Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16236 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 15 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

553 reacties

Bedankt voor de update. Helaas is mijn probleem met de Harman Kardon hiermee niet verholpen, maar ik weet nu wel dat het niet aan het Odido netwerk ligt zoals zij aangaven.

was je toegevoegd op het update lijst van odido?

Ja, ik was toegevoegd op de lijst.

 

@Sven-Odido zou ik de update mogen?

@Dehv Sinds ik van KPN op ODIDO ben overgegaan heb ik exact het zelfde probleem. De wifi doet het, alleen de kabelinternet word niet herkent waardoor mijn smart home controllers niet werken. Ik ben sinds 22 dec ‘ 23 bezig mijn gelijk te krijgen. Ben blij dat ik hier niet alleen in sta! Mij werd verteld dat er een bug in de b8 firmware zit er deze moet worden geüpdatet naar b10 om het probleem te verhelpen?

Beste ODIDO mij werd vertel hier te melden voor een mogelijke firmware update? @Sven-Odido 

Mag ik ook op de lijst voor de firmware update @Tommie van Odido ?

Sinds ik de Zyxel t-56 heb krijg ik geen verbinding meer met mijn Harman Kardon speakers. Zouden jullie mij ook op de lijst willen zetten voor de firmware update? @Tommie van Odido @Sven-Odido 

Goede dag,

 

Sinds een week internet van odido en ja, ik heb de nieuwe update ook nodig om dan waarschijnlijk wel de.harman kardon citation one mk3 met wifi te kunnen voorzien. 

 

Kunnen jullie mij ook op de lijst zetten voor de update...thnx

Reputatie 7
Badge +4

@peterdv01 Zo te zien heb je de update gisteren al gehad :) 

@Willem Knop @Jvdijk01 @DennisMichael @Middmartijn @Jirka8162 De update is gepushed!

 

Dank @Sven-Odido 😊, alles werkt nu naar behoren. Ik ga er wel vanuit dat dit blijvend is.

Hoi @Sven-Odido, weet je zeker dat de update goed is gepushed? Ik zie dat gisteren een andere versie van de firmware wordt genoemd dan ik zie staan op de pagina van de router (nu: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108). Het probleem bestaat bij namelijk ook nog! Dank voor je hulp!

Hoi,

Zouden jullie de update ook naar mij willen pushen. Had de box al ter reparatie naar Harman Kardon gehad… en weer terug gekregen. Maar hij doet het nog niet en dat is logisch als het in het modem zit…

Alvast bedankt. 

Hoi,

zelfde probleem hier. Wiim krijgt geen IP adres. Ik begrijp dat ik hier kan vragen voor een update voor de router Zyxel T-56?

Heel graag Odido,

Bij voorbaat veel dank!

 

Reputatie 7
Badge +4

@scholtensa @SanderV8 De update is gepushed. 

@Jvdijk01 Kan zijn die er ergens tussendoor is geglipt, Als het goed is zie je nu het juist versie staan.

@peterdv01 Zo te zien heb je de update gisteren al gehad :) 

@Willem Knop @Jvdijk01 @DennisMichael @Middmartijn @Jirka8162 De update is gepushed!

 

Alles werkt weer. Dank.

Update gehad..

Harman kardon citation one werkt 👍👍👍

 

Bedankt support

Fijn dank voor de update, het werkt weer 📻🎼🎼

Goedemorgen! Ik zou ook graag de update willen. :)

Ik zou ook graag de update ontvangen!

Voor mij ook graag de update

@Sven-Odido @Tommie van Odido harde werkers! Ik kijk gespannen uit naar het verlossende bericht dat wij ook de update hebben. ;) 

Reputatie 7
Badge +4

@Ewndmr Als je je klantnummer in je profiel zet kunnen we de update pushen. Nu staat er een klantnummer van Mobiel in. 

@Meshyv @Briest Update is gepushed

@Ewndmr Als je je klantnummer in je profiel zet kunnen we de update pushen. Nu staat er een klantnummer van Mobiel in. 

@Meshyv @Briest Update is gepushed

Klantnummer is aangepast :)

@Sven-Odido thanks! Werkt allemaal weer netjes, fijne avond!

Reputatie 7
Badge +4

@Ewndmr Als je je klantnummer in je profiel zet kunnen we de update pushen. Nu staat er een klantnummer van Mobiel in. 

@Meshyv @Briest Update is gepushed

Klantnummer is aangepast :)

Top! Update is gepushed

Hi @Zander1@peterdv01@Kathia8383@FernandoE@Karin Noort@Ruud Piepers@VLex@Floris Wols@Thomas R.@KaaVee@aadzwinkels en @Henk1985, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig gepushed worden!      


 Bedankt voor de snelle actie ten behoeve van firmware update van de Zyxel T56. Erg snel gegaan na de aanmelding.

Ikzelf heb de modem naar fabrieksinstellingen gezet, ssid gewijzigd, hierna ook alle HK speakers gereset en configureert, alles was binnen no-time functioneel.

Merci, groet Lex

Zou je bij mij ook de update kunnen pushen? Krijg al weken mijn HK speakers niet verbonden.

Reageer