Beantwoord

Zyxel EX5601-T1 in bridge mode

  • 25 November 2023
  • 6 reacties
  • 2221 Bekeken

Dag community,

Recentelijk heb ik een wifi 6 mesh systeem gekocht  (TP-Link Deco X60 AX5400) voor mijn thuisnetwerk. Nu wil ik de Zyxel EX5601-T1 in bridge mode zetten, alleen ik kan daar binnen de webapplicatie van het modem geen optie van vinden.

Ik heb dit linkje gevonden: How to put my router in Bridge mode – Zyxel Support Campus EMEA maar onder network settings staat bij mij helemaal geen Broadband. Zie ook hieronder:

 

Firmware updates kan ik ook niet online vinden van dit model. Het lijkt erop dat deze optie helemaal niet te vinden is.

De vraag aan jullie: kan ik met de Zyxel EX5601-T1 bridge mode ergens aanzetten? Zo ja, waar en hoe dan.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

icon

Beste antwoord door omafiets 25 November 2023, 16:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1

De firmware die Odido levert op de Zyxel is niet de standaard Zyxel firmware maar een aangepaste firmware waarin een boel opties uitgezet zijn. Je gaat de broadband optie dan ook niet vinden.

De firmware die Odido levert op de Zyxel is niet de standaard Zyxel firmware maar een aangepaste firmware waarin een boel opties uitgezet zijn. Je gaat de broadband optie dan ook niet vinden.

Is er dan wel de mogelijkheid om de andere firmware daarop te zetten? Als je niet eens kan bridgen...

Reputatie 1

Het modem (router) is in bruikleen gegeven. Als je ooit je abonnement opzegt wil Odido het vast in originele staat terug. Al kun je firmware vinden lijkt me het niet handig hiermee te experimenteren. Ook als je een keer problemen met de snelheid ervaart kun je ook niet meer testen met de ondersteunde apparatuur. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @omafiets 

Je kan de Deco achter de Zyxel aansluiten en in de DMZ van de Zyxel zetten.

Ook kan je de Zyxel weglaten en de Deco aansluiten op de mediaconverter.

Je gaat dan in de app naar more > advanced, schakel IPTV/VLAN in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0 en na het opslaan en de mediaconverter herstarten moet het internet werken via de Deco.

Hallo @omafiets 

Je kan de Deco achter de Zyxel aansluiten en in de DMZ van de Zyxel zetten.

Ook kan je de Zyxel weglaten en de Deco aansluiten op de mediaconverter.

Je gaat dan in de app naar more > advanced, schakel IPTV/VLAN in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0 en na het opslaan en de mediaconverter herstarten moet het internet werken via de Deco.

Bedankt! Dat werkt inderdaad. Alleen heb ik nu nog wel een firewall aangezien het modem er tussenuit is natuurlijk.

Hallo @omafiets 

Je kan de Deco achter de Zyxel aansluiten en in de DMZ van de Zyxel zetten.

Ook kan je de Zyxel weglaten en de Deco aansluiten op de mediaconverter.

Je gaat dan in de app naar more > advanced, schakel IPTV/VLAN in, mode custom, internet VLAN 300, prioriteit 0 en na het opslaan en de mediaconverter herstarten moet het internet werken via de Deco.

Bedankt! Dat werkt inderdaad. Alleen heb ik nu nog wel een firewall aangezien het modem er tussenuit is natuurlijk.

@Waqqas weet jij of dit de performance positief of negatief beïnvloed qua snelheid?

Reageer