Zyxel T-54 herstart spontaan - Ervaringen?

  • 24 February 2024
  • 28 reacties
  • 223 Bekeken

Reputatie 3

Goedemiddag,

 

Mijn Zyxel T-54 modem herstart af en toe spontaan, zonder dat er aanleiding voor is. Dit vind ik niet normaal en ik ben benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben.

 

Symptomen:

  1. De modem herstart spontaan, zonder dat er een stroomstoring is geweest.
  2. De herstarten komen niet vaak voor, maar zijn wel hinderlijk.
  3. Tijdens de herstart is er geen internetverbinding.


Mijn bevindingen:

Ik heb de modem al gereset, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
De firmware is up-to-date lijkt mij. echte kan ik in de Interface niet vinden waar ik kan controleren op nieuwe firmware updates
Ik heb geen andere apparaten op de modem aangesloten die het probleem zouden kunnen veroorzaken.

Vragen:

  1. Heeft iemand anders ook ervaring met een spontaan herstartende Zyxel T-54 modem?
  2. Wat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
  3. Is er een oplossing voor dit probleem?
  4. Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen.

Extra informatie:

  • Model: Zyxel T-54
  • Firmwareversie: V5.17(ABZC.0) T54C_b21_1129_2

Mogelijke al uitgevoerde oplossingen:

  1. Modem resetten: Haal de stroomkabel uit de modem en wacht 30 seconden. Steek de stroomkabel weer in de modem en wacht totdat deze is opgestart.
  2. Firmware updaten, ik kan in de Zyxel-T54 interface de check-for-firmware updates Niet vinden.
  3.  

Bedankt. 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @Michel281, goed dat je dit opgemerkt hebt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie niet dat het modem uitvalt. Wel zie ik dat het ONT al een lange tijd aan staat. Zou je in de tussentijd een volledige powerflip willen uitvoeren?   

 Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Ik ga je voor de zekerheid een T-56 opsturen. Hopelijk is de verbinding hiermee wat stabieler. Als je het nieuwe modem geïnstalleerd hebt, kan je mij dan een terugkoppeling geven?

Bekijk origineel

28 reacties

Goedemiddag,

 

Mijn Zyxel T-54 modem herstart af en toe spontaan, zonder dat er aanleiding voor is. Dit vind ik niet normaal en ik ben benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben.

 

Symptomen:

  1. De modem herstart spontaan, zonder dat er een stroomstoring is geweest.
  2. De herstarten komen niet vaak voor, maar zijn wel hinderlijk.
  3. Tijdens de herstart is er geen internetverbinding.


Mijn bevindingen:

Ik heb de modem al gereset, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
De firmware is up-to-date lijkt mij. echte kan ik in de Interface niet vinden waar ik kan controleren op nieuwe firmware updates
Ik heb geen andere apparaten op de modem aangesloten die het probleem zouden kunnen veroorzaken.

Vragen:

  1. Heeft iemand anders ook ervaring met een spontaan herstartende Zyxel T-54 modem?
  2. Wat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
  3. Is er een oplossing voor dit probleem?
  4. Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen.

Extra informatie:

  • Model: Zyxel T-54
  • Firmwareversie: V5.17(ABZC.0) T54C_b21_1129_2

Mogelijke al uitgevoerde oplossingen:

  1. Modem resetten: Haal de stroomkabel uit de modem en wacht 30 seconden. Steek de stroomkabel weer in de modem en wacht totdat deze is opgestart.
  2. Firmware updaten, ik kan in de Zyxel-T54 interface de check-for-firmware updates Niet vinden.
  3.  

Bedankt. 

Hier exact het zelfde probleem ook een T-54

Herstarten van modem, wifi instabiel.

 

Met een T-56 is dit probleem verholpen?

Reputatie 3
  1.  

... . 

Hier exact het zelfde probleem ook een T-54

Herstarten van modem, wifi instabiel.

 

Met een T-56 is dit probleem verholpen?

 

Ik heb de nieuwe Zyxel-T56 vandaag goed werkend gekregen dus ik kan jouw vragen niet bevestigend of ontkennend beantwoorden.

 

Wellicht is het een goed idee om een nieuwe draad te starten met hetzelfde probleem zodat de moderatoren hier hierop kunnen antwoorden.

 

Wat mij betreft moet ik afwachten of dit probleem hiermee verholpen is.

Succes

  1.  

... . 

Hier exact het zelfde probleem ook een T-54

Herstarten van modem, wifi instabiel.

 

Met een T-56 is dit probleem verholpen?

 

Ik heb de nieuwe Zyxel-T56 vandaag goed werkend gekregen dus ik kan jouw vragen niet bevestigend of ontkennend beantwoorden.

 

Wellicht is het een goed idee om een nieuwe draad te starten met hetzelfde probleem zodat de moderatoren hier hierop kunnen antwoorden.

 

Wat mij betreft moet ik afwachten of dit probleem hiermee verholpen is.

Succes

Bedankt voor jouw bericht, 

 

Het is inderdaad ook wel wat kort dag om er al een gedegen antwoord op te geven.

Hopenlijk is dit probleem, door het vervangen van de Zyxel T-54 naar T-56 voor jou wel verholpen.

 

Ik volg je advies en zal een nieuwe starten met een kleine toelichting wat ik heb ervaren.

 

Mvg,

Reageer