Wiim Pro Plus krijgt geen IP van Zyxel T-56

  • 30 November 2023
  • 543 reacties
  • 15940 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Goedenmorgen,

Ik heb voor mijn stereoinstallatie een audio streamer gekocht, namelijk de Wiim Pro Plus. Echter als ik deze via hun app wil verbinden aan het netwerk van de Zyxel zegt de app dat de device geen IP adres krijgt van de Router. Ik heb ook een oude Tp-Link liggen waar Openwrt op draait icm met een VPN en als ik de setup via deze router draait verbind deze zonder problemen. 

Ik heb al geprobeerd om de beveiliging naar WPA-2 te veranderen, de firewall uit te zetten, fabrieksinstellingen. Niks veranderd de situatie. Ik heb ook geprobeerd een vast ip adres aan het MAC adres te verbinden maar dat lijkt ook niet uit te maken.

Ook via een ethernet kabel lijkt hij geen Ip adres te krijgen en is hij ook niet te zien in het overzicht van de router.

In het logboek komt dit langs:

 

 

Is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen? Het lijkt wat mij betreft aan de kant van de router mis te gaan aangezien hij op een andere wel zonder problemen kan verbinden.

 

Alvast bedankt!

TMTV 4 maanden geleden

Hoi @Dehv,

Welkom op de Community!

Als het bekabeld ook niet werkt, ligt het in elk geval niet aan de wifi (wifi 6, WPA3 of 2,4 en 5GHz scheiden). Heb je de WiiM ooit een vast IP-adres gegeven? Ik zie dat je de Zyxel hebt ingesteld op 192.168.0.x. Wat is het IP-bereik van de TP-Link? Als dat bijvoorbeeld 192.168.1.x is en de WiiM een statisch IP heeft in die range zou dat kunnen verklaren waarom hij dan wel verbindt. Ik ken het apparaat niet, maar ik zou 'm zo instellen dat hij automatisch een IP-adres krijgt. Voor de zekerheid kun je hem ook resetten, maar ik weet niet precies wat je dan eventueel kwijt bent. Hopelijk zit hier (een voorzet tot) de oplossing bij!

Bekijk origineel

543 reacties

Ik zou ook graag de nieuwe firmware willen hebben.

Beste ,

 

Ook ik heb te maken met de wifi problemen waardoor ik mijn soundbar q800a niet kan connecten met de wifi.

 

Graag zou ik ook de update willen ontvangen. 

Hi,

Wij hebben ook problemen met het koppelen van onze jbl box op onze nieuwe modem. Graag ontvang ik ook de update ;)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Baris34 & @lisannefolkertsma, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. 

 

Hey @NBC, jij hebt een T-54 modem, dit issue speelt alleen op de T-56. Ik heb wat instellingen aangepast op je modem, zou je het modem 30 seconden stroomloos willen halen en opnieuw opstarten? Lukt het nu om je soundbar te verbinden?

Hi @Tommie van Odido ,

 

Nee het lukt jammer genoeg nog steeds niet.

Soundbar q800a en mijn samsung tv QN92A verbinden nog steeds niet. Terwijl ze beiden wel zijn gekoppeld aan dezelfde wifi netwerk.

Deze issue ervaar ik sinds vorige maand toen ik was overgestapt naar jullie Odido. Bij mijn vorige provider herkende de tv direct de soundbar aangezien ze op dezelfde netwerk waren.

Vind het vreemd waarom het met de t 54 router mij niet lukt om de soundbar wifi te laten koppelen met de tv.  

 

Reputatie 7
Badge +9

Thanks for checking @NBC!

Heb je toevallig het wachtwoord aangepast van je netwerk? Staan hier moeilijke tekens in zoals een comma of een vraagteken? Om te testen ga ik je 2,4 GHz en 5 GHz banden opsplitsen. Kan je het modem nog een keer stroomloos maken en kijken of het nu wel lukt?

@Tommie van Odido 

 

Heb alles gereset en wederom geen connectie  tussen soundbar en tv. Wachtwoord had ik inderdaad aangepast met een uitroepteken. 

 

Mocht u nog oplossingen hebben dan hoor ik het graag.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dan ben ik bang dat het niet met het wifinetwerk te maken heeft @NBC. Beide apparaten maken verbinding met het modem namelijk. Ik raad je aan om contact op te zoeken met de fabrikant. 

@Tommie van Odido

 

Bedankt voor je moeite!

Zal eens contact opnemen met de fabrikant.

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +9

Geen dank @NBC, ik hoop dat ze je kunnen helpen! 

hoi @Tommie van Odido, graag ontvang ik ook de nieuwe firmware voor de Zyxel T56

gr

Ad

Reputatie 6
Badge +2

@advanoirschot Tuurlijk, ik heb je gelijk toegevoegd! 

Hi @Router,  @Darknezz21@Konraddegroot@JohanP75@Timolcay, jullie staan op de lijst! De firmware zal spoedig geupgraded worden, tijdens het updaten zal het internet er ongeveer drie minuten uit liggen. Daarna is het modem up to date. 

Beste @Tommie van Odido , dank voor de snelle reactie! Wanneer kan ik de firmware en oplossing verwachten? Hij doet het nog steeds niet en in het logboek zie ik ook weer dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses. 

