Beantwoord

T56 koppelen aan Zyxel Nebula

  • 23 December 2023
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

Ik heb meerdere producten van Zyxel en wil graag de T56 modem in de beheertool Nebula opnemen en uiteindelijk één mesh netwerk configureren en beheren. Maar het modem wordt niet herkend via de QR-code en ook handmatig niet.

Wat kan ik doen om het modem wel toe te kunnen voegen?

Arno

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 December 2023, 12:38

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Arno Voerman, van harte welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Je kunt handmatig de 56 toevoegen via de website of via de mobiele app (Nebula). Gebruik onderstaand stappenplan om een modem op basis van MAC-adres toe te voegen aan je cloudomgeving:

Apparaat registreren met MAC-adres

Om een apparaat toe te voegen aan de Nebula moet je het serienummer van het apparaat en het Mac-adres weten. Het MAC-adres & serienummer van je apparaat vind je onder het apparaat onder "MAC-address & S/N" in het volgende formaat (ook registreren in hetzelfde formaat): S/N: S270L5400005 MAC-Adres: AA:BB:CC:11:22:33

Go to Organization-wide > License & inventory
  • Open het tabblad "Apparaten

  • Klik op "Toevoegen" aan de rechterkant van het venster

  • Voer in het geopende venster het "Serienummer" en "Mac-adres" van het apparaat in

  • Klik op "Volgende".

13152131039634

 

Bron: Nebula [Overzicht apparaatregistratie] - Apparaten toevoegen/registreren of verwijderen/verwijderen uit de Nebula – Zyxel Support Campus EMEA

Goede middag,

deze optie is me bekend, maar ik krijg de melding: "Cannot find device"

Ik heb meermalen het MAC-adres en sn gecontroleerd en deze zijn goed. Ook via de QR-code werkt het niet, als ik 'm via m'n mobiel probeer te registreren. Tevens heb ik ook geprobeerd de device-name in te voeren, maar de melding blijft hetzelfde.😥

andere suggestie?

mvrgr.

Arno

Reputatie 7
Badge +8

@Arno Voerman Dit zou in principe moeten werken, gek dat deze hem alsnog niet vindt. Heb je het zowel via de browser als via de app geprobeerd? En krijg je bij beide dezelfde melding?

Ik denk dat ik ondertussen alles al geprobeerd heb:

  • scan QR-code geeft direct Cannot find divice
  • Enter manually: Cannot find device

Via de Nebula-webside…

Het lijkt wel of device echt niet bekend is...
 

Reputatie 7
Badge +16

Poeh ik zit ook eventjes zonder alternatief nu, sorry! @louisL Heb jij nog geniale ingevingen? Alvast bedankt voor je hulp!

Ik ervan uit dat mijn device niet goed geregistreerd is, Kunnen jullie dat organiseren voor mij?

Fijne dagen…🎄

 

Arno

Reputatie 6
Badge

@Jason van Odido / @Arno Voerman Ik vermoed dat de Zyxels modems niet Nebula compatible zijn. Op de comatibility lijst https://support.zyxel.eu/hc/en-us/articles/360010649620-Nebula-Compatibility-Compatible-List-of-Devices-Series- zie ik in ieder geval niets wat op compatibility duidt. Ik vermoed dus dat het nioet mogelijk is de router via Nebula te beheren helaas.

 

Reageer