upgraden Zyxel T-56 naar b10 werkt niet met WX5600

  • 11 March 2024
  • 8 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 1

De Zyxel T-56 upgraden naar 

  • V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

veroorzaakt de volgende problemen:

- Na wijzigen van SSID wordt zowel de oude als nieuwe SSID weergegeven. Je kan met beide verbinding maken. 2,4G en 5G zijn gelijk aan elkaar en easymesh staat ingeschakeld.

-Wifi punt is wel verbonden, maar wordt niet herkend als Wifipunt. Ook niet in de MeshPro app van Zyxel. Voor de upgrade werkte dit wel.

De upgrade bij mij is dus geen succes. Is een downgrade naar b8 mogelijk?

Update: titel is fout. Moet zijn WX5600.

Jason van Odido 1 maand geleden

Hoi @anoniemanoe, bedankt voor het melding maken van dit euvel. Ik heb het nog niet eerder voorbij zien komen, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik pas vandaag weer terug ben van een 11-daags verlof dus wellicht kon ik het nog niet meekrijgen.

 

@Sven-Odido Weet jij of het mogelijk is om de T-56 te downgraden en zo ja: wat is hiervoor nodig?

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1

Nog een probleem is dat de snelheid niet stabiel is en niet boven 60mbits komt.

Odido (voorheen T-Mobile) leverde altijd goede modems. De Draytek, Hwawei, Zyxel 50 en 54 allemaal goede modems, maar de T-56 is een flop. Deze modem moet zo snel mogelijk uit de handel worden genomen. Odido dient een schadeclaim in te dienen bij Zyxel. Dit is mijn derde T-56 en hij werkt voor geen meter.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @anoniemanoe, bedankt voor het melding maken van dit euvel. Ik heb het nog niet eerder voorbij zien komen, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik pas vandaag weer terug ben van een 11-daags verlof dus wellicht kon ik het nog niet meekrijgen.

 

@Sven-Odido Weet jij of het mogelijk is om de T-56 te downgraden en zo ja: wat is hiervoor nodig?

Reputatie 1

 @Jason van Odido Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.

Ik heb nu de T-54 teruggezet en alles werkt weer. Ik moest wel WPA3 veranderen in WPA2. Bij mij zorgt WPA3 voor verstoringen. Waarschijnlijk omdat sommige apparaten/randapparatuur het niet ondersteunen. Wanneer heeft Odido WPA3 uitgerold?

Worden de upgrades van de T-56 wel goed getest? Ik heb het idee dat Zyxel met dit model echt heeft geblunderd.

Odido schijnt ook een andere modem te hebben voor de 8Gbits. Heeft deze modem ook dit soort problemen?

Reputatie 1

@Jason van Odido de modem T-56 gereset en daarna ook het wifipunt. Nu werken ze beide goed. Enige is dat de Mesh app het wifipunt niet herkent en dat is pas na de update, maar zolang het internet werkt is het goed zo.

@Jason van Odido modem T-56 heeft firmware b10 ontvangen,Mesh netwerk is nu offline, zowel het modem en de WX5600 meerdere malen gereset en opnieuw verbonden, meshnetwerk blijft offline !!

de WX5600 zit bedraad aan de T-56

Wat te doen ??

Gr  Harm

Reputatie 1

@harmvanveghel ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Wat voor mij heeft gewerkt:

-wifipunt ontkoppelen;

-modem resetten door het kleine gaatje achter met een satéprikker;

-modem instellen door 192.168.1.1 te gaan;

-wifipunt aansluiten en gelijk resetten via het gaatje achter.

Let op! Na de update werkt de Mesh Pro app niet meer goed. Wifipunten worden niet herkend, maar ze werken wel gewoon

@anoniemanoe wifipunt had ik gereset, is ook verbonden met de modem mar geen mesh netwerk, wifi apparaten verbinden met de modem maar geen met het wifipunt. Er is geen probleem met de Mesh pro app !

Reputatie 1

@harmvanveghel of ik een meshnetwerk heb ben ik ook niet zeker van. De wifipunt zijn wel verbonden, maar zowel in de app als de modem 192.168.1.1 worden de wifipunten niet als wifipunten herkend.

Als ik de wifi uitzet op de modem door de wifiknop paar seconden ingedrukt te houden, heb ik goede internet via wifipunten en als ik inlog op de app of op de modem zie ik dat ik rechtstreeks verbonden ben via de modem en dat klopt niet. Ik ben verbonden via het wifipunt. In de app wordt zelfs aangegeven dat ik bedraad internet heb op me telefoon. 

Reageer