Beantwoord

Zyxel T50 device namen zijn verdwenen na een x aantal uur

  • 25 September 2023
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Hallo,

Na weer de zoveelste “hard reset” van de Zyxel T50 op advies van de klantenservice omdat verbinding

niet stabiel bleef dacht ik.
Ik ga de Zyxel  T50 nu helemaal goed inrichten en instellen en maak een back-up van deze instellingen.

Dan heb ik ook een idee welke apparaten er allemaal in mijn netwerk zitten. Gelijk bepaalde apparatuur een statisch ip adres gegeven.

Gisteren de hele dag bezig geweest om alle “unknown” apparaten op te zoeken.
Mac adressen checken, en uiteindelijk de namen van de apparaten veranderd.

Nu wordt ik deze ochtend wakker, en dacht zal eens inloggen…..
Nu zie ik dat alle, maar dan ook echt alle namen van de apparatuur weg is…
Er staat nu een * ipv een naam.

Hoe kan dit? en waarom gebeurt dit?
