Beantwoord

Websites geblokkeerd

  • 10 February 2024
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 4

Ik ben (of was, tot odido zich er mee ging bemoeien) bezig enkele van onze domeinen en websites up to date te maken. Helaas ben ik nu geblokkeerd om enkele te benaderen omdat de logging van jullie servers natuurlijk weer wat heeft gezien…

 

En nee, het gaat niet om illegale zaken. De volgende sites kan ik via mijn wifi netwerk (en dus jullie modem) niet meer bereiken:

 

1. Drugs-check.nl

2. Vruchtbaarheids-check.nl

3. Meno-check.nl

 

Graag zie ik dit zsm opgelost. 

icon

Beste antwoord door robbietobbie 10 February 2024, 10:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik kan deze via mijn Odido aansluiting gewoon benaderen. 

Reputatie 4

Ik ook, als ik een 4G verbinding gebruik of via een VPN client de verbinding maak. Mijn ip adres (van Odido, buitenkant modem) is geblokkeerd. Als er iemand van de beheerders van Odido kan kijken of mijn adres geblokkeerd wordt door Odido, dan graag. Heb de melding ook uitstaan bij de hosting provider, ook zij zouden verantwoordelijk kunnen zijn voor de blokkade. 

Reputatie 7
Badge +14

@robbietobbie Kan gewoon de sites benaderen met Odido modem en mobiel.

Hoelang heb je hier al last van? Ook via een andere browser getest? 

Ben je niet een beetje reclame aan het maken voor die sites?🤣 
De moderators gaan je verder helpen maar hou er rekening mee dat het weekend is.


Fijn weekend! 👋 

Reputatie 4

Heb je mijn reactie gezien? Ik wacht bericht provider of iemand hier die er wel verstand van heeft (en de rechten bezit om te checken) wel af. Bedankt voor je "bijdrage"... 

Reputatie 7
Badge +14

Uitgaand blokkeerd een router echt geen websites (ip adressen). Dit moet een issue zijn bij de binnenkomende hosting server. Daar zijn vaak wel firewalls of white/black list tabellen om spam/doos etc. af te weren. Hier gaat een moderator niets voor je kunnen doen in de router. Via het Odido netwerk zijn deze sites gewoon te benaderen. 

Reputatie 4

Duidelijk, hoewel ik wel eens zoiets bij de hand heb gehad mbt te strikte (uitgaande) firewall. Maar dat was in mijn vroegere leven als beheerder. Je hebt gelijk, dus deze melding mag gesloten worden en ik wacht op reactie hosting. 

Reageer