Waardeloos internet/wifi wil weg bij Odido

  • 21 April 2024
  • 12 reacties
  • 155 Bekeken

Hallo Odido,

Ik ben sinds 3 maanden klant bij jullie en heb sinds dag 1 problemen met stabiliteit van vooral de wifi.

Na heel veel naar de klantenservice gebeld te hebben en een monteur over de vloer gehad te hebben die de hardware vervangen heeft geen verbertering. 

De modem moet een keer of 10 per dag van de spanning gehaald worden om weer verbinding te kunnen maken met wifi!

Ik kan dan mijn slimme apparaten niet bedienen zoals mijn lampen, de cameras hebben geen verbinding en mijn kinderen zijn steeds snel door hun 4g bundel heen en kunnen niet op hun laptop werken voor school.

Ik ben nu op een punt gekomen dat ik mijn contract kosteloos wil laten overnemen door een andere aanbieder.

Het is me ook toegezegd dat dit mogelijk is als Odido het niet voor elkaar krijgt het werkend te krijgen maar nu wordt dat dus afgewezen omdat het voornamelijk een probleem met de wifi stabiliteit betreft en dat los staat van het internet?

Na talloze harde resets van het modem, het scheiden van de wifi kanalen en verschillede beveiligings protocollen ingesteld te hebben. Screenshots te hebben gestuurd van mijn behaalde snelheid, hulp op afstand in mijn modem, het vervangen van de hardware, de modem zelf en de pon box blijft het hopeloos!

Ik weet niet meer wat nog te doen! Op deze manier mijn contract uitzitten kan niet!

Ik denk er ook over om mijn rechtbijstand in te schakelen omdat jullie diensten niet werken zoals het zou moeten en eerdere beloftes niet nagekomen worden.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ArjanBlaauw 

Werkt het internet bedraad wel goed? Misschien kan je een WiFi versterker bedraad gebruiken en de WiFi op de Zyxel uitschakelen.

Bedankt voor je reactie.

Bedraad haal ik lang de snelheid die ik afneem niet. En bij tv kijken freezed het beeld soms ook.

Ik heb al een extra wifi punt van Odido ontvangen en een eigen accespoint geprobeerd. Dit biedt geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +15

@ArjanBlaauw 

Welke snelheid haal je als je een speedtest doet met de Ookla speedtest app met een laptop of pc rechtstreeks bekabeld op de router? En is het stabiel of valt het soms weg (bedraad). Verwijder alle andere apparaten die bekabeld aangesloten zijn.

Download: 94.62 mbps

Upload: 94.38 mbps

Ping 5 ms

Redelijk stabiel al lijkt ik met laden van pagina's soms last te hebben van packet loss.

Alles geprobeerd, nu een ander eigen accespoint er achter gehangen en net weer geen verbinding. 

Ik wordt er echt moedeloos van en wil goedkeuring om kosteloos over te stappen en dan doen we het zo af want eigenlijk is een compensatie op zijn plek!

 

Reputatie 7
Badge +15

@ArjanBlaauw 

Voor de snelheid, een kabel of apparaat gaat maar tot 100 Mbps denk ik, een internetkabel kan wegens slecht contact ook terug springen naar maximaal 100 Mbps dus misschien helpt het vervangen van de internetkabel. Ook de kabel tussen ONT en router kan je eens vervangen.

Wederom bedankt voor je antwoord.

Het betreft een cat7 kabel waar niets mis mee is. De kabels tussen ONT (pon box) en modem zijn al verwisseld.

Het gaat hoofdzakelijk om de onstabiele wifi. Ook daar haal ik lang niet wat ik zou moeten halen en valt erg vaak volledig weg.

Packetloss bij surfen het is gewoon niet te doen.

Reputatie 3

de vraag is dan altijd hoe je wifi netwerk eruit ziet. Heb je alleen de zyxel of ook nog extra bekabelde wifi nodes? En waar staan de wifi access points en waar sta jij met de pc/smartphone? 

Volgens mij krijg je geen ‘garantie’ op een goede wifi dekking, mocht je de bekabelde contractsnelheid niet halen dat heb je een discussie punt. Wat is overigens je contract snelheid?

Ik probeer het met de wifi van de modem te doen. Heb zelf accespoints liggen die ik geprobeerd heb. Maar ook dat werkt instabiel.

Heb bij KPN en Ziggo gezeten nooit problemen. Ik woon in een rijtjeshuis en een meter vanaf het modem is haal ik bij lange na de 1000 mbits die ik afneem niet. Ook niet als ik op 5 ghz zit.

Alles gaat toch tegenwoordig om wifi?

Wat heb ik aan bekabeld voor mijn lampen, camera's, telefoons,airco, en tv boven? Moet ik overal kabels naar toe trekken?

Jaren heeft alles vloeiend gewerkt. Sinds ik Odido heb zij de problemen ontstaan.

Reputatie 3

1000Mbps haal je niet met de huidige wifi standaarden, je moet wel 1000Mbps bekabeld halen als je pc tenminste ook die 1000Mbps aankan

Dat kan mijn pc. Op wifi haal ik met geluk 200 mbps. Probleem is dat het niet eens stabiel is en een zeker 10x per dag een reboot van de modem nodig is.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @ArjanBlaauw 

Goed dat je via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Ik help je graag vinden bij het optimaliseren van je wifiverbinding! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over jouw situatie. Daarnaast heb ik gelijk een lijnmeting gedraaid om jouw vaste verbinding te controleren. Het lijkt er op dat er iets niet helemaal goed gaat, waardoor de verbinding wegvalt. Dit heeft uiteraard ook invloed op het wifi signaal. 

Om dit te verhelpen, heb ik gelijk een monteur voor je aangestuurd! Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

Hoi Teresa bedankt voor je reactie, en dat je dit op pakt.

Ik heb gelijk een afspraak gemaakt met de monteur via Guidion!

Ik hoop dat er nu een wonder gebeurd waardoor het internet stabiel wordt.

Wat de uitkomst ook is ik kom er hier op terug.

Reageer