Beantwoord

T-Mobile T54 modem/router en Philips Hue werkt niet

  • 12 July 2023
  • 12 reacties
  • 413 Bekeken

Mijn ouders hebben sinds een tijdje een T-Mobile internet (VDSL) verbinding. Hierbij hoort een T54 modem/router wat keurig het internet verzorgd, dit werkt naar behoren. De Philips Hue bridge krijg ik echter niet aan de praat. Er gaan slechts 2 van de 3 lampjes branden: het ‘aan’ lampje, netwerk verbinding, maar GEEN internet verbinding (dat is het laatste lampje). Het vreemde is echter, ik heb de Hue Bridge mee naar mijn huis genomen en hier gaat het 3e lampje wél aan en werkt alles naar behoren. Thuis heb ik een T-Mobile (Zyxel) T50 modem/router.

 

Wat mij opvalt is dat ik in de T54 geen optie tegenkom voor het uitzetten IGMP snooping, dit wilde ik nog proberen, maar helaas is dit niet mogelijk. Ik heb hem aangesloten op mijn eigen laptop en zie met tcpdump enorm veel multicast verkeer. Als de T54 een profiel heeft wat dit tegen houdt kan dit de oorzaak zijn. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag, bedankt alvast voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door eric 12 July 2023, 09:41

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +14

IK gebruik ook de T54 en HUE werkt hier gewoon. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @eengebruiker 

Is de Philips Hue bekabeld aangesloten? Kan je eens kijken of een reset helpt?

 

Hallo @eengebruiker 

Is de Philips Hue bekabeld aangesloten? Kan je eens kijken of een reset helpt?

 

Ja dat wil ik proberen, maar dan is wel alle configuratie weg natuurlijk. Ik heb hem aangesloten op een andere modem/router en dan werkt hij naar behoren. Het enige verschil is dus de T54 en dan werkt het niet. Het moet dus een platform probleem zijn; software bug of instellingen. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en/of mee wilt denken wat dit kan zijn.

IK gebruik ook de T54 en HUE werkt hier gewoon. 

 

Welke software staat er op jouw T54 modem? Misschien een software bug. Waar kan ik T-Mobile modem/router firmware downloaden? Weet iemand dit?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @eengebruiker ,

Wij gebruiken ook de T54( hiervoor een T50) met de Hue app en bridge en geen aanmeld problemen.
Misschien als je even op de volgende link klikt  -→ Hoe configureer je een Hue bridge
Misschien staat daar een oplossing voor je.😉

Reputatie 7
Badge +4

Hier ook geen problemen met de Hue Bridge en de T54. 

Kan je hem lokaal via de App wel benaderen 

ps, zet ook even je klantnummer in je profiel, dan kunnen de medewerkers van T-Mobile met je meekijken :) 

Er is echt iets met die T54 aan de hand. Ik heb al jaren een Hue bridge thuis, werkt naar behoren. Als ik deze aansluit bij mijn ouders werkt hij niet. Als ik de niet-werkende bridge van mijn ouders (word niet gevonden via iPhone) bij mij thuis neer zet, werkt hij direct en kan ik hem installeren. Ik heb hem een statisch IP adres gegeven (binnen het subnet uiteraard) en dit werkt bij mij. Ik heb hem daarna mee genomen naar mijn ouders en aangesloten, hij werkt een aantal seconden nadat ik hem aansluit en daarna stopt een PING naar het IP adres. De T54 heb ik een volledige factory reset gegeven ook nog voor de zekerheid, zelfde resultaat.

 

Ik heb T-Mobile gevraagd om een andere modem/router te sturen, dit lijkt een software bug te zijn.

Er is echt iets met die T54 aan de hand. Ik heb al jaren een Hue bridge thuis, werkt naar behoren. Als ik deze aansluit bij mijn ouders werkt hij niet. Als ik de niet-werkende bridge van mijn ouders (word niet gevonden via iPhone) bij mij thuis neer zet, werkt hij direct en kan ik hem installeren. Ik heb hem een statisch IP adres gegeven (binnen het subnet uiteraard) en dit werkt bij mij. Ik heb hem daarna mee genomen naar mijn ouders en aangesloten, hij werkt een aantal seconden nadat ik hem aansluit en daarna stopt een PING naar het IP adres. De T54 heb ik een volledige factory reset gegeven ook nog voor de zekerheid, zelfde resultaat.

