video deurbel Nordväl SH105 wil niet koppelen met modem Zyxel T-54

  • 6 January 2024
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

video deurbel Nordväl SH105 wil niet koppelen met modem Zyxel T-54. Ik krijg het bericht dat het apparaat niet gevonden wordt, terwijl deze wel zichtbaar is in het netwerk. Ik heb 5GHZ al een keer uitgezet op de modem zodat alleen 2.4GHZ overblijft, band steering uitgezet, modem gereset, deurbel gereset, wachtwoord klopt. Iets houdt tussen de connectie tussen het netwerk en de deurbel tegen waardoor er niet gekoppeld kan worden. Waar kan dit in zitten en hoe aan te passen? 

Jason van Odido 3 maanden geleden

Hoi @rickwijerss, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Goed dat je het aangeeft hier, zo kunnen we met de deskundigheid van onze users op zoek naar de beste oplossing. Ik vermoed dat de T54 geen connectie kan maken/het apparaat niet kan vinden omdat de deurbel geen IP toegewezen krijgt vanuit de DHCP-server - dat is de meest logische verklaring. Het gekke is dat de deurbel dus wel zichtbaar is in jouw thuisnetwerk. Wat bij mij thuis werkt, is om de Ring deurbel aan een apart gastennetwerk te koppelen zodat die ook niet over dezelfde frequentie gaat. Is dat in jouw geval mogelijk?

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rickwijerss, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Goed dat je het aangeeft hier, zo kunnen we met de deskundigheid van onze users op zoek naar de beste oplossing. Ik vermoed dat de T54 geen connectie kan maken/het apparaat niet kan vinden omdat de deurbel geen IP toegewezen krijgt vanuit de DHCP-server - dat is de meest logische verklaring. Het gekke is dat de deurbel dus wel zichtbaar is in jouw thuisnetwerk. Wat bij mij thuis werkt, is om de Ring deurbel aan een apart gastennetwerk te koppelen zodat die ook niet over dezelfde frequentie gaat. Is dat in jouw geval mogelijk?

Hoi Jason, bedankt voor de reactie. Ik heb het direct aangepast en kan de deurbel nu wel koppelen. In het gastennetwerk dus. Super fijn!

Groet en een fijne dag,

 

Rick 

Reageer