Beantwoord

Wifi valt uit

  • 21 April 2024
  • 10 reacties
  • 58 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 9 reacties

Hallo,

Sinds deze week valt de Wifi heel vaak uit, hierdoor heb ik problemen met de lampen en de airco's die er op aangesloten zijn. Vandaag 21-04 al 5 keer de router moeten herstarten.

Het begint nu wel een vervelend probleem te worden.

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 24 April 2024, 12:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kyle24 

Welke router heb je en werkt bekabeld internet wel goed of valt dat ook weg?

Je kan de router voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en kijken of het dan beter gaat.

Hallo @Kyle24 

Welke router heb je en werkt bekabeld internet wel goed of valt dat ook weg?

Je kan de router voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en kijken of het dan beter gaat.

Ik zal het proberen, bekabeld heb ik alleen de tv en playstation 5. Gister avond toen de Wifi uitviel begon de TV box ook te haperen en kreeg ik zwart beeld.

Reputatie 6
Badge +2

@Kyle24 Laat je het ons weten of het is gelukt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 😊

@Kyle24 Laat je het ons weten of het is gelukt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 😊

Vanmiddag een reset uitgevoerd, en daarna alles weer opnieuw moeten instellen. Tot vanavond heeft die het gedaan. 22 april om 21.40 uur viel de wifi weer uit en kan ook niet automatisch verbinden. Hij verbindt wel met de 2.4 ghz maar met bar slecht bereik. Het gaat om de t56 router.

Reputatie 7
Badge +15

@Kyle24 

Maar gaat bedraad tv kijken en gamen wel zonder een wegvallende verbinding en heb je een glasvezel of DSL verbinding?

De tv verbinding viel gister niet weg. Tot op heden na de router gister uit en aangezet te hebben is de wifi niet meer uitgevallen. Wij hebben glasvezel hier.

Reputatie 7
Badge +15

@Kyle24 

Heb je toevallig een VLAN ondersteunende router die je kan testen ipv de Zyxel? Of misschien kan je aan een andere Zyxel komen om even te testen?

Hoi,

Nee ik heb geen andere router ter beschikking. Kunnen jullie niet inloggen in de router om te kijken of de instellingen goed staan?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Kyle24, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat er een instabiele verbinding is. Ik heb daarom direct een monteur voor je aangestuurd, zodat deze de verbindingen bij je kan komen controleren. Je zult binnen een paar minuten een e-mail en SMS ontvangen van Guidion om een afspraak met een monteur in te plannen. Hopelijk kan deze de oorzaak snel achterhalen, zodat we ervoor kunnen zorgen dat je weer zonder onderbrekingen van onze diensten gebruik kan maken! 

Hi @Kyle24, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat er een instabiele verbinding is. Ik heb daarom direct een monteur voor je aangestuurd, zodat deze de verbindingen bij je kan komen controleren. Je zult binnen een paar minuten een e-mail en SMS ontvangen van Guidion om een afspraak met een monteur in te plannen. Hopelijk kan deze de oorzaak snel achterhalen, zodat we ervoor kunnen zorgen dat je weer zonder onderbrekingen van onze diensten gebruik kan maken! 

Dank je wel, ik hoop inderdaad dat die het kan oplossen.

Reageer