Beantwoord

XGSPON WBA met Fritzbox 5590

  • 24 November 2023
  • 12 reacties
  • 374 Bekeken

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

Hoi, Hier Koen van Guidion. Installateur Odido.

Binnenkort hier in huis XGSPON (WBA). Ik ben al bij klant bezig geweest met XGSPON (ODF) met Fritzbox 5590 met XGSPON SFP module waarbij we geprobeerd hebben de Fiber direct in de 5590 te plaatsen via de SFP. Uiteindelijk via ticket het modem-ID van de Fritz doorgegeven. Kon dit via de servicepagina wel invullen maar zonder resultaat. 

Aangezien ik het hier thuis ook binnen enkele dagen heb zou ik dit ook graag willen gaan testen hoever we dit werkend kunnen krijgen aangezien we deze vraag ook regelmatig bij klanten krijgen.

Is dit iets wat we samen kunnen oppakken?

groet,

Koen

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 November 2023, 10:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Koen_Arnhem 

Volgens @Tommie van Odido wordt er al gekeken waarom dit niet lukt en hopelijk is er snel een update ✅

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/eigen-ont-registreren-xgs-sfp-ont-352663/index3.html?postid=1733706#post1733706

Reputatie 1

Hallo @Koen_Arnhem 

Volgens @Tommie van Odido wordt er al gekeken waarom dit niet lukt en hopelijk is er snel een update ✅

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/eigen-ont-registreren-xgs-sfp-ont-352663/index3.html?postid=1733706#post1733706

Dat is fijn! Mocht er tests nodig zijn, zoals vermeld werk ik voor Guidion/Odido in het veld en zou hier thuis kunnen testen voor jullie. 

Reputatie 1

@Koen_Arnhem via een ticket is het jullie wel gelukt?

Want dan zou de klantenservice dus het modem-id wel kunnen verwerken..

Reputatie 1

Nee helaas. Klant kreeg uiteindelijk te horen dat ze het niet supporten. Dat is een ODF lijn. Misschien dat het op WBA lijn wel lukt. 

Reputatie 1

Hallo @Koen_Arnhem 

Volgens @Tommie van Odido wordt er al gekeken waarom dit niet lukt en hopelijk is er snel een update ✅

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/eigen-ont-registreren-xgs-sfp-ont-352663/index3.html?postid=1733706#post1733706

 

Vandaag geprobeerd het modem ID van de fritz in te voeren als ‘customer owned’ ONT maar dat wordt niet geaccepteerd. Lijn blijft op training staan. Lijn is WBA. Via KPN site is er een aparte website waarbij klanten dit in kunnen geven. Zou goed zijn als dit ook beschikbaar wordt bij Odido.

Reputatie 1

Is inmiddels werkend. Op een WBA lijn kun je je eigen Fritz ID registreren (ben guidion monteur) of laten registreren. Werkt perfect. Op een ODF lijn (dedicated Odido lijn) kan dit registreren nog niet.

Reputatie 1

Hoe kun je zien of je een WBA of ODF aansluiting hebt/krijgt?

als ik bij open dutch fiber mijn postcode check, dan is er niks beschikbaar. Dus neem ik aan dat ik op WBA straks zit (Enschede)..

Reputatie 1

Dat is zelf moeilijk te zien. Prijs op een WBA is iets hoger dan op ODF. Maar je kan vragen bij Odido zelf. 

Reputatie 1

@Koen_Arnhem Top ik wacht wel tot de monteur is geweest, die kan het mij vast vertellen. Schaf ik de 5590 dan wel aan.

 

@Waqqas of kun jij dit toevallig nagaan voor mij?

Reputatie 1

Ik ben guidion monteur. Als je jouw postcode en huisnr in pm stuurt kan ik dit wel even opvragen voor je. Waar woon je?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Koen_Arnhem, op dit moment is de change in network nog niet doorgevoerd. Zodra we hier een update over hebben zal ik het met jullie delen!

Reputatie 1

Hi Tommie

graag! Met WBA dus vlekkeloos nu. Draait goed op volle snelheid. 

Reageer