Beantwoord

T-50 als router aan T-56

  • 3 April 2024
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

Hallo,

 

Naar aanleiding van telefonisch contact met Service deze topic. 

Ik heb recentelijk een mooie upgrade aan mijn internet pakket en snelheid genomen! Ik ervaarde issues met de T-50 en kreeg hierdoor een nieuwe T-56 modem. Doordat de T-50 niet volledig functioneel meer is hoefde ik deze niet terug te sturen. 

Maar nu mijn vraag: Ik heb een kleine TP-Link Router (Archer C20)  in mijn werkkamer met een kabel vanuit mijn modem. Dit heeft tot nu toe prima gewerkt, maar met de verhoging van mijn internetsnelheid kan deze router dit niet meer aan. Nu wilde ik de T-50 in plaats van de C20 aansluiten om zo de hogere capaciteit te benutten. Wanneer ik de kabel vanuit het modem aan de WAN poort aansluit gaat deze niet aan, enig idee waarom en hoe ik dit kan oplossen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 April 2024, 19:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @faikcem1 

De T50 achter de T56 kan helaas niet. De T50 verwacht VLAN 300 op de WAN poort.

Hallo @faikcem1 

De T50 achter de T56 kan helaas niet. De T50 verwacht VLAN 300 op de WAN poort.

Is er geen manier om dat alsnog aan de praat te krijgen dan? 😥 Draadloos misschien? Je zou verwachten dat zoiets wel zou werken maar dan heb ik nu in principe eigenlijk niks aan de T50. zou ik hier nog iets anders mee kunnen?

Of zorgen dat de T56 VLAN 300 uitzend

Reputatie 7
Badge +15

@faikcem1 

Wat je wel kan doen is een managed switch aanschaffen, 1 poort VLAN 300 meegeven en daarop de T50 aansluiten als 2de router (kan niet als versterker of AP dienen).

Op de T56 is het niet mogelijk om een poort VLAN 300 mee te geven.

Reageer