 

Ik heb T-Mobile gevraagd om een andere modem/router te sturen, dit lijkt een software bug te zijn.

Heeft een nieuwe verse van het Modem je geholpen? 

Ben sinds 2 weken geleden noodzakelijk tijdelijke geswitched naat het Zyxel T50 modem van odido en hoewel het installeren super snel en makkelijk ging heb ik ook problemen met het toevoegen van een nieuwe HUE bridge. Had er nog 1 liggen en kreeg hem niet aan de praat; 

Ethernet lampje gaat netjes branden, Internet lampje niet, reset gedaan etc.. nada. 

Vervolgens nieuwe brug gekocht maar hetzelfde probleem, min of meer. Deze brug kon ik WEL toevoegen aan mijn hue account nadat ik de kabel gebruikte van de 1ste brug (hebben er 2 ivm max apparaten en configs) maar na software update van de 2e nieuwe brug weigerde ook deze om te verbinden. Hij komt wel terug in de ARP tabel, maar met een wazige adressering; 

31.21.251.1 00:0e:00:00:00:04 nas10_4

Nee ik heb uiteindelijk besloten om te stoppen met T-Mobile / Odido vanwege aanhoudende problemen, na 70+ keer bellen met de helpdesk nog steeds geen werkend internet (simpelweg vanwege geen signaal vanuit KPN zei ik al vanaf het eerste moment!). Het opzeggen ging trouwens wél soepel, dat was bijzonder, zou bijna willen blijven (Nee grapje: nooit meer!)

 

Hoe dan ook, T-Mobile zegt dat dit een probleem met de bridge is, maar dat is niet zo. Ik heb gekeken met een ethernet tap wat voor verkeer er doorheen gaat en het laatste pakketje gaat van Hue naar T54 en hier hoort een antwoord op te komen, dit stuurt de T54 niet meer dus het probleem ligt duidelijk hier en niet aan de bridge. Uiteraard is de helpdesk (begrijpelijk ook) niet in staat om dit te onderzoeken en met de echte engineers kom je niet 1,2,3 in gesprek. Het probleem ligt in ieder geval aan de Zyxel dus oplossing zou kunnen zijn om deze te vervangen met iets fatsoenlijks.

 

Als iemand ooit op deze post uit komt nog even een waarschuwing: nooit maar dan ook nooit T-Mobile / Odido overwegen. Slecht netwerk, slechte helpdesk en slechte hardware (of eigenlijk software).

 

Aanvulling; 

Na opnieuw een reboot hebben nu beide bridges het probleem; 

p.s. kan de super irritant korte auto-logout aangepast worden? 

Zwaar onnodig om na 1 minuut of iets in die geest een logout to forceren.. 

31.21.251.1 00:0e:00:00:00:04 nas10_4
10.70.0.1 00:00:5e:00:01:64 nas10_3

Nee ik heb uiteindelijk besloten om te stoppen met T-Mobile / Odido vanwege aanhoudende problemen, na 70+ keer bellen met de helpdesk nog steeds geen werkend internet (simpelweg vanwege geen signaal vanuit KPN zei ik al vanaf het eerste moment!). Het opzeggen ging trouwens wél soepel, dat was bijzonder, zou bijna willen blijven (Nee grapje: nooit meer!)

 

Hoe dan ook, T-Mobile zegt dat dit een probleem met de bridge is, maar dat is niet zo. Ik heb gekeken met een ethernet tap wat voor verkeer er doorheen gaat en het laatste pakketje gaat van Hue naar T54 en hier hoort een antwoord op te komen, dit stuurt de T54 niet meer dus het probleem ligt duidelijk hier en niet aan de bridge. Uiteraard is de helpdesk (begrijpelijk ook) niet in staat om dit te onderzoeken en met de echte engineers kom je niet 1,2,3 in gesprek. Het probleem ligt in ieder geval aan de Zyxel dus oplossing zou kunnen zijn om deze te vervangen met iets fatsoenlijks.

