Beantwoord

Xbox 100% pakketverlies

  • 3 December 2023
  • 18 reacties
  • 596 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo, ik heb sinds dat ik bij Odido zit een pakketverlies van 100% op de Xbox (series 😵. Hoe kan ik dit oplossen zodat ik weer online kan gamen?

De Xbox is bekabeld aangesloten en heeft een downloadsnelheid van 1010 Mbps en een uploadsnelheid van 903 Mbps.

icon

Beste antwoord door Alexander_3er 27 December 2023, 17:37

Bekijk origineel

18 reacties

Hallo,

 

sinds deze week heb ik dat probleem ook. Ik speel veel mw3 (de oude) via de xbox one op het xbox360 netwerk. Sinds deze week kan ik niet meer inloggen en zie dus ook dat mijn pakker verlies 100% is. Ook de beloofde downloadsnelheid van 400 mbps word bij lange na niet gehaald terwijl de xbox op nog geen meter afstand van de wifi zit. Waanzin en waardeloos. Neem dit serieus Odido!!! 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Baaz3 en @Alexander_3er 

Zouden jullie beiden dit eens kunnen proberen?

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > UPnP > zet beide toggles uit en klik op toepassen.

Dit zou moeten helpen.

Hallo Waqqas! Bedankt voor je reactie. Dit heb ik inderdaad gedaan. De Xbox geeft dan aan dan UpnP niet beschikbaar is en de NAT type gemiddeld is. Ook geeft de Xbox dan nog steeds een pakketverlies van 100 aan. Ik wil graag een open NAT type en vrijwel geen pakketverlies.

Hallo @Baaz3 en @Alexander_3er 

Zouden jullie beiden dit eens kunnen proberen?

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > UPnP > zet beide toggles uit en klik op toepassen.

Dit zou moeten helpen.

geprobeerd  en krijg zelfde probleem als Baaz net benoemd

 

Reputatie 7
Badge +15

@Baaz3 @Alexander_3er 

Dan kun je UPnP beter weer inschakelen, misschien dat iemand anders weet waar het aan ligt.

Zelfde probleem hier, wat is er aan de hand? Upnp uitzetten is natuurlijk niet echt een oplossing

Sinds 3 dagen odido. Alles werkt verder prima en hoge snelheden, maar dit probleem heb ik ook. 

 

Ik heb de Zyxel-T56, xbox bedraad op poort 1. 

Pakketverlies 100%, kan geen online games spelen.

 

Wel als upnp uit is maar dan heb geen nat type open

Ik heb exact dit probleem. Dit is nu ongeveer zo een 3 weken plotseling aan de hand. Bij mij is de situatie zo dat er vanuit poort 1 CAT6  is bekabeld naar een ethernet connectie op de wand en vanuit daar bedraad naar de xbox. Of ik nu bedraad heb of wifi in beide situaties geeft die 100% pakketverlies aan. Sinds 3 weken. 

Wanneer ik direct met bekabeling vanuit de modem naar de xbox ga gaat het wel goed met zelfs CAT5 kabel. 

Reputatie 7
Badge +16

@Waqqas Heb jij hier nog gouden tips voor? Ik denk dat alles wel zo’n beetje benoemd is in dit topic en sta eventjes zonder antwoord. @JJordy en @musti84 Uiteraard blijf ik op zoek gaan naar een antwoord dus zodra ik iets zinnigs tegenkom, meld ik het meteen hier!

@Waqqas Heb jij hier nog gouden tips voor? Ik denk dat alles wel zo’n beetje benoemd is in dit topic en sta eventjes zonder antwoord. @JJordy en @musti84 Uiteraard blijf ik op zoek gaan naar een antwoord dus zodra ik iets zinnigs tegenkom, meld ik het meteen hier!

Net contact gehad met odido support alweer! Ik ga nu xbox service proberen te bereiken in de hoop een oplossing van xbox te krijgen. Als ik meer weet laat ik het weten. Wat ik wilde mededelen… als je de xbox voor de grap verbind met mobiele hotspot via iphone is er niks aan de hand. Werkt alles perfect. Heel vreemd

Xbox support gebeld. Geen resultaat. Iets met een kastje en een muur… oftewel… teruggestuurd naar odido. Op andere netwerken kan ik wel verbinden. Zowel iphone als bij mijn moeder thuis… maar t probleem is dan waarschijnlijk odido?? 

Zojuist getest en inderdaad via telefoon hotspot werkt het wel 


vriend van mij over de vloer met zijn playstation 5. Zelfde problemen. Kunnen wel verbinding maken maar geen multiplayer verbinding! Pakketverlies probleem weer

PROBLEEM OPGELOST!! (Voor mij althans)

bekabeld internet maar misschien werkt het ook voor wifi

 

Ga op je xbox naar netwerkinstellingen en druk op geavanceerde instellingen. Vervolgens klik je op andere poort selecteren en kies je 50605 en klaar. Probleem opgelost. Zonder upnp gezeur. Laat even weten of dit voor jullie heeft gewerkt

De poort die Alexander _3er aangeeft staat bij mij niet in de lijst. Ik heb het geprobeerd met 50204 en die werkt ook.

Bedankt!! Alexander_3er

De poort die Alexander _3er aangeeft staat bij mij niet in de lijst. Ik heb het geprobeerd met 50204 en die werkt ook.

Bedankt!! Alexander_3er

Niks te danken! Veel game plezier en fijne avond :)))

PROBLEEM OPGELOST!! (Voor mij althans)

bekabeld internet maar misschien werkt het ook voor wifi

 

Ga op je xbox naar netwerkinstellingen en druk op geavanceerde instellingen. Vervolgens klik je op andere poort selecteren en kies je 50605 en klaar. Probleem opgelost. Zonder upnp gezeur. Laat even weten of dit voor jullie heeft gewerkt

Nou zeg, dankjewel. Bij mij staat ook er ook een andere poort maar ik heb gewoon de eerstvolgende in de lijst gepakt en dat werkte prima 0% verlies en de rest alles aan en op open. 

Dat dit niet automatisch gaat is wel jammer, maar goed. Thanks! 

Reputatie 7
Badge +4

Super fijn dat je de oplossing hier hebt gedeeld @Alexander_3er, dat helpt enorm! 😃 Ik wens je alvast een prachtig 2024 maar nóg belangrijker heel veel gameplezier toe! 😎

Reageer