Beantwoord

Vervangen Draytek Vigor 2132FVn

  • 29 September 2023
  • 17 reacties
  • 386 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste Odido,

 

De Draytek is al een aantal jaar EOL, met de laatste beveiligingsfirmware update van 2017! Tevens het ontbreken van de 802.11ac Wifi-Standaard.

 

Ik zou dan ook graag de sterk verouderde Draytek modem willen vervangen voor een recent exemplaar.

 

Met vriendelijk groet,

 

Henk

Klant sinds 2013

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 September 2023, 14:14

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HenkdeG, welkom op de Odido Community, leuk dat je een account aangemaakt hebt! 🙋‍♂️

Graag ruil ik de Draytek voor je om zodat je straks een modernere variant thuis hebt staan. Dit zal de Zyxel T56 worden in combinatie met een Media Converter. Omdat je ook nog gebruikmaakt van een verouderde TV Box (de Kamai 510) ruil ik ook die voor je om naar een nieuwere variant. Het modem + de converter worden aangesloten door een gediplomeerde monteur. Dit doen we omdat glasvezelapparatuur zeer delicaat is en bij foute aansluiting dan niet jouw verantwoordelijkheid is - bovendien dient de apparatuur ter plekke aangemeld te worden door Guidion. De afspraaktool ontvang je straks per sms en e-mail. Zodra alles aangesloten is, mag zowel de Draytek, als de Kamai 510 naar een milieustraat gebracht worden - of een andersoortig recyclepunt. Deze apparatuur hoeft niet langer geretourneerd te worden! 😊 

Hoi Jason,

 

Alle apparatuur is binnen en de monteur komt aanstaande vrijdag.

Dank je wel voor je hulp.

 

Met vriendelijk groet,

Henk

Hallo Jason,

ik zou ook graag mijn oude apparatuur willen omruilen voor een nieuwere, heb namelijk ook nog hetzelfde modem als hierboven gemeld, en het internet wordt maar slechter niet meer te doen deze dagen, beste Jason zou u mij daarmee willen helpen? 
met vriendelijke groeten Gosia.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @GosiaK,

Ik heb een modemswap voor je in orde gemaakt. 

Je ontvangt straks een veel stabieler modem + Media Converter. Je hebt ook een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen, hiermee kun je een afspraak met Guidion inplannen zodat de vervanging door hen geïnstalleerd wordt. Hou bij het maken van de afspraak rekening met de levering van het pakket met het nieuwe modem. 

Zodra het modem aangesloten is, kun je de Draytek bij het grofvuil plaatsen - deze hoeven we niet langer geretourneerd te hebben. 

Ik heb ook gelijk je wifi punten omgewisseld voor een nieuwe model dat beter werkt het nieuwe mdoem dat je gaat ontvangen. Het zijn twee wifi punten ipv drie om het nieuwe modem ook geld als wifi punt. 

Mooi geregeld , en de wifi punten helemaal vergeten bij te melden klopt, nou ben benieuwd naar de uitkomst dankjewel Sven. 

Beste Odido,

Graag zou ik ook het Draytek modem willen vervangen i.v.m. eerder/bovengenoemde slechte internet/wifi.

Ben sinds 2013 klant.

Alvast bedankt voor de reactie. 

Vriendelijke groet, 

Nikos

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @nikosvz, graag ruil ik deze voor je om naar een Zyxel T54 + Media Converter. Je ontvangt binnen maximaal vier dagen de vervanging per post. Hiermee gaat ook een installatie door Guidion gepaard omdat glasvezelapparatuur zeer fragiel is. Zodra het pakket onze distributie verlaten heeft en aangeboden wordt bij de bezorger, krijg je een track&trace-code per e-mail. Zo kun je precies in de gaten houden wat de status van bezorging is. Ook sturen we je straks een afspraaktool per sms en e-mail zodat je een datum kunt inplannen met Guidion. Zorg ervoor dat de ingeplande datum niet eerder is dan de bezorging, anders komt de monteur voor niets! 😊

Hallo Jason,

Bedankt voor de service.

Ik zou ook graag mijn modem willen omruilen ! 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @frank3, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ruil het modem heel graag voor je om. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Zal ik dit meteen voor je in gang zetten? 

Graag ! Hoe eerder hoe beter 🥳

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @frank3, het Draytek modem wordt omgeruild voor een Zyxel T-54. Zodra de Zyxel en de Media Converter gearriveerd zijn, kan de apparatuur door Guidion aangesloten worden. Meestal wordt alles binnen 5 dagen bezorgd dus houd straks je track&trace-code in de gaten! 😉 Ik stuur je ook meteen een afspraaktool toe zodat je een dag met de monteur kunt afstemmen. Deze ontvang je per sms en e-mail en kun je binnen een kwartier gebruiken. Alvast veel plezier met de nieuwe apparatuur toegewenst! 

Ik wacht op de track & trace code , en

dan maak ik daarna de afspraak als

ik weet wanneer de modem er is !

bedankt voor de snelle service ! 

Zie nog niets in mijn bestellingen wel meerdere berichten om de monteur aan te vragen ! Maar wacht nog op bericht over nieuwe modem 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @frank3, de verzendorder is verstuurd naar onze logistiek. Zodra het pakket verzonden is zul je de zending kunnen traceren! 

Vandaag arriveert de modem , toen ik vorige week de link kreeg voor een afspraak kon het de volgende dag nog, nu pas eerste mogelijk zaterdagochtend..

is het mogelijk het zelf aan te sluiten of komt er meer bij kijken dan alleen de kabels aansluiten (instellingen..)

Reputatie 7
Badge +16

@frank3 Het is zeker wel mogelijk om het zelf aan te sluiten en op zich niet super complex, maar dan vervalt wel de servicegarantie op alle losse onderdelen en wordt het modem officieel niet aangemeld op de aansluiting (dat doet de monteur namelijk na installatie). Ook al duurt het nog even, ik zou met klem willen adviseren om toch echt Guidion te laten langskomen. 

Reageer