Waterschade

  • 28 April 2023
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

Beste,

  1. Hoe stel ik vast of glasvezel kastje (Huawei), en modem waterschade hebben en dus vervangen moeten worden? 
  2. Hoe kan ik T-Mobile modem, huawei kastje glasvezel en zo laten vervangen (indien nodig)? 

Dank

Waqqas 11 maanden geleden

@marleenhendrikx

Als hét internet en het apparatuur van T-Mobile naar behoren werken dan hoeft hier verder niks aan gedaan te worden toch?

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marleenhendrikx 

Wat is er precies gebeurd? Als je beide apparaten aansluit op het stroom gaan er dan lampjes branden of helemaal niet? Bij de router heb je ook nog een aan/uit knop achter.

Doordat loodgieters nieuwe hemelwaterafvoer niet goed hebben aangesloten is regen vanaf het dak in onze vloer gekomen. Zoveel dat uiteindelijk lekkage is ontstaan waarbij er liters water door de meterkast naar beneden kwam. Nadat oorzaak lekkage was verholpen heeft een electricien de meterkast geinspecteerd en deze onveilig verklaard. Inmiddels zijn veel onderdelen in de meterkast vervangen; een paar volgen nog want niet op voorraad.

 

In de meterkast hebben wij ook randapparatuur staan (bijv. NAS, mesh-router, modem, etcetera). Als ik modem en glasvezel kastje aansluit lijkt alles normaal te werken, lampjes branden, en verbinding werkt. Omdat een en ander via verzekering opdrachtnemer vervangen hemelwaterafvoeren afgehandeld wordt moet ik aangeven wat de schade is. Vandaar mijn vragen m.b.t. modem en glasvezel kastje.

 

Ik hoor graag.

Reputatie 7
Badge +15

@marleenhendrikx

Als hét internet en het apparatuur van T-Mobile naar behoren werken dan hoeft hier verder niks aan gedaan te worden toch?

Okidokie, ik wist niet of - net als met de meterkast installatie - apparatuur onveilig / instabiel is wanneer er water doorheen heeft gelopen.

Reputatie 7
Badge +15

@marleenhendrikx 

Mochten er toch problemen ontstaan laat het dan zeker weten 👍

Reputatie 2

Het lijkt mij zinvol dat je T-Mobile vraagt om een monteur in te plannen zodat hij de schade kan opnemen en dan hem laat beslissen of er dingen vervangen moet worden.

Reageer