Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 543 reacties
  • 15975 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 5 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

543 reacties

Reputatie 4
Badge

@edwinkalter Ik heb toch gevraagd of iemand met mij mee wil kijken, zodat je zo snel mogelijk verbinding kunt maken met je Lenovo Tablet.

Echter kom ik toch tot de conclusie dat de tablet niet compatible is met Wifi 6. Meer informatie hierover vind je via deze link onder het kopje netwerkmogelijkheden: Lenovo Yoga Tablet 2 1050F - Notebookcheck.nl

Ik heb gelijk nogmaals de instellingen aangepast, wil je het nogmaals proberen? Ik weet zeker dat het nu moet lukken! 

@Teresa van Odido Onder Netwerkmogelijkheden staat Wifi-4.
Dat wil niet zeggen dat hij niet compatible is met Wifi-6.
De meeste oudere apparatuur heeft zelf nog geen Wifi-6, maar is er wel compatible mee (kan er wel mee samenwerken). Er zijn maar een paar chipsets die echt niet willen samenwerken met Wifi-6.
Als je Wifi-6 zou moeten uitschakelen zodra je een apparaat ziet dat zelf geen Wifi-6 beheerst zou je Wifi-6 nooit kunnen aanzetten. Koop maar een Wifi-schakelaar of -lamp bij de Action: kan zelf geen Wifi-6, maar kan er wel mee samenwerken.

Hoi Odido, zouden jullie op mijn verzoek kunnen reageren?

Reputatie 6
Badge +2

@Sanderf1 Ik wil je graag helpen, maar je verzoek is mij niet helemaal duidelijk. Zou je dit willen ophelderen of waar kan ik dit vinden? Ik verneem het graag, ik sta klaar om verder te helpen! 

@Sanderf1 Ik wil je graag helpen, maar je verzoek is mij niet helemaal duidelijk. Zou je dit willen ophelderen of waar kan ik dit vinden? Ik verneem het graag, ik sta klaar om verder te helpen! 

Ik krijg mijn LG dsp11ra soundbar niet verbonden op de wifi. Het ligt 100% zeker niet aan de aansluitingen hier. Kun je mij de firmware update sturen? 

Reputatie 6
Badge +2

@Sanderf1 Tuurlijk, ik heb je gelijk op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update morgen in de loop van de dag zal ontvangen. 

Goedeavond,

graag zou ik ook de Firmware b10 willen krijgen. ik krijg sonos en google home niet gekoppeld en lees dat jullie daar wellicht de oplossing voor hebben. Heb al meerdere dingen geprobeerd met de instellingen van de router maar niks helpt. 
 

met vriendelijke groet,

Wesley 

Kan iemand mij vertellen of de wimm pro plus nu wel een ip adres verkrijgt na de nieuwste update van het zyxel t56 modem?

 

 

Hi @Teresa van Odido,

Ik zou ook graag een update willen ontvangen. Sinds gisteren is mijn Google Doorbell Battery losgekoppeld van de Wi-Fi en ik krijg hem met geen mogelijkheid weer verbonden. Ik krijg continu meldingen dat ik niet kan verbinden met het netwerk.

 

groeten,

Kevin

graag ook de update naar b10 !!

Reputatie 6
Badge +2

@WesleyMijnten @Kevinjpg @harmvanveghel Jullie staan allemaal op de lijst! Ik verwacht dat de update later vandaag wordt uitgestuurd. 

@Teresa van Odido @Tommie van Odido enige tijd geleden ook het verzoek gedaan om op de lijst voor de update geplaatst te worden. Tot op heden werken de JBL speakers nog steeds niet. Mijn vraag is, heb ik de update ontvangen. Zo niet, dan graag nogmaals op de lijst plaatsen.
Alvast bedankt.

Reputatie 2

Kan iemand mij vertellen of de wimm pro plus nu wel een ip adres verkrijgt na de nieuwste update van het zyxel t56 modem?

