Beantwoord

USB poort Zyxel T54

  • 30 October 2023
  • 8 reacties
  • 410 Bekeken

Ben net overgestapt van Ziggo naar Odido. Alles werkt naar behoren. Tot nu toe erg tevreden. Nu wil ik een harde schijf aansluiten op het Zyxel T54 modem. De USB zou moeten werken volgens berichten op deze site. Ik kan hem echter niet vinden (op verschillende apparaten) Wat kan er aan de hand zijn?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 October 2023, 15:13

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ruud, welkom op de Community! 🙋‍♂️

De USB-functie op onze Zyxel modems is standaard uitgeschakeld voor gebruik. Ik weet niet helemaal zeker of de T-54 de optie toelaat, maar dit kun je configureren via de modeminstellingen wanneer je inlogt op het modem: Inloggen in het modem | Odido community.

Veel succes! 

Ik heb hier gelezen dat de functie ingeschakeld zou zijn. In het modem kan ik wel wat aanzetten maar de USB schijf wordt niet gevonden. Ik heb verschillende geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +6

@Ruud Verschoor Het is een tijdje geleden dat dit voor het laatst voorbij kwam, maar ik meen me vaag te herinneren dat de maximale grootte 2TB is. Is jouw schijf toevallig groter? Misschien ook van belang: hoe is ‘ie geformatteerd?

Bedankt want je antwoord heeft me op weg geholpen. De schijf was 3 tb, te groot dus. Ik heb een andere schijf met fat 32 geformatteerd en nu zie ik deze wel in de gebruikersinterface van de Zyxel. In de Finder van de Mac verschijnt hij nog niet.

Wel in een Windows computer…..

Reputatie 7
Badge +14

Tja, het is verder niet echt een alternatief voor een NAS of netwerk drive, is ook best langzaam. Leuk om een paar Mp3 files te delen, maar geen gebruikerstoegang of verdere beveiliging.  Ik zou dit lekker links laten liggen en een wellicht 2e hands Synology regelen. 

Reputatie 7
Badge +6

@Ruud Verschoor Ik heb het forum uitgeplozen en kwam onderstaand topic tegen van iemand die ook problemen had met Apple, maar het uiteindelijk aan de praat heeft gekregen. Ik heb zelf geen Apple-spullen waar ik het mee kan testen, maar hopelijk kun je hier iets mee.

 

@TMTV , hier staat de oplossing!

Ik heb het voor elkaar. Allemaal bedankt voor het meedenken!

Reageer