ik CGNAT kan laten uitschakelen?

icon

Beste antwoord door helicop 1 November 2023, 08:32

Bekijk origineel

2 reacties

De problemen zijn een dag later spontaan opgelost. Waarschijnlijk DNS synchronisatie problemen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @helicop, heel fijn dat het zelf een dag later hersteld is - dat gebeurt niet zo heel vaak, maar is des te mooier als het wel voorkomt! 😄 Ik maak van jouw reactie het Beste Antwoord. Ik vermoed als ik het zo snel lees dat het best eens aan de DNS kan hebben gelegen dus dat is voor nu dan ook de meest voor de hand liggende reden denk ik. Thanks voor je herstelmelding! 

Reageer