 

 

Zeker, zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat we je vraag gemist hebben. Ik heb je op de lijst gezet @nieuwhoffs! De firmware zal spoedig geupgraded worden.

Graag zou ik ook de update naar b10 ontvangen.

Gr, Wim

Reputatie 7
Badge +4

Maar natuurlijk @wimenyvette, die wens breng ik graag voor jullie ter vervulling! Ik heb jullie op de lijst gezet en je zal snel de update ontvangen. Ik ga hier voor jullie achteraan!

@Tommie van Odido @Cal van Odido @Teresa van Odido De fireware update heb ik inmiddels gekregen maar krijg bij mijn google doorbell (battery) nog steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Enig idee hoe dit op te lossen is?

Inmiddels opgelost! bovenstaand bericht kan je negeren :)

Goedemorgen, 

N.a.v. instructie van de klantenservice van Odido meld ik hier graag het volgende probleem. Ik krijg een Samsung tv niet aangesloten op het wifi van Odido, daar waar dat bij een andere Samsung tv geen probleem was. 

De melding in beeld is

Draadloze netwerkverbinding mislukt. 

Automatische IP-instelling mislukt. Probeer het volgende om automatisch een IP-adres in te stellen. Of stel handmatig een IP-adres in door IP-instellingen te selecteren. 

  • Zorg ervoor dat de DHCP-server op uw draadloze router is ingeschakeld en schakel deze uit en weer in. 
  • Neem contact op met uw internetprovider voor meer informatie.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

 

Goedemorgen, 

N.a.v. instructie van de klantenservice van Odido meld ik hier graag het volgende probleem. Ik krijg een Samsung tv niet aangesloten op het wifi van Odido, daar waar dat bij een andere Samsung tv geen probleem was. 

De melding in beeld is

Draadloze netwerkverbinding mislukt. 

Automatische IP-instelling mislukt. Probeer het volgende om automatisch een IP-adres in te stellen. Of stel handmatig een IP-adres in door IP-instellingen te selecteren. 

  • Zorg ervoor dat de DHCP-server op uw draadloze router is ingeschakeld en schakel deze uit en weer in. 
  • Neem contact op met uw internetprovider voor meer informatie.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

 

Ik krijg ook dit te zien, zoals ik iemand eerder zag posten: 
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

Goedemorgen, 

N.a.v. instructie van de klantenservice van Odido meld ik hier graag het volgende probleem. Ik krijg een Samsung tv niet aangesloten op het wifi van Odido, daar waar dat bij een andere Samsung tv geen probleem was. 

De melding in beeld is

Draadloze netwerkverbinding mislukt. 

Automatische IP-instelling mislukt. Probeer het volgende om automatisch een IP-adres in te stellen. Of stel handmatig een IP-adres in door IP-instellingen te selecteren. 

  • Zorg ervoor dat de DHCP-server op uw draadloze router is ingeschakeld en schakel deze uit en weer in. 
  • Neem contact op met uw internetprovider voor meer informatie.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

 

Ik krijg ook dit te zien, zoals ik iemand eerder zag posten: 
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

@Tommie van Odido @Cal van Odido @Teresa van Odido  Bedankt!

Hallo, graag ook mijn firmware updaten.

 

Grtjes,

 

N.

Graag ook de update

Graag ook de update

goedeavond,

graag zou ik mezelf ook willen aanmelden voor de nieuwe firmware update van de Zyxel T-56. 

krijg ik hier ook een melding van wanneer de update is gebeurd?

 

Met vriendelijke groet,

 

Tim Olcay

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Router@Darknezz21, @Konraddegroot, @JohanP75, @Timolcay, jullie staan op de lijst! De firmware zal spoedig geupgraded worden, tijdens het updaten zal het internet er ongeveer drie minuten uit liggen. Daarna is het modem up to date. 

Reageer