 

Als iemand ooit op deze post uit komt nog even een waarschuwing: nooit maar dan ook nooit T-Mobile / Odido overwegen. Slecht netwerk, slechte helpdesk en slechte hardware (of eigenlijk software).

 

Dank voor je aanvulling, ben het met je eens dat het niet aan de Bridge ligt. Heeft altijd gewerkt - tot 30min geleden dus.. Ben zelf sinds ~2015 klant van T-Mobile qua internet en eigenlijk nooit issues gehad en super goede ervaringen met de klantenservice. Helaas is het bij Odido minder Okido, hopelijk worden ze op management niveau wakker en gooien ze het roer om. 

In de tussentijd heb ik dus 2 bridges die niet werken :P en ter info; 1bridge zit direct op het Modem en de andere via de switch maar het maakt niks uit. En ja, de kabels zijn goed (kabeltester erop gezet en kabels vervangen van de CAT6 SFTP naar een CAT5e gegaan en andersom maar maakt allemaal niets uit. 

Nee ik heb uiteindelijk besloten om te stoppen met T-Mobile / Odido vanwege aanhoudende problemen, na 70+ keer bellen met de helpdesk nog steeds geen werkend internet (simpelweg vanwege geen signaal vanuit KPN zei ik al vanaf het eerste moment!). Het opzeggen ging trouwens wél soepel, dat was bijzonder, zou bijna willen blijven (Nee grapje: nooit meer!)

 

Hoe dan ook, T-Mobile zegt dat dit een probleem met de bridge is, maar dat is niet zo. Ik heb gekeken met een ethernet tap wat voor verkeer er doorheen gaat en het laatste pakketje gaat van Hue naar T54 en hier hoort een antwoord op te komen, dit stuurt de T54 niet meer dus het probleem ligt duidelijk hier en niet aan de bridge. Uiteraard is de helpdesk (begrijpelijk ook) niet in staat om dit te onderzoeken en met de echte engineers kom je niet 1,2,3 in gesprek. Het probleem ligt in ieder geval aan de Zyxel dus oplossing zou kunnen zijn om deze te vervangen met iets fatsoenlijks.

 

Als iemand ooit op deze post uit komt nog even een waarschuwing: nooit maar dan ook nooit T-Mobile / Odido overwegen. Slecht netwerk, slechte helpdesk en slechte hardware (of eigenlijk software).

 

Dank voor je aanvulling, ben het met je eens dat het niet aan de Bridge ligt. Heeft altijd gewerkt - tot 30min geleden dus.. Ben zelf sinds ~2015 klant van T-Mobile qua internet en eigenlijk nooit issues gehad en super goede ervaringen met de klantenservice. Helaas is het bij Odido minder Okido, hopelijk worden ze op management niveau wakker en gooien ze het roer om. 

In de tussentijd heb ik dus 2 bridges die niet werken :P en ter info; 1bridge zit direct op het Modem en de andere via de switch maar het maakt niks uit. En ja, de kabels zijn goed (kabeltester erop gezet en kabels vervangen van de CAT6 SFTP naar een CAT5e gegaan en andersom maar maakt allemaal niets uit. 

 

Ja het is erg jammer, ik heb ook jarenlang met T-Mobile prima internet gehad maar vlak voor de Odido naam verandering zelf een verhuizing gehad en op het nieuwe adres alleen maar drama gehad; na 4,5 week op het nieuwe adres nog geen internet en had keurig minimaal 4 weken van tevoren de verhuizing doorgegeven. Bij vrienden en familie heb ik ook veel gedoe sinds Odido gehoord, internet lijkt ook vaker problemen te geven maar voornamelijk de helpdesk is niet in staat (door kennis of kunde) om het op te lossen.

 

Even inhoudelijk hoe dit op te lossen, wat je kan overwegen zijn deze 2 opties;

  1. Een nieuwe modem aanvragen bij T-mobile; het lijkt een bug dus hopelijk krijg je een nieuwere/oudere software versie waarmee het wél gaat werken
  2. Een eigen modem/router aanschaffen

Reageer