Beantwoord

wat is de meeste recente firmware van de zyxel ex5601 t1

  • 14 February 2024
  • 36 reacties
  • 1042 Bekeken

Kan iemand mij vertellen wat de meeste recente firmware is van de zyxel 5601 router?

 

Groetjes

 

MeneerEnk

icon

Beste antwoord door TMTV 14 February 2024, 17:30

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Igor.wage Ik heb je gelijk toegevoegd aan de lijst! Ik verwacht dat je de update later op de middag ontvangt.

Beste Teresa, ik zou mij ook graag aanmelden voor de firmware upgrade. Groetjes

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je op de lijst gezet @PiotrSzczot. De firmware zal, door afwezigheid, maandag geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

Beste mensen,

Sinds een paar dagen heb ik ook een Zyxel T56.

Modelnaam EX5601-T1

Firmware-versie V5.70(ACEA.0) T56C_b10_0130

Dezelfde problemen spelen hier ook. Het vervelendst vind ik dat de controller van de Daikin airco niet meer wil connecten.

Mijn workaround werkt nu wel, ik heb een set powerline adapters aangesloten en daar de airco module mee verbonden.

Maar desondanks wil ik wel dat het ook werkt zonder deze powerline truc. Hopelijk kan er iets met de firmware gedaan worden, hoewel ik al versie 10 heb.

Groet, Ivo.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @IMS Superfijn dat je ook een workaround hebt gevonden! Het probleem zou echter met de nieuwe firmware opgelost moeten worden. Zou je voor de zekerheid willen controleren of de juiste firmware goed is doorgeladen naar het modem?

Hoi, ik weet niet of het de juiste is, zie afbeelding gemaakt op 20 april, 12:41h

Deze firmware (b10-0130) zit er al een paar dagen in. Deze voorkomt niet het probleem dat mijn Daikin airco niet kan koppelen met mijn huisnetwerk.

 

Groet, Ivo.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @IMS,

Als het niet met de firmware te maken heeft, ligt het misschien aan WPA 3 en/of WiFi 6. 

WPA3 kun je uitzetten door op het modem (192.168.1.1) naar Netwerkinstelling > Draadloos te gaan. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Hoi TMTV,

Bedankt voor deze tips.

Terugzetten naar WPA2 maakte geen verschil.

Het WiFi6- verhaal had ik al eens geprobeerd, maar ik loop het nogmaals na.

Groeten,

 

Ivo.

 

Het protocol stond zoals hier aangevinkt is. Is dat de juiste?

Met vriendelijke groeten, Ivo,

 

Reputatie 7
Badge +6

@IMS Ja, WiFi 6 is ax, dus als je b/g/n kiest, zit je goed. Heb je dit ook gedaan voor 5GHz?

@TMTV ,

De 5GHz wil ik eigenlijk op WiFi 6 laten omdat de iPad’s en telefoons op dit kanaal werken.

De Daikin WiFi- controller -die niet wil connecten met de Zyxel- heeft alleen 2.4 GHz ontvangst, geen 5 GHz.

Groeten,

Ivo.

Reageer