zyxel T-50 port forwarding werkt niet

  • 8 June 2023
  • 21 reacties
  • 118 Bekeken

Hoi ik ben al een paar weken bezig met port forwarding instellen en het aan de praat de krijgen maar het lukt me maar niet. Ik heb een paar foto’s hier port forward check tool, port forwarding hoe ik het heb gedaan, statisch IP geconfigureerd : 

Ook mijn firewall op low = geen resultaat, DMZ helpt ook niet. Iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan of wat ik kan proberen ?


21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Arda00 

Over de game NBA online spelen icm T-Mobile thuis zijn een heleboel topics te vinden.

Blijkbaar blokkeert de Zyxel modem iets waardoor je problemen ervaart. Portforwarding blijkt niet nodig te zijn, voor iedereen was de oplossing om een eigen router aan te sluiten ipv de Zyxel modem. Koop bijvoorbeeld een Fritzbox 7590, daarmee moeten de problemen zijn opgelost 😁

Nou €200 vind ik wel veel voor een spel, kan port forwarding het gewoon niet fixen ? Ik woon ook nog bij mijn ouders thuis dus denk niet dat zoiets duurs kopen voor een spel een optie is 😅. En ben er ook niet zeker van of het gaat werken want op google stond er ook dat port forwarding en een statisch IP mijn probleem zou oplossen maar niet gelukt.

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00 

Portforwarding bleek helaas geen oplossing te bieden.

je kan kijken op marktplaats bijvoorbeeld, misschien vind je een goede deal 👍

@Arda00

Portforwarding bleek helaas geen oplossing te bieden.

je kan kijken op marktplaats bijvoorbeeld, misschien vind je een goede deal 👍

en als ik die heb gekocht hoe moet ik die dan verbinden met mijn playstation ? Ik heb beneden 1e verdieping de modem wat blijkbaar een modem en router in een is en in mijn kamer (3e verdieping) een router. Als ik die router die u aangaf koop moet ik hem dan inplaats van de router op mijn kamer gebruiken? Of word het gewoon mijn nieuwe modem dus inplaats van de zyxel.

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00 

Neem je ook tv via T-Mobile? Tv werkend krijgen via de Fritzbox is best ingewikkeld, helaas weet ik ook niet hoe dat moet maar als je alleen internet via T-Mobile hebt dan is het niet zo moeilijk.

Fritzbox instellen instructies

De Fritzbox vervangt dan inderdaad de Zyxel modem.

@Arda00

Neem je ook tv via T-Mobile? Tv werkend krijgen via de Fritzbox is best ingewikkeld, helaas weet ik ook niet hoe dat moet maar als je alleen internet via T-Mobile hebt dan is het niet zo moeilijk.

Fritzbox instellen instructies

De Fritzbox vervangt dan inderdaad de Zyxel modem.

Sorry meschien een domme vraag maar een modem dus bijvoorbeeld de zyxel die ik nu heb als ik die vervang met de fritzbox dan is er niks anders toch ? alleen de modem verandert en iets waardoor het spel gaat werken, niet slechtere verbinding of iets dergelijks en gewoon nog internet via T-mobile heb namelijk alleen internet via t mobile tv is via turkije.

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00 

Er verandert niks, de Fritzbox is ook een modem en router in 1, de verbinding wordt niet slechter en uiteraard blijf je internet ontvangen van T-Mobile.

Heb je alleen internet of ook tv en/of vast bellen?

@Arda00

Er verandert niks, de Fritzbox is ook een modem en router in 1, de verbinding wordt niet slechter en uiteraard blijf je internet ontvangen van T-Mobile.

Heb je alleen internet of ook tv en/of vast bellen?

Ik heb alleen internet geen tv of vast bellen

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00

Ah, dat maakt het wat makkelijker, ik heb boven een link gepost met instructies om hem in te stellen 👍

Dus waneer im die fritzbox koop en aanluit zal het gelijk werken ? Ik hoef niks te doen behalve hem aan te sluiten toch ?

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00

Neem je ook tv via T-Mobile? Tv werkend krijgen via de Fritzbox is best ingewikkeld, helaas weet ik ook niet hoe dat moet maar als je alleen internet via T-Mobile hebt dan is het niet zo moeilijk.

Fritzbox instellen instructies

De Fritzbox vervangt dan inderdaad de Zyxel modem.

@Arda00 

Middels deze link moet je hem nog wel instellen.

@Arda00

Neem je ook tv via T-Mobile? Tv werkend krijgen via de Fritzbox is best ingewikkeld, helaas weet ik ook niet hoe dat moet maar als je alleen internet via T-Mobile hebt dan is het niet zo moeilijk.

Fritzbox instellen instructies

De Fritzbox vervangt dan inderdaad de Zyxel modem.

@Arda00

Middels deze link moet je hem nog wel instellen.

Ik heb gelezen dat u aan iemand anders deze heeft aangeboden Bekijk TP-Link Archer VR300 - Draadloze Router -  Dual-band - AC1200 op: https://www.bol.com/nl/p/tp-link-archer-vr300-draadloze-router-dual-band-ac1200/9200000108992395?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp is er een reden dat ik een modem moet kopen want u heeft hem een router aangeboden en we hebben hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00 

Die zou je ook kunnen nemen, echter is dat modem wat ouder volgens mij en ik weet niet of het met de beveiliging helemaal goed zit.

bent u er echt zeker van dat het gaat werken door deze modem ? ik krijg de error code : 56d85bb8 waardoor ik gewoon om de 10-20 min uit het spel word gekicked. Ik heb er een gevonden voor een goede prijs maar ben er nou niet zeker van want heb geen zekerheid of het echt gaat werken.

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00

Het heeft voor iedereen geholpen dus dat zou bij jou ook zo moeten zijn. Bij Bol.com heb je ook 30 dagen de tijd om hem te retourneren maar dat zal niet nodig zijn volgens mij 👍

Of neem je toch een Fritzbox?

@Arda00

Het heeft voor iedereen geholpen dus dat zou bij jou ook zo moeten zijn. Bij Bol.com heb je ook 30 dagen de tijd om hem te retourneren maar dat zal niet nodig zijn volgens mij 👍

Of neem je toch een Fritzbox?

Nou ik denk dat ik de fritzbox neem. Is er iets anders dat ik kan kopen als modem waar moet ik naar kijken bijvoorbeeld ? Eentje via bol.com zou wel beter zijn met retour idd.

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00 

De modem moet VLAN ondersteuning hebben.

@Arda00

De modem moet VLAN ondersteuning hebben.

Ik zou wel even kijken voor een goedkopen, dus als ik de fritzbox haal en waneer ik die stappen heb gevolgd via die link die u had gestuurd is het aan het moet het werken correct ?

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00 

Klopt.

@Waqqas Hoi, ik heb beetje gekeken op marklaats allemaal oplichters dus denk gewoon een nieuwe kopen via bol.com . Heb er eentje gevonden maar er staat bij router kunt u even kijken of deze goed is ? Bekijk AVM FRITZ!Box 7590 - Router - Dual-band - 2600 Mbps op: https://www.bol.com/nl/p/avm-fritz-box-7590-router-dual-band-2600-mbps/9200000081606959?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +15

@Arda00 

Hij is prima hoor, de Fritzbox 7590 is een modem en router in 1.

Reageer