Beantwoord

Wanneer gaat Odido ipv6 ondersteunen?

  • 11 October 2023
  • 13 reacties
  • 1105 Bekeken

Reputatie 1
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik kan providers zonder ipv6 tegenwoordig niet meer serieus nemen. Als zelfs de overheid het begint te verplichten weet je dat het heel laat is.

Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat er geen plannen zijn dit uit te rollen. Kan er iemand wat uit de doeken doen over de timeline wanneer dit gaat gebeuren? Of misschien waar jullie momenteel tegenaan lopen?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 11 October 2023, 12:35

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @oscrx, welkom op onze Community!

We weten dat de vraag hoog is en je kunt de vele topics terug vinden op de Community, zoals dit topic: 

 

Als het beschikbaar wordt zullen we dit aankondigen.

Nou het tijd dringt (ODIDO) volgens mij krijgen jullie nog meer klachten van jullie klanten omdat het nog steeds niet blijkt te komen, en die moderators zoals @Jason van Odido weten alleen maar onze topics af te sluiten, terwijl er veel om gevraagd gaat worden bij deze community team geen einde tot dat (IPV6) gaat komen natuurlijk

 

❕ ❔

 

🤨 😤

 

(⁠ ⁠•̀⁠ ⁠o⁠ ⁠•́)

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Weet je @Huyar_2170  Jij moet je diep diep schamen! De moderators staan elke dag voor iedereen klaar. Toveren kunnen ze niet maar ze doen wat ze kunnen en heel vaak meer dan dat!
Topics worden alleen afgesloten omdat jullie (jij) gaan zitten beledigen ondanks dat alles is uitgelegd. 

Ga hier een beetje zitten dreigen. Ben je helemaal gek geworden! 
Iedereen accepteert  jou al maanden met je gehuil en kinderachtige post en ongevraagde DM’s 

Maar he knaapje er komt een keer een eind aan je bent nu te ver gegaan. 
Ga aub. Buiten spelen of gedraag je een keer! Je bent ONBESCHOFT! 🥵
 

Weet je @Huyar_2170  Jij moet je diep diep schamen! De moderators staan elke dag voor iedereen klaar. Toveren kunnen ze niet maar ze doen wat ze kunnen en heel vaak meer dan dat!
Topics worden alleen afgesloten omdat jullie (jij) gaan zitten beledigen ondanks dat alles is uitgelegd. 

Ga hier een beetje zitten dreigen. Ben je helemaal gek geworden! 
Iedereen accepteert  jou al maanden met je gehuil en kinderachtige post en ongevraagde DM’s 

Maar he knaapje er komt een keer een eind aan je bent nu te ver gegaan. 
Ga aub. Buiten spelen of gedraag je een keer! Je bent ONBESCHOFT! 🥵
 

 

Volgens mij heeft hij gewoon wel een beetje punt en gelijk met een korreltje zout absoluut, maar waarom hij zo deed ging vooral om die ipv6 en heel toevallig of niet zag ik wel wat meerdere topics voorbij komen bij het zoekbalk van community, en geloof mij als @Huyar_2170 de enige was met deze onderwerp dan was het geen groot probleem geweest, maar als iedereen of meeste mensen hetzelfde denken en doen zoals hem dan blijkt het echt een grote probleem te zijn met vragen volle posten van alle klanten van odido, dus wat mij betreft jullie hebben ook wel een beetje gelijk met het verhaal, maar dat gaat echt niet zo goed uitkomen bijvoorbeeld als een hele groep bevolking hier aan gaat protesteren helaas en jammer genoeg natuurlijk.

 

 

Reputatie 1

Maar wat denk je te bereiken door elke dag te posten en het op de man/vrouw/mens te spelen?

99% van de klanten van Odido hebben geen flauw idee wat ipv6 is. Die zijn alleen maar klant omdat Odido relatief goedkoop is, vergeleken met Ziggo en KPN. Ze gaan pas klagen als ze daadwerkelijk delen van het internet niet meer kunnen bereiken. Dat gaat zeker binnenkort gebeuren. Had Odido daar klaar voor moeten zijn? Zeker. 

Maar de mods kunnen nu enkel en alleen naar boven rapporteren dat 2 superman fanboys elke dag een warrige comment achterlaten en heel graag ipv6 willen.

Overigens, met een soort van zelfde profielfoto, zelfde telefoon toestel en vergelijkbare schrijfstijl zou je bijna denken dat @Revenge_70  en @Huyar_2170 dezelfde persoon zijn ;)

 

 

Reputatie 3

Ik heb zojuist met enige tegenzin het formulier ingevuld dat ik met het uitschakelen van het kopernetwerk hier niet mee ga naar Odido-glasvezel. Gebrek aan IPv6 bij Odido is de enige reden. Ik kon het vanwege de lage prijs van koper nog voor mezelf verantwoorden dat er geen IPv6 op de lijn zat, maar de meerprijs van Glasvezel maakt daar een eind aan. Een goede internetverbinding is meer dan bandbreedte alleen.

