Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 553 reacties
  • 16237 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 15 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

553 reacties

@Ewndmr Als je je klantnummer in je profiel zet kunnen we de update pushen. Nu staat er een klantnummer van Mobiel in. 

@Meshyv @Briest Update is gepushed

@Sven-Odido Ik ontvang ook graag een update om mijn speakers te kunnen verbinden.

@Sven-Odido , kun je die van mij ook updaten zodat mijn speakers weer werken? Dank alvast!

Reputatie 1

@Sven-Odido Ik zou ook graag de update willen ontvangen i.v.m. wat problemen met een aantal apparaten hier in huis. Alvast hartelijk dank.

Reputatie 7
Badge +4

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid Update is gepushed

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid Update is gepushed

graag voor mij ook de update pushen zodat ik de Harman en Kardon box weer kan laten werken. Thanks

Hallo,

@Tommie van Odido, zouden jullie bij mij ook de update willen pushen? Klantnummer staat in mijn profiel.

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid Update is gepushed

graag voor mij ook de update pushen zodat ik de Harman en Kardon box weer kan laten werken. Thanks

Hallo,

@Tommie van Odido, zouden jullie bij mij ook de update willen pushen? Klantnummer staat in mijn profiel.

Alvast bedankt

Update is gepushed! 

 

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid Update is gepushed

graag voor mij ook de update pushen zodat ik de Harman en Kardon box weer kan laten werken. Thanks

Hallo,

@Tommie van Odido, zouden jullie bij mij ook de update willen pushen? Klantnummer staat in mijn profiel.

Alvast bedankt

Update is gepushed! 

 

Lieve mensen van Odido, kan ik ook een ‘duwtje’ krijgen zodat ik m'n Zyxel weer kan gebruiken? Heb de afgelopen maanden uit pure wanhoop een oude router gebruikt omdat ik he-le-maal lijp werd van de Zyxel, wat netto wél een beter apparaat zou moeten zijn. Dus ik geef 'm graag, onder voorbehoud van de nieuwe update, nog een kans(je)… Dank vast!

Reputatie 4
Badge

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid

 

 

@Tommie van Odido

 

Lieve mensen van Odido, kan ik ook een ‘duwtje’ krijgen zodat ik m'n Zyxel weer kan gebruiken? Heb de afgelopen maanden uit pure wanhoop een oude router gebruikt omdat ik he-le-maal lijp werd van de Zyxel, wat netto wél een beter apparaat zou moeten zijn. Dus ik geef 'm graag, onder voorbehoud van de nieuwe update, nog een kans(je)… Dank vast!

De Zyxel T-56 zou technisch wel beter moeten zijn, maar de firmware is nog niet optimaal, zullen we maar zeggen. Ik had behalve het DHCP-probleem ook ongeveer 1x per minuut een ping van meer dan 500 ms. Ik heb nog niemand gehoord dat dat met de nieuwe firmware ook verholpen zou zijn, en er zijn er velen met ook dat probleem. Bij mij mag de Zyxel tot het eind van het abonnement terug in de doos.

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid

 

 

@Tommie van Odido

 

Lieve mensen van Odido, kan ik ook een ‘duwtje’ krijgen zodat ik m'n Zyxel weer kan gebruiken? Heb de afgelopen maanden uit pure wanhoop een oude router gebruikt omdat ik he-le-maal lijp werd van de Zyxel, wat netto wél een beter apparaat zou moeten zijn. Dus ik geef 'm graag, onder voorbehoud van de nieuwe update, nog een kans(je)… Dank vast!

De Zyxel T-56 zou technisch wel beter moeten zijn, maar de firmware is nog niet optimaal, zullen we maar zeggen. Ik had behalve het DHCP-probleem ook ongeveer 1x per minuut een ping van meer dan 500 ms. Ik heb nog niemand gehoord dat dat met de nieuwe firmware ook verholpen zou zijn, en er zijn er velen met ook dat probleem. Bij mij mag de Zyxel tot het eind van het abonnement terug in de doos.

