Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 543 reacties
  • 16002 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

543 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@erhard94 Mijn excuses dat ik je niet goed heb getagged. Geen zorgen, jij staat ook op de lijst! 😀

Dank je. Update is ontvangen, resultaat is perfect! Alles krijgt nu automatisch een IP-adres.

Reputatie 6
Badge +2

Dat is geweldig nieuws @Mat1062, geniet er van! 😀

Yes, mijn JBL speaker krijgt nu netjes een IP adres! Bedankt voor de update! 😀

Reputatie 7
Badge +4

Dat klinkt als muziek in mijn oren @VigiNL, super! Ik wens je heel veel luisterplezier toe dit weekend. 😁

Goede avond, helaas is het bij mij ook het geval dat ik mijn citation one niet meer op het netwerk krijg met het T56 modem. Kunnen jullie mijn modem ook upgraden?

Dank je wel 

Hallo, ook bij mij werkt er iets niet. Ik kan de omvormer van mijn zonnepanelen (Solax T 3600) niet koppelen aan de Odido wifi. Ik heb ook het T56 modem. Ik neem aan dat dit probleem ook wordt veroorzaakt door de ontbrekende upgrade?? Willen jullie mijn modem ook upgraden? Alvast hartelijk dank.

Dank je. Update is ontvangen, resultaat is perfect! Alles krijgt nu automatisch een IP-adres.

Welke versie is de nieuwste update bij jou?

@erhard94 Mijn excuses dat ik je niet goed heb getagged. Geen zorgen, jij staat ook op de lijst! 😀

Goeienavond,

Ik zit op versie b8. Kan ik ook op de lijst voor de b10 zodat ik mijn JBL Link portable en Lenovo Yoga weer in gebruik kan nemen?

Vriendelijk bedankt l!

 

 

Ook ik loop vast met mijn WiiM pro Plus. Mag ik ook op de lijst voor de update? Alvast bedankt!

Hoi @Teresa van Odido 

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, maar lijkt dat ik nog steeds de update niet heb gekregen?

V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

 

Mvg

 

 

@Tommie van Odido Ik heb hetzelfde probleem, kan ik ook de nieuwe firmware ontvangen?

@Tommie van Odido : graag ontvang ik deze update ook, groet, Albert

@Tommie van Odido Buren van mij hebben dit DHCP-probleem ook met hun WIMM Pro. Ze hebben gebeld met de servicedesk maar ze worden van het kastje naar de muur gestuurd en het duurt nu al bijna een maand. Hoe krijgen ze zo snel mogelijk deze firmware? Hier melden in plaats van telefonisch? Het laatste bericht dat ze kregen was dat er te weinig informatie verschaft was terwijl het probleem omschreven is als in dit forum. En nu mogen ze weer drie dagen wachten…

 

@Tommie van Odido @Nora van Odido 

Graag ontvang ik de laatste T-56 firmware update.

Nest protect doet het niet meer sinds de overstap van Ziggo.

 

Groet,

Mark

Graag ontvang ook ik de firmware update voor de T-56. Sinds ik van ziggo overgegaan ben naar odido maakt mijn samsung tv geen verbinding meer en sindsdien hebben wij geen tv meer. Alle overige samsung apparatuur heeft echter geen problemen met de connectiviteit.

 

Groet, Leon

Reputatie 7
Badge +5

Hi @dimitry_gilissen, @MrHmmm, @Renea, @ronaldvdm, @hjvries, @Alberttimmerman3, @AndreKlaver en @marker020 jullie staan op de lijst! Tussen nu en morgenmiddag zal de update bij jullie binnenkomen. Het modem is dan tot vier minuten offline en start zelf weer op.

@FemkeD Jij stond al op de lijst en hebt de update al ontvangen. Het kan zijn dat je je modem nog moet herstarten! @edwinkalter  Voor jou geldt hetzelfde! 😊

Hi @dimitry_gilissen@MrHmmm@Renea@ronaldvdm@hjvries@Alberttimmerman3@AndreKlaver en @marker020 jullie staan op de lijst! Tussen nu en morgenmiddag zal de update bij jullie binnenkomen. Het modem is dan tot vier minuten offline en start zelf weer op.

@FemkeD Jij stond al op de lijst en hebt de update al ontvangen. Het kan zijn dat je je modem nog moet herstarten! @edwinkalter  Voor jou geldt hetzelfde! 😊

Dank je wel, de update is al door jullie uitgevoerd en ik kan meteen de mijn Harman One aansluiten, dank je wel

I would also like to receive the latest T-56 firmware update. Latest Tapo cameras are not working properly with the version b8.

@Tommie van Odido ook hier het probleem met de wimm pro plus dus als de update dit oplost ook mij graag van de update voorzien. 

Mvg

Piet

 

@Cheyenne van Odido Ik zal mijn buurman vragen hier een berichtje te posten! Mijn modem kan niet geüpdate worden. Ik heb mijn eigen (OpenWRT) router aan de mediaconverter hangen 😊 Dan zijn ze snel geholpen. 

Reputatie 6
Badge +2

@Poserinka @Pwms Jullie staan om de lijst! Ik verwacht dat jullie de update morgen in de loop van de dag zullen ontvangen. 

@Poserinka @Pwms Jullie staan om de lijst! Ik verwacht dat jullie de update morgen in de loop van de dag zullen ontvangen. 

@Odido Zou jij mij ook op de lijst kunnen zetten van nieuwe firmware, mijn Samsung tv wil niet verbinden met draadloos netwerk.

Reputatie 6
Badge +2

@jurranbehage Je staat inmiddels op de lijst! 😊

@Tommie van Odido @Teresa van Odido graag ontvang ik ook zsm de nieuwe firmware voor de modem. Wat is de verwachte uitroltijd?

Reageer