Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 543 reacties
  • 15996 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

543 reacties

Goedeavond, 

Ik kan nu wel weer mijn box koppelen met Google home alleen krijg ik nog niet via spotify via me telefoon de muziek op de boxen maar wel als ik deze vraag via Google assistent speelt hij het wel af of ligt dit dan aan spotify?

Met vriendelijke groet 

Rick melman

mag ik ook de update ontvangen

Reputatie 7
Badge +4

mag ik ook de update ontvangen

Update is gepushed

Bij mij werkt de Citation ook niet zou ik de update kunnen ontvangen?

Reputatie 1

zou ik ook alsjeblieft de update kunnen ontvangen. 3e keer dat ik me hier meld maar helaas nog steeds geen update ontvangen en dus nog geen werkende speaker.

Wij zouden ook graag een update ontvangen!

@Tommie van Odido

Ook ik zou graag de firmware update ontvangen, al is deze nog in beta. Nu er al zoveel positieve reacties zijn, zou mijn advies zijn om gewoon uit te rollen naar iedereen. Wanneer is goed, goed genoeg? Beter alvast voor het gros de problemen oplossen en daarna finetunen met een vervolg update.

Ik ben sinds 1 februari klant en had al direct problemen met bepaalde apparaten. 2x youless LS-120 in de meterkast die geen ip-adres verkrijgen via DHCP. Via vast IP kunnen ze wel op internet.

Mijn Honeywell Lyric T5 smart thermostaat verliest steeds verbinding totdat ik deze weer handmatig verbind. Erg vervelend want daardoor is er geen communicatie mogelijk voor aansturing van de CV-ketel.

Update is 2 dagen geleden gepusht. Hiermee ging firmware van V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 naar V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130.

Vanavond de Youless op DHCP gezet en dit ging goed en bleven benaderbaar. Ook de thermostaat blijft nu verbinding houden.

Ik heb nu echter rond 03.30 uur het modem een reboot gegeven en daarna is deze niet meer online gekomen. Het modem ontvangt geen ip-adres van de server. ONT is wel online. Op mijn LAN is het modem nog wel te benaderen. Ik heb dus nu geen internet, telefoon en televisie meer. Wat nu? Ik zit nu tijdelijk op mijn mobiele hotspot.

Reputatie 7
Badge +4

@davidaar In je profiel staat nu je mobiele klantnummer, kan je daar ook je klantnummer van vast internet invullen voor ons. Dan kunnen we de update pushen

@TeunKortekaas @GenM De update is gepushed

@Tommie van Odido

Ook ik zou graag de firmware update ontvangen, al is deze nog in beta. Nu er al zoveel positieve reacties zijn, zou mijn advies zijn om gewoon uit te rollen naar iedereen. Wanneer is goed, goed genoeg? Beter alvast voor het gros de problemen oplossen en daarna finetunen met een vervolg update.

Ik ben sinds 1 februari klant en had al direct problemen met bepaalde apparaten. 2x youless LS-120 in de meterkast die geen ip-adres verkrijgen via DHCP. Via vast IP kunnen ze wel op internet.

Mijn Honeywell Lyric T5 smart thermostaat verliest steeds verbinding totdat ik deze weer handmatig verbind. Erg vervelend want daardoor is er geen communicatie mogelijk voor aansturing van de CV-ketel.

Update is 2 dagen geleden gepusht. Hiermee ging firmware van V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108 naar V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130.

Vanavond de Youless op DHCP gezet en dit ging goed en bleven benaderbaar. Ook de thermostaat blijft nu verbinding houden.

Ik heb nu echter rond 03.30 uur het modem een reboot gegeven en daarna is deze niet meer online gekomen. Het modem ontvangt geen ip-adres van de server. ONT is wel online. Op mijn LAN is het modem nog wel te benaderen. Ik heb dus nu geen internet, telefoon en televisie meer. Wat nu? Ik zit nu tijdelijk op mijn mobiele hotspot.

