Beantwoord

Zyxel T-54 port forwarding voor Synology

  • 12 September 2022
  • 29 reacties
  • 1912 Bekeken


Toon eerste reactie

29 reacties

Reputatie 2

@Gerrit078 

uarkvvk4 schreef:

Ik heb poort 8080 en 5000 geforward in de Zyxel maar deze exterm niet zichtbaar,

 

Hoe en waarmee heb je dit getest? Kreeg je als test resultaat de status CLOSED, FILTERED of STEALTH? Deze  heb ik getest op mijn telefoon op 4G, krijg de melding dat de server niet reageert.

 

Quarkvvk4 schreef:

ook de firewall op beide apparaten laag gezet maar dit helaas ook zonder succes. Het gekke is dat ik via quickconnect de Synology wel gewoon extern kan benaderen. 

 

Je zou ook eens de Firewall helemaal kunnen uitzetten op je DSM, die van de Zyxel hoef je niets aan te veranderen. Heb ik uitgezet, helaas zonder succes.

 

Quarkvvk4 schreef:

Als ik de Wizard op de Synology draai dan geeft deze ook geen foutmeldingen. 

Zie ik misschien iets over het hoofd? 

Heb je al onder Connectiviteit → Netwerk gekeken of het IP Adres die je hebt ingevoerd in de Zyxel overeenkomt met die in je DSM vermeld wordt? Bij voorkeurs DNS server staat het IP adres van de Zyxel vermeld. 

 

Welke Synolofy en DSM heb je overigens? Het is een DS111 met DSM 6.2.2-24922

 

Een paar tipjes,

  1. Voeg ook port-forwarding toe voor poort 5001. Als de port-forwardings allemaal werken doe je er goed aan om in je DSM te kiezen voor → Configuratiescherm → Beveiliging → Certificaat → Toevoegen

    Hier kan je vervolgens een Let's Encrypt (SSL/TLS) certificaat “GRATIS” aanvragen zodat je veilig (via HTTPS) verbinding kunt maken met je Synology. 
  2. Zet onder Netwerk HTTP/2 aan zodat alle content sneller zal laden.

Bedankt!!

Reputatie 2

@TMTV excuus voor het late reageren, mijn vrouw had de mail geopend zonder dat te zeggen, Ik wist dus niet dat ik een reactie had. 

 

Hierbij een screenshot van mijn port forwarding op de Zyxel. 

 

Ik gebruik de port forwarding om extern vol mijn iPhone via DS File bij mijn bestanden te kunnen.

Ook gebruik ik SABmini om extern dowloads toe te voegen. 

Krijg bij extern benaderen via IP adres de melding dat de server niet reageert. 

Ik heb poort 8080 en 5000 geforward in de Zyxel maar deze exterm niet zichtbaar,

 

Hoe en waarmee heb je dit getest? Kreeg je als test resultaat de status CLOSED, FILTERED of STEALTH?

 

ook de firewall op beide apparaten laag gezet maar dit helaas ook zonder succes. Het gekke is dat ik via quickconnect de Synology wel gewoon extern kan benaderen. 

 

Je zou ook eens de Firewall helemaal kunnen uitzetten op je DSM, die van de Zyxel hoef je niets aan te veranderen. 

 

Als ik de Wizard op de Synology draai dan geeft deze ook geen foutmeldingen. 

Zie ik misschien iets over het hoofd? 

Heb je al onder Connectiviteit → Netwerk gekeken of het IP Adres die je hebt ingevoerd in de Zyxel overeenkomt met die in je DSM vermeld wordt?

 

Welke Synolofy en DSM heb je overigens?

 

Een paar tipjes,

  1. Voeg ook port-forwarding toe voor poort 5001. Als de port-forwardings allemaal werken doe je er goed aan om in je DSM te kiezen voor → Configuratiescherm → Beveiliging → Certificaat → Toevoegen

    Hier kan je vervolgens een Let's Encrypt (SSL/TLS) certificaat “GRATIS” aanvragen zodat je veilig (via HTTPS) verbinding kunt maken met je Synology. 
  2. Zet onder Netwerk HTTP/2 aan zodat alle content sneller zal laden.
Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Quarkvvk4,

Zou je een screenshot kunnen delen van de instellingen in de Zyxel over port forwarding? Misschien staat daar iets niet goed. Heb je de Synology een vast (statisch) IP gegeven? Wil je DSM bereiken of andere services en komen die poorten overeen met wat je hierboven noemt? Let ook op HTTP of HTTPS. Veel vragen, maar hopelijk helpt het om het probleem boven water te krijgen.

Reageer