Zyxel T-50 herstart uit zichzelf

  • 10 February 2023
  • 13 reacties
  • 160 Bekeken

Sinds een aantal maanden ben ik klant bij T-Mobile en heb sindsdien altijd problemen met de Zyxel T-50 modem gehad. Het modem start om de zoveel uur (variërend van 3 tot 24 uur) uit zichzelf opnieuw op, waardoor de internetverbinding voor een minuut of 5 onbeschikbaar is. Meerdere malen heb ik het modem gereset. Dit lijkt niet te helpen. Ook lijkt het probleem in verloop van tijd vaker voor te komen. Onwerkbaar bij thuiswerken. 

Begin deze week is er naar aanleiding van dit probleem een nieuwe Zyxel T-50 modem geleverd. Deze leek aanvankelijk te werken (een uptime van 4 dagen) maar is zojuist weer uitgevallen. Ik heb er geen vertrouwen in dit eenmalig is.

Graag zou ik willen weten of het probleem nog op een andere manier te verhelpen is.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @Thomas Verweij ik help je hier graag bij. Het lijkt me erg sterk dat beide modems het zelfde probleem hebben. Ik heb een lijnmeting gedaan en daar lijkt bijna alles goed te staan. Ik zie dat je vrij veel ruis ontwikkelt. Staat het modem naast een apparaat wat straling uitstraalt? Ik wil het nieuwe modem gaan monitoren. Wil je de aankomende drie dagen bijhouden wanneer het modem uitvalt? De datum en tijdstip graag noteren en meesturen. Kan je in deze drie dagen, geen Powerflip uitvoren op het modem? Dan kan ik zien of het modem is uitgevallen in de drie dagen. Wil je mij dit over drie dagen laten weten? Hoor graag van je terug, talk soon!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Thomas Verweij ik help je hier graag bij. Het lijkt me erg sterk dat beide modems het zelfde probleem hebben. Ik heb een lijnmeting gedaan en daar lijkt bijna alles goed te staan. Ik zie dat je vrij veel ruis ontwikkelt. Staat het modem naast een apparaat wat straling uitstraalt? Ik wil het nieuwe modem gaan monitoren. Wil je de aankomende drie dagen bijhouden wanneer het modem uitvalt? De datum en tijdstip graag noteren en meesturen. Kan je in deze drie dagen, geen Powerflip uitvoren op het modem? Dan kan ik zien of het modem is uitgevallen in de drie dagen. Wil je mij dit over drie dagen laten weten? Hoor graag van je terug, talk soon!

Hi @Thomas Verweij ik help je hier graag bij. Het lijkt me erg sterk dat beide modems het zelfde probleem hebben. Ik heb een lijnmeting gedaan en daar lijkt bijna alles goed te staan. Ik zie dat je vrij veel ruis ontwikkelt. Staat het modem naast een apparaat wat straling uitstraalt? Ik wil het nieuwe modem gaan monitoren. Wil je de aankomende drie dagen bijhouden wanneer het modem uitvalt? De datum en tijdstip graag noteren en meesturen. Kan je in deze drie dagen, geen Powerflip uitvoren op het modem? Dan kan ik zien of het modem is uitgevallen in de drie dagen. Wil je mij dit over drie dagen laten weten? Hoor graag van je terug, talk soon!

Het modem staat in de buurt van wat andere apparatuur waaronder een apple tv, playstation, soundbar (met wifi) en een philips hue bridge. Zou daar de ruis vandaan kunnen komen? De komende dagen zal ik in ieder geval zo goed mogelijk proberen bij te houden op welke tijdstippen er een herstart plaatsvindt. Je hoort van me

Reputatie 6
Badge

Hi @Thomas Verweij ik help je hier graag bij. Het lijkt me erg sterk dat beide modems het zelfde probleem hebben. Ik heb een lijnmeting gedaan en daar lijkt bijna alles goed te staan. Ik zie dat je vrij veel ruis ontwikkelt. Staat het modem naast een apparaat wat straling uitstraalt? Ik wil het nieuwe modem gaan monitoren. Wil je de aankomende drie dagen bijhouden wanneer het modem uitvalt? De datum en tijdstip graag noteren en meesturen. Kan je in deze drie dagen, geen Powerflip uitvoren op het modem? Dan kan ik zien of het modem is uitgevallen in de drie dagen. Wil je mij dit over drie dagen laten weten? Hoor graag van je terug, talk soon!

