Beantwoord

XGS-PON activeren

  • 24 October 2023
  • 1 reactie
  • 299 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Beste,

Op 8 oktober een nieuw zakelijke glasvezel verbinding bij Odido besteld, niet veel later de bevestiging dat deze vandaag, dinsdag 24 oktober actief zou zijn.

Vanuit Futureconnections is er op de 19de een monteur langs geweest, deze is weer gegaan daar de lijn nog niet vrijgegeven was door mijn vorige provider en hij de XGS-PON module niet kon registreren, er stond immers nog signaal op van de oude provider.

De monteur van futureconnections heeft alles hier gelaten: modem/router, XGS-PON module van Huawei en 4G backup stick. De monteur gaf aan dat de planning zou bellen om de afspraak van dinsdag (vandaag) te bevestigen. Hij zag in zijn eigen agenda dat hij nog tijd had vandaag, maar dit moest door de planning bevestigd worden. Je raad het al, ik heb niets meer vernomen van Futureconnections.

Zelf heb ik gisteren een 9 keer geprobeerd om met hen in contact te komen zonder succes, je word telefonische doorverwezen naar de email. Email verzonden met alle gegevens die zij nodig hebben maar wederom geen reactie. Vanochtend heeft mijn vorige provider het signaal eraf gehaald en ik ben nu dus internet en tv loos. Ook vandaag een stuk of 6 keer geprobeerd met hen in contact te komen maar geen succes.

Ik ben zelf netwerkbeheerder van beroep en werk dagelijks met glasvezel. De installatie van de monteur heb ik zelf afgemaakt, alle apparatuur lag immers in de meterkast. De XGS-PON module krijgt signaal via de kabel maar meld zich niet aan omdat het serienummers geregistreerd moet worden bij Odido.

Nu heb ik contact opgenomen met de helpdesk van Odido maar deze zegt dat dit een actie is welke door de monteur gedaan moet worden, ja, diezelfde monteur niet komt en waarvan ik de planning niet te spreken krijg. Ik vind het treurig hoe het loopt, ik neem een verlofdag zodat ik aanwezig kan zijn voor de monteur, maar niemand kan mij duidelijkheid geven over wanneer deze komt.

Nu dacht ik slim te zijn en de 4G backupstick in het Zyxel modem te steken en dit modem tijdelijk (lees: een dubbel-nat scenario, router achter router) te gebruiken, maar deze stick meld zich niet aan op het Odidio Zyxel modem en als ik de webpagina van het modem wil bekijken op 192.168.0.1 dan krijg ik eerst de login pagina op HTTP, welke zich binnen enkele seconden ververst naar de HTTPS variant en dan niet meer functioneert ‘De pagina kan niet worden weergegeven’. Het lijkt op Murphy's law.

Is er iemand van Odido die hier meeleest en het serienummer kan doorspelen naar de juiste (technische) afdeling, dan ben ik spoedig weer online.

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 24 October 2023, 17:21

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @W359, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je duidelijke verhaal. Als je een particuliere klant was geweest had ik het ONT meteen voor je kunnen registreren, echter gaat het om een Zakelijk abonnement. Hier dien je de Zakelijke klantenservice voor op te bellen. Ik had je heel graag geholpen maar ik kan voor Zakelijk echt niks betekenen. Mijn excuses. Hopelijk lukt het met de Zakelijke klantenservice! 

Reageer