Reputatie 7
Badge +14

Die @Huyar_2170 was niet helemaal in orde denk ik. Zijn schrijfstijl,  idiote plaatjes en frutsels en werkelijk nooit een opbouwende bijdrage. Alleen maar zaniken en zeuren. Wilde ook altijd extra aandacht door altijd dik gedrukt te schrijven en begon ook dreigende taal te uiten.  Tja, hij is nu een nieuwe hobby aan het zoeken. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb zojuist met enige tegenzin het formulier ingevuld dat ik met het uitschakelen van het kopernetwerk hier niet mee ga naar Odido-glasvezel. Gebrek aan IPv6 bij Odido is de enige reden. Ik kon het vanwege de lage prijs van koper nog voor mezelf verantwoorden dat er geen IPv6 op de lijn zat, maar de meerprijs van Glasvezel maakt daar een eind aan. Een goede internetverbinding is meer dan bandbreedte alleen.

Tja, heel jammer dat het koper netwerk wordt uitgefaseerd.  Voor veel mensen is een VDSL verbinding nog steeds prima!

Die @Huyar_2170 was niet helemaal in orde denk ik. Zijn schrijfstijl,  idiote plaatjes en frutsels en werkelijk nooit een opbouwende bijdrage. Alleen maar zaniken en zeuren. 

 

Nou @eric tjonge jongen jij bent ook niet de enige echte baas van deze community team en geen perfecte man dus, hou je eigen idiote gedachten bij jou zelf en laat mensen ook niet te veel zaniken of zeuren als je niet te veel bemoeit met hun berichten dan maakt het ook wat minder discussie uit absoluut alsjeblieft.

 

P.S = Laat het aan de moderators over of onze berichtjes plaatjes en frutsels goed blijken te staan of niet heel simpel klaar en punt uit! 👍🏼

 

@Bryan88 Tja dat denk jij als raadsel maar blijkt dat wel genoeg nee zonder zekerheid weet je het niet volledig want er bestaan ook wat toevallen ook al blijken ze een beetje te veel op elkaar %75 heel soms, en derest van deze onderwerpen boeit jou niet want iedereen heeft zijn eigen dingen te doen wie of wat willen bereiken doet gewoon zijn eigen zaken zoals vrijwilligers natuurlijk.

 

 

Als Odido ooit IPv6 gaat ondersteunen gebeurt dat waarschijnlijk per ongeluk en hebben ze het zelf niet door.
Ze zijn al lange tijd aan het pappen en nathouden als het om IPv6 en de gewone consument gaat. Het is wachten op het moment dat je gebruik wilt een willekeurige dienst en dat niet werkt, omdat je als klant van Odido geen IPv6 hebt. Op dat moment zouden waar naar de ACM kunnen stappen en zeggen dat Odido een gefilterd internet levert aan haar klanten, wat niet mag.

Het is duidelijk dat Odido en haar voorganger, hier geen prioriteit aan geeft en de mankracht die ze hebben bij het door ontwikkelen en onderhouden van het netwerk liever in andere zaken steken dan IPv6 uitrollen.

Wil je op korte termijn IPv6 kun je beter nadenken over wie je volgende leverancier wordt dan je energie steken in het klagen in dit forum waar Odido zich niets van aan trekt.

Als je denkt dat IPv6 een recht is kun je dat denk ik navragen bij de ACM, via Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/doe-een-melding-over-uw-rechten-als-consument

Ik heb niet de verwachting dat Odido de komende jaren IPv6 gaat uitrollen, tenzij de ACM gaat ingrijpen.

Reputatie 1

Ik ben wel eens benieuwd waarom IPv6 voor jullie dan zo belangrijk is. Welke websites kunnen jullie bijvoorbeeld niet bezoeken omdat IPv6 niet beschikbaar is? Ik heb tot op heden nog geen website bezocht die het niet deed omdat ik geen IPv6 had. Natuurlijk moeten ze van Odido met hun tijd mee en lopen ze nu blijkbaar erg achter maar kijkend naar de prijs is dit ook wel een beetje te verwachten.

De meeste modems kunnen trouwens intern prima omgaan met IPv6. alleen naar de buitenwereld blijft dan een IPv4 adres over. Dit is, naar mijn weten, geen probleem doordat deze NAT toepast.

Pff, Wat wel heel opmerkelijk bleekt was waarom het meeste van jullie klanten nou eingelijk zo graag IPv6 willen hebben en bleek IPv4 niet voldoende goed genoeg te zijn ofzo heel bijzonder, want ik zelf als klant bleef wel oké geen problemen en stabiliteit ook goed als thuis gebruiker absoluut.

 

😉

 

PS : Echt veel discussie's zaten op het IPV6 topics heel toevallig?

 

🤨

 

Groetjes!

 

Bandito,

 

Pff, Wat wel heel opmerkelijk bleekt was waarom het meeste van jullie klanten nou eingelijk zo graag IPv6 willen hebben en bleek IPv4 niet voldoende goed genoeg te zijn ofzo heel bijzonder, want ik zelf als klant bleef wel oké geen problemen en stabiliteit ook goed als thuis gebruiker absoluut.

 

😉

 

PS : Echt veel discussie's zaten op het IPV6 topics heel toevallig?

 

🤨

 

Groetjes!

 

Bandito,

 

 

Reageer