Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 544 reacties
  • 16022 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

544 reacties

Hallo @Teresa van Odido , kun je mij ook toevoegen aan de Firmware update? Ik heb nu ook de b8. Alvast bedankt

Reputatie 5

Hallo@Teresa van Odido , kun je mij ook toevoegen aan de Firmware update vanwege de dhcp en hoge ping? Ik heb nu ook de b8. Alvast bedankt

Hier hetzelfde probleem met Harman Kardon speakers. @Teresa van Odido zou je mij ook kunnen toevoegen aan de firmware update?

Reputatie 6
Badge +2

@Sven-Odido Wil je de update uitsturen voor @RiekieMartin, @HJHome en @luukriepe? Heel erg bedankt voor je hulp! 😊

@Teresa van Odido hoi! Ik wacht al 4 dagen voor die update. @Sven-Odido svp, kan mijn modem ook ge-update worden?

Reputatie 5

Hoi @Teresa van Odido 
Het profiel van sven-Odido geeft aan dat hij geen berichtjes heeft behandeld in de afgelopen 18 dagen.
Kan het zijn dat hij afwezig is en zo ja; wil je dan iemand anders zoeken die de firmware update (v *_b10*) van de T-56 kan klaarzetten?

 

Reputatie 6
Badge +2

@HJHome Voor zo ver ik weet is hij achter de schermen gewoon aanwezig. Ik heb op dit moment niet de mogelijkheid om dit op een andere manier te doen, omdat @Tommie van Odido niet aanwezig is. Mag ik je vragen nog even geduld te hebben? Alvast super bedankt! 

@Teresa van Odido en @Sven-Odido mij ook graag toevoegen! Ik ben al maanden bezig om dit opgelost te krijgen. 

@Teresa van Odido @Sven-Odido @Tommie van Odido 

Ik heb ook problemen met mijn HK citation one. Zouden jullie de update ook naar mijn modem willen pushen? Thanks

Reputatie 5
Badge +4

@HJHome @RiekieMartin @a.borm @Mieke01 @RensM Ik heb jullie allemaal op de lijst gezet om de nieuwe update te ontvangen. Deze zal spoedig naar jullie gepusht worden! 

Reputatie 5

@Nora van Odido Dankjewel

@Tommie van Odido zouden wij ook de upgrade kunnen ontvangen? Zijn al zo lang bezig met gedoe met de jbl speakers. Gek genoeg doen de harman kardon speakers het wel.

Super bedankt alvast!

Hallo @Teresa van Odido, kan ik ook worden toevoegd aan de lijst voor de Firmware update? Ik heb nu ook de b8 en mijn Harman Kardon speaker kan niet verbinden op de huidige firmware versie. Alvast bedankt!

Hoi @Teresa van Odido @Sven-Odido @Tommie van Odido

Ook ik ontvang graag de betreffende update, om connectiviteitsproblemen met een aantal apparaten op te lossen.

 

Alvast vriendelijk bedankt!

Blij dat ik dit topic heb gevonden. Kan ik hopelijk binnenkort mijn JBL speakers weer gebruiken!

 

@Teresa van Odido @Sven-Odido @Tommie van Odido 

Hierbij het verzoek ook mij toe te voegen aan de lijst voor de firmware update.

Alvast bedankt!

Sinds overgang KPN naar ODIDO met EX5601-T1 kamp ik met het volgende probleem.

Ik heb 5 linux pc's die geen ip adres krijgen (bedraad aangesloten). Ook de wireless printer krijgt er geen.

Workaround: machines vast ip-adres gegeven en dit adres in dhcp gereserveerd, printer via draad aangesloten....

@Teresa van Odido @Sven-Odido @Tommie van Odido 

Graag een update zodat eea gaat werken zoals het bedoeld is.

Alvast bedankt.

Hello @Teresa van Odido @Sven-Odido @Tommie van Odido 

Could you please add me to the update list as well? I’ve being looking for this solutions for months :)

Really appreciate, bedankt!

Goedeavond,

 

@Teresa van Odido @Sven-Odido @Tommie van Odido 

Hierbij het verzoek ook mij toe te voegen aan de lijst voor de firmware update. Ik heb problemen met mijn Sony HT-ZF9 soundbar. 

 

Alvast bedankt!

N.a.v. een advies via Tweakers zou ik graag ook de update naar b10 ontvangen. Ik zit nu op b8. Hoor het graag! :)

Indien van toepassing ook voor mijn twee WX5600’s

@HJHome @RiekieMartin @a.borm @Mieke01 @RensM Ik heb jullie allemaal op de lijst gezet om de nieuwe update te ontvangen. Deze zal spoedig naar jullie gepusht worden! 

Hallo, zou je mij ook nog willen toevoegen? Had namelijk hier vorige week al om gevraagd. Thanks!

Hallo, zouden jullie mij ook toe willen voegen voor de update? Mijn Harman Kardon citation one speakers willen ook geen verbinding maken.

@Sven-Odido @Teresa van Odido 

Ik heb een lange tijd problemen gehad met online games op de ps5, toen een update gekregen en een maand geen problemen gehad. Maar sinds gister weer problemen met online spelen. Kunnen jullie bij mij eens checken?

Ook hier de vraag of mijn apparatuur de update naar b10 mag krijgen. momenteel nog op B8 firmware :)

Reputatie 6
Badge +2

@fleurtjeS, @RonaldVoorma, @Myth384, @VigiNL, @Mat1062, @MorrisV, @jvanhees, @citycabber, @Dyonnn, @Vgogh Ik heb jullie allemaal op de lijst gezet. 

@lmagal I also added you to the list. 

@Teresa van Odido

 

Heb je mij ook op de lijst gezet?

Reageer