De AX10 van TP-Link deed z'n stinkende best, maar heb net de Zyxel weer aangesloten en alles lijkt te werken - zelfs de Wiims! De problemen met een (veel te hoge) ping heb ik gelukkig nog niet bespeurd, maar het is inderdaad op z'n zachtst gezegd nogal slordig dat Odido de Zyxel uitlevert met firmware die voor zoveel problemen zorgt… Ik hoop dat-ie het nu even een langere periode ‘gewoon’ blijft doen… 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ErikB84, ik heb je toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig gepushed worden! 

Hi @ErikB84, ik heb je toegevoegd aan de lijst. De update zal spoedig gepushed worden! 

Ha Tommie van Odido, ook mijn modem graag zsm updaten. Ik heb connectie problemen met een remarkable tablet….

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Caster, welkom op onze Community!

Ook jouw modem heb ik toegevoegd aan de lijst. Dit zal na het weekend, gok maandag ochtend, worden opgepakt. Het modem zal de update vanzelf uitvoeren.

Al weken bezig met de problemen in mijn Unifi netwerk op te sporen na mijn overstap naar Odido. Stond op het punt het contract te ontbinden, maar blijkbaar is de oplossing deze software update.

 

Zou deze z.s.m. naar mij gepusht kunnen worden? Alvast bedankt!!

@Daantm @LeonDroppert @Joentjebe @Ferdid Update has been pushed

I am facing the same issue. Can you also push the update to my router. Customer number is mentioned in my profile. 

Hi @Caster, welkom op onze Community!

Ook jouw modem heb ik toegevoegd aan de lijst. Dit zal na het weekend, gok maandag ochtend, worden opgepakt. Het modem zal de update vanzelf uitvoeren.

I am facing the same issue. Can you also push the update to my router. Customer number is mentioned in my profile. 

@Tommie van Odido en @Sven-Odido ik heb dit probleem ook, zouden jullie mijn modem er ook aan willen toevoegen. Klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

 

@Tommie van Odido  en @Sven-Odido Kunnen jullie bij mij ook deze firmware kunnen pushen heb onlangs de t-56 gekregen maar mijn harma kardon speakers doen het nu niet meer klantnummer zit bij het profiel toegevoegd.

@Sven-Odido of @Tommie van Odido kunnen jullie mij ook op lijst update Zyxel toevoegen? Dit ivm probleem koppelen JBL music link boxen. Klantnummer staat in mijn profiel

Ik zou graag ook een update willen ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi all, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal zo snel mogelijk gepushed worden!

Hi @Caster, welkom op onze Community!

Ook jouw modem heb ik toegevoegd aan de lijst. Dit zal na het weekend, gok maandag ochtend, worden opgepakt. Het modem zal de update vanzelf uitvoeren.

Ok het heeft even geduurd……. Maar het werkt nu weer!

@Tommie van Odido

Ook ik zou graag de firmware update ontvangen, al is deze nog in beta. Nu er al zoveel positieve reacties zijn, zou mijn advies zijn om gewoon uit te rollen naar iedereen. Wanneer is goed, goed genoeg? Beter alvast voor het gros de problemen oplossen en daarna finetunen met een vervolg update.

Ik ben sinds 1 februari klant en had al direct problemen met bepaalde apparaten. 2x youless LS-120 in de meterkast die geen ip-adres verkrijgen via DHCP. Via vast IP kunnen ze wel op internet.

Mijn Honeywell Lyric T5 smart thermostaat verliest steeds verbinding totdat ik deze weer handmatig verbind. Erg vervelend want daardoor is er geen communicatie mogelijk voor aansturing van de CV-ketel.

Hi all, ik heb jullie toegevoegd aan de lijst. De update zal zo snel mogelijk gepushed worden!

Zo te zien is de update zojuist (07:00) gepusht. Alles lijkt weer te werken! Bedankt.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Tulster @kayani29 @Rick V @rickmelman @I van der Molen @sied76  De update is gepushed

Reageer