XGS-PON Module werkend maken door Odido.

  • 4 January 2024
  • 2 reacties
  • 253 Bekeken

Hoi  Odido,


Met Jeroen spreek je hier Tommie.

Heb inmiddels een nieuwe Fritzbox 5590 aangeschaft met de bijbehorende XGS-PON Module. € 273,00

Nou werkt dat nog niet wat echt nergens op slaat !!!

Heb nog 9 dagen om hem terug te sturen zodat ik het geld terug kan krijgen.

Heb het S/N nummer van de SFP Module doorgeven bij de klantenservice om deze te registreren.

Het S/N nummer van de Huawai ONT wordt wel van te voren geregistreerd namelijk !!!


Maar Odido doet er niks mee en laten niks weten.

Echt slecht van Odido !!!

Ik begrijp dat Odido die mogelijkheid nog niet klaar heeft om een eigen SFP Module te laten werken.


Het volgende is bij mij aan de orde:


Van de Fritzbox 5590 is de enigste 2.5 G/bits poort in gebruik voor WAN kabel vanuit de Huawai ONT.

De andere zijn 1 G/bits LAN.

Glasvezel abonnement 2 G/bits loopt. € 60,00 P/m

Netwerkkaart 2,5 G/bits besteld voor de desktop.

Daar heb ik dus mijn 2.5 G/bits WAN/LAN poort voor nodig !!!

Maar die is nu bezet terwijl mijn SFP-Fiber ingang leeg staat.


Dus Odido moet dit even regelen en snel ook.

Want zo kom ik geen steek verder met mijn situatie hier.

Wat erg frustrerend is !!!


Graag de reactie wat er ondernomen gaat worden.

Mijn klantnummer is XXXX

Kun je dat even intern regelen met de collega's


In afwachting van je snelle reactie verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

Jeroen Looden

 

Moderator edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hey @Jeroenlooden, ik heb gemerkt dat je staat te springen om je eigen XGS-PON te gebruiken. 

Niet alleen jij maar ook vele andere klanten kunnen niet wachten tot we dit geïmplementeerd hebben op ons netwerk. We zijn in de laatste twee weken van december gestart met de eerste pilot voor een third party XGS-PON. Dit is niet iets wat we “even snel” kunnen regelen jammer genoeg. Maar we zijn er druk mee bezig, de pilot is op dit moment in volle gang. Hopelijk gaat het testen goed en kunnen we dit op ons hele netwerk implementeren!

 

Op dit moment kan ik niet zeggen wanneer het mogelijk is om een third party XGS-PON te gebruiken. Maar geen zorgen, ik zit er persoonlijk dicht op en zal het op de Community delen als het mogelijk is. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jeroenlooden, ik heb gemerkt dat je staat te springen om je eigen XGS-PON te gebruiken. 

Niet alleen jij maar ook vele andere klanten kunnen niet wachten tot we dit geïmplementeerd hebben op ons netwerk. We zijn in de laatste twee weken van december gestart met de eerste pilot voor een third party XGS-PON. Dit is niet iets wat we “even snel” kunnen regelen jammer genoeg. Maar we zijn er druk mee bezig, de pilot is op dit moment in volle gang. Hopelijk gaat het testen goed en kunnen we dit op ons hele netwerk implementeren!

 

Op dit moment kan ik niet zeggen wanneer het mogelijk is om een third party XGS-PON te gebruiken. Maar geen zorgen, ik zit er persoonlijk dicht op en zal het op de Community delen als het mogelijk is. 

Hoi Tommy,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Als ik het goed begrepen hebt kunnen de mensen die op de KPN Glasvezel zitten maar die Odido

beheert.

 

Zij kunnen gewoon op XGS-PON glasvezel met hun eigen SFP XGS-PON Module.

 

Gelijke monniken gelijke kappen!!!

 

De prijs die wordt betaald wordt is voor iedereen hetzelfde bij Odido dus ook voor de service en de

mogelijkheden.

 

Bij deze vraag ik ook een pilot aan voor bij mijn XSG-PON over Open Dutch Fiber Glasvezelnetwerk.

 

Het werkt dus!!! Gewoon de apparatuur en software op de lijnen zetten waar het nog niet is gedaan.

 

Verder laat ik je weten dat ik ben uitgenodigd voor een Online interview ( bijlage )

 

Zou daar graag een positief gesprek in willen voeren over mijn ervaring met Odido.

 

Dus graag mij aanmelden voor die pilot!!!

 

Odido kan contact met mij hiervoor opnemen om eraan te beginnen.

 

Of wijs me de weg waar ik me kan melden voor die pilot!!!

 

Ben overigens 24 uur 7 dagen beschikbaar hiervoor om het samen gerealiseerd te krijgen.

 

Kosteloos is het voor Odido bij mij

 

In afwachting van je snelle reactie verblijf ik,

 

Met vriendelijke groet,

Jeroen Looden

 

Moderator edit: Afbeelding verwijderd in verband met persoonlijke gegevens. Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen!

 

 

 

Reageer