Het modem staat in de buurt van wat andere apparatuur waaronder een apple tv, playstation, soundbar (met wifi) en een philips hue bridge. Zou daar de ruis vandaan kunnen komen? De komende dagen zal ik in ieder geval zo goed mogelijk proberen bij te houden op welke tijdstippen er een herstart plaatsvindt. Je hoort van me

En voor de zekerheid: heb je ook de voeding vervangen voor de nieuwe die met het modem werd meegeleverd? Uitvalproblemen worden vaak juist door de voeding veroorzaakt.

Heb je toevallig een powerline set in gebruik in plaats van een ethernet kabel naar andere appraten? Kijk zeker eens naar de apparatuur die direct is aangesloten op de router

 

@Tommie Het probleem heeft zich de afgelopen dagen niet meer voorgedaan. Ik wacht het nog even af en laat het weten zodra de modem zich weer eens herstart.

 

@louisL Ik heb inderdaad de oude voeding gebruikt. Dit ga ik zeker onthouden mocht het probleem terugkeren. Verder gebruik ik geen powerline adapter

Hier een zelfde probleem. De VMG8825-T50 herstart soms meerdere keren per dag en het is nu twee keer voorgekomen dat we de spanning helemaal van het modem moesten afhalen. Mijn schoonmoeder met dementie is erg afhankelijk van de telefoon en raakt helemaal in paniek als het niet goed werkt. Wie kan er naar het modem kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi@HermanceJonkman, welkom op onze Community!

Ik wil graag dat je een stabiele verbinding hebt. Zou je een aantal dingen voor mij kunnen nakijken en uitvoeren?

  • Zit het modem goed aangesloten op het ISRA-punt (DSL)
  • Kan je het modem voorzien van een factory reset? Dit doe je zo:

 

Factory Reset Zyxel T-50

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

 

  • Als je alles gedaan hebt, kan je het modem dan drie dagen lang voor mij testen? Ik wil je graag vragen om het modem niet zelf van het stroom te halen en bijhoudt wanneer het modem uitvalt. Graag datum en tijdstip noteren van de uitval, dan kan ik namelijk alles voor je checken. Wil je na die drie dagen weer contact opnemen? Wellicht zit er een fout in het modem. Als dat het geval is stuur ik je een nieuw modem op! Alvast bedankt voor alle moeite.

@Tommie Een factory reset heb ik al een keer gedaan en het modem is goed aangesloten op het ISRA-punt.

Reputatie 6
Badge

@Tommie Een factory reset heb ik al een keer gedaan en het modem is goed aangesloten op het ISRA-punt.

Als je na de problemen op het modem inlogt, wat zie je dan bij de uptime (op eerste scherm als je ingelogd bent onder systeem informatie) ?

Hieronder de info. Vanmorgen dus weer herstart.

 

System Info

Model Name

VMG8825-T50

Firmware Version

V5.50(ABPY.1)b16_20210525

System Uptime

0 days 2 hours 20 mins 56 secs

LAN MAC Address

F0:87:56:C0:C3:70

VDSL WAN

Rx:60968 Tx:15127 (Kbps)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HermanceJonkman, bedankt voor je snelle reactie. Ik zie dit inderdaad terug op je DHCP-log. Ik heb daarom besloten om je een nieuw modem op te sturen. Kan je mij, na de installatie, een terugkoppeling hiervan geven? 

@Tommie , Bedankt voor de snelle reactie en zal terugkoppeling geven na de installatie.

@Tommie , van het weekend de router vervangen en tot op heden is de router nog niet vanzelf herstart. De admin interface van router reageert ook veel sneller dan de oude router.

Over een paar dagen laat ik weer weten hoe het gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HermanceJonkman, dat is super om te horen! Hopelijk blijft het ook stabiel en kun je nu ongestoord genieten.

Reageer