Net wakker, blijkt het modem online. Ik ben er vannochtend vroeg zeker een uur mee bezig geweest. Op de onderhoudspagina van Odido stond niets en alleen een melding dat als er onderhoud is er een melding gedaan wordt aan de gebruikers. Dat is dus niet gebeurd. Gelukkig is het nu opgelost maar ik was er niet gerust op. Samenloop van omstandigheden?

@davidaar In je profiel staat nu je mobiele klantnummer, kan je daar ook je klantnummer van vast internet invullen voor ons. Dan kunnen we de update pushen

@TeunKortekaas @GenM De update is gepushed

Klantnummer aangepast

@Sven-Odido 

Hoi, zit ook al 2 maand met mijn HK speakers zonder wifi en dus “onbruikbaar”

Wil jij mij svp ook een update pushen, heb nu nog namelijk de verschikkelijke “V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

p.s. aansluiting staat op naam van mijn vriendin, ondanks haar inlognaam etc, kan ze de community niet meer

Reputatie 7
Badge +4

@davidaar je staat op de lijst en zodra de storing bij jou in de regio is opgelost zullen we de update pushen 

@HSR70 Update is gepushed

Reputatie 7
Badge +4

@davidaar Update is gepushed!

 

Ik wil graag de update ontvangen!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je toegevoegd aan de lijst @Frederiek Lolkema. De update zal spoedig gepushed worden! 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb je toegevoegd aan de lijst @Frederiek Lolkema. De update zal spoedig gepushed worden! 

Update is gepushed ;) 

@Sven-Odido Momenteel heb ik versie b10_0130, echter ik kan nog steeds mijn EZVIZ camera niet koppelen. Kun je mij laten weten of dit de laatste versie is of dat er een nieuwere is en zou je die dan willen pushen? (zie ook mijn eerdere bericht)

Ik zou ook graag de update ontvangen. Alvast bedankt en fijne avond.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Duurzaam, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb WPA3 op WPA2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je het modem 30 seconden stroomloos maken en opnieuw laten opstarten? Lukt het nu wel om een verbinding tot stand te krijgen?

 

Hey @c.sterenburg, welkom op onze Community!

Ik heb je toegevoegd aan de lijst. Jouw modem zal spoedig de upgrade krijgen.  

@Tommie van Odido Hallo, graag ontvang ik ook de nieuwe firmware ivm niet werkende Harman kardon speakers. Alvast bedankt

@Tommie van Odido heyhoi, graag ontvang ik ook de nieuwe firmware zodat mijn jbl link speaker weer verbonden kan worden. Alvast bedankt!

@Tommie van Odido en/of @Sven-Odido, ik zit met hetzelfde probleem met de Wiim Amp, dus ik zou ook graag de Firmware update ontvangen!

Hi @Duurzaam, bedankt voor je terugkoppeling. Ik heb WPA3 op WPA2 gezet en heb Wifi 6 uitgeschakeld. Kan je het modem 30 seconden stroomloos maken en opnieuw laten opstarten? Lukt het nu wel om een verbinding tot stand te krijgen?

 

Hey @c.sterenburg, welkom op onze Community!

Ik heb je toegevoegd aan de lijst. Jouw modem zal spoedig de upgrade krijgen.  

Helaas het lukt nog steeds niet om de camera te koppelen. Misschien een idee om rechtstreeks met EZVIZ te schakelen hoe eea op te lossen is? Ikzelf ga eind van de week bij een buurman (andere provider) checken of camera bij hem wel koppelt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @antoinetteterwindt, @VillaTrampolina & @stijnlolb, ik heb jullie op de lijst gezet. Jullie zullen eind deze middag nog de update gepushed krijgen!

 

Hey @Duurzaam, het enige wat we je nog kan proberen is om de 2,4 GHz en 5 GHz frequentie te scheiden. Ik zou inderdaad anders de fabrikant een berichtje sturen hoe het nu in elkaar zit!

Hi, zou ik ook een update gepusht kunnen krijgen? Dan kan ik hopelijk ook weer streamen.

Alvast bedankt!

Reageer