Alvast opnieuw bedankt.

@Tommie van Odido 

@Teresa van Odido 

Hoi, 

Sinds een paar dagen krijgt mijn Tado Bridge geen IP meer toegewezen en is offline.

(Gelukkig vriest het niet meer buiten)

Het is afgelopen week in de nacht in 1 keer mis gegaan. Het duffe is ook dat als de bridge is aangesloten op een UTP poort van het modem of van een switch mijn hele bandbreedte van mijn verbinding van 1GB opslokt en er maar max 20MB netwerk snelheid over blijft… Wat dan weer resulteert in het uitvallen van andere clients in mijn netwerk. Internetpaginas bezoeken is dan bijna onmogelijk. Trek ik de bridge er weer uit dan heb ik weer volle bak snelheid en werken alle andere clients weer zoals het moet.

Tado snapt het ook niet, want het heeft het altijd netjes gedaan.
Kan het zo zijn dat de verbinding geen 10Mbit/s half duplex ethernet snelheden meer accepteert sinds deze week?

 

Jullie een idee?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Router, firmware staat erop!

 

Ik heb je op de lijst gezet @raytemp. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. Hopelijk werkt het daarna weer!

Hey @Router, firmware staat erop!

 

Ik heb je op de lijst gezet @raytemp. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem. Hopelijk werkt het daarna weer!

Dank je! 
Ben benieuwd :-)
De update zal in ieder geval mijn Remarkable 2 weer met internet kunnen verbinden had ik elders al gelezen. Ik hoop dat Het tevens de Tado weer aan de praat krijgt :-)

Bedankt @Tommie van Odido

Goedenavond,


Graag willen wij ook de nieuwe firmware voor onze Zyxel router ontvangen. We zitten nu op B8 en we kunnen de Remarkable 2 niet via wifi laten connecten. De helpdesk van Remarkable heeft aangegeven dat deze firmware versie B8 een issue heeft met de remarkable. Met de B10 versie zou het volgens hen opgelost zijn.
Daarom willen we graag vragen om de update naar B10 zo snel mogelijk te krijgen.

Alvast bedankt.
Mvg,
Marc​​​​​​​

Reputatie 4
Badge

Goedenavond,


Graag willen wij ook de nieuwe firmware voor onze Zyxel router ontvangen. We zitten nu op B8 en we kunnen de Remarkable 2 niet via wifi laten connecten. De helpdesk van Remarkable heeft aangegeven dat deze firmware versie B8 een issue heeft met de remarkable. Met de B10 versie zou het volgens hen opgelost zijn.
Daarom willen we graag vragen om de update naar B10 zo snel mogelijk te krijgen.

Alvast bedankt.
Mvg,
Marc

Ironisch dat de helpdesk van Remarkable het duidelijker weet dan de helpdesk van Odido ;l

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond,


Graag willen wij ook de nieuwe firmware voor onze Zyxel router ontvangen. We zitten nu op B8 en we kunnen de Remarkable 2 niet via wifi laten connecten. De helpdesk van Remarkable heeft aangegeven dat deze firmware versie B8 een issue heeft met de remarkable. Met de B10 versie zou het volgens hen opgelost zijn.
Daarom willen we graag vragen om de update naar B10 zo snel mogelijk te krijgen.

Alvast bedankt.
Mvg,
Marc

Hoi Marc,

Het goede nieuws is dat de b10 software inmiddels general available is geworden.  Ze zijn het nu naar alle routers aan het uitrollen maar vanwege de grote aantallen duurt dat totaal. 14 dagen. Misschien dat een moderator je nog ergens op een lijstje kan zetten, maar het komt er sowieso aan!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marcinternet, ik heb je op de lijst gezet. De firmware zal spoedig geüpgraded worden, tijdens het updaten zal je internet ongeveer drie minuten wegvallen. Daarna staat de nieuwe firmware op het modem.

hi @Tommie van Odido  Ik wil ook de nieuwe firmware ontvangen, ik heb problemen met de verbinding met mijn Google Nest-camera en hopelijk wordt dit verholpen met de nieuwe firmware.

Reputatie 7
Badge +4

Dat ga ik voor je doen @colobot! Ik heb er veel vertrouwen in dat de update je camera’s weer tot leven zal brengen. Ik verwacht dat je de update dinsdag of woensdag zal ontvangen.

Ik ga hier voor je achteraan, je ziet snel je modem hernieuwd tot leven komen! 😄

Ja! Hier nog een gebruiker met dramatische wifi en geen mogelijkheid tot connecten van Google Home devices. Het extra wifipunt laat ook te wensen over, want die moet dichterbij het modem staan om überhaupt fatsoenlijke wifi te hebben in huis waar voorheen met mijn fritzbox modem het huis een prima dekking had. Daarbij zijn heel veel instellingen uitgeschakeld volgens mij… 🙃

@Sven-Odido bedankt voor de firmware update (heb nu V5.70(ACEA.0)T56C_b10 op Zyxel T56) en reMarkable2 verbindt met WiFi 👍🏽

 

@henkdeleeuw : dank voor doorverwijzing naar dit draadje 👍🏽

@Sven-Odido is it possible to do a firmware update on my modem too please? I have the same problem with my reMarkable. 

Reageer