Beantwoord

WPA 3 IS REQUIRED???

  • 19 February 2024
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Help want Here we go again😡😡😡

Van het ene op andere moment kunnen we geen connectie meer maken met ons eigen Wifi Netwerk en ook is het gastnetwerk weg.

De tv had weer eens geen internet dus ik maak opnieuw connectie, wat gelukt is. Maar de playstation of telefoon kan geen verbinding meer maken, ik krijg de melding: WPA3 CONNECTION IS REQUIRED.

Ik zou niet weten hoe dat moet. Heb proberen in te loggen op de router, maar ook daar krijg ik een foutmelding. De modem wederom reset naar fabrieksinstellingen, in de hoop dat ik daardoor wel kan inloggen op de router maar tevergeefs. Ik vraag mij tegelijkertijd ook af of het wel oke is om zovaak (lees dagelijks) de modem te moeten terugzetten naar Fabriekinstellingen. Wat vervolgens ook betekend dat ik de videodeurbel, rookmelders etc etc opnieuw moet koppelen aan de wifi. Ik heb er een dagtaak aan. 

Iemand die dit probleem herkend en mij kan uitleggen wat ik moet doen om de WPA3 te connecten???

is er een update geweest waardoor dit een vereiste is geworden??

 

Pfffff ik kan wel janken, elke dag is er wel ellende met de wifi en/of TV APP en tv box sinds ik bij Odido 

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 19 February 2024, 17:02

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nina808, ik heb gereageerd in je andere topic. Dan weet je hoe dit komt! Je apparaten raken in de war, op de apparaten waar je die melding krijgt dien je het netwerk te vergeten en opnieuw verbinding mee te maken. Het is niet handig dat je het modem gereset hebt. Nu moet ik alles opnieuw doen. Graag in het andere topic verder gaan zodat ik je daar verder kan helpen. 

De router staat ingesteld WPA3/WPA2.

Mijn computer maakt verbinding met ethernet, wat prima werkt. Oud apparaat.

Mijn telefoon SamsungA51, echter heeft alleen wifi via 4G,  niet via de router Zyxel T-56. Alle aanbevelingen heb ik gedaan die ik online heb gevonden,maar de melding WPA3 connection is required blijft staan. 

Als ik mijn telefoon wil resetten moet ik een back-up maken in cloud, maar dat kan niet omdat ik geen verbinding heb met wifi. 

Als ik inlog bij Zyxel en de beveiliging op WPA3 zet, kan dat voldoende zijn? Dan geeft ie wel de melding geen WPS, maar is dat een probleem? Ik heb al eens gebeld met Odido, maar die medewerker hield het erop dat ook mijn telefoon een te oud model zou zijn. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nelc 

Kan je eens in de instellingen bij algemeen beheer, resetten, de netwerkinstellingen resetten?

Hallo @nelc 

Kan je eens in de instellingen bij algemeen beheer, resetten, de netwerkinstellingen resetten?

Hallo @nelc 

Kan je eens in de instellingen bij algemeen beheer, resetten, de netwerkinstellingen resetten?

Hallo @nelc 

Kan je eens in de instellingen bij algemeen beheer, resetten, de netwerkinstellingen resetten?

Als ik de netwerkinstellingen reset, gebeurt er dan niks met mijn gegevens? Is het niet nodig om een back up te maken dan?

Reputatie 7
Badge +15

@nelc

Nee hoor alleen de netwerkinstellingen worden gereset, apps, bestanden en foto's etc gebeurt niks mee. Back up is niet nodig.

Helemaal goed gegaan. Echter het signaal op mijn telefoon is nog wel zwak. Maar verbonden.

Dank je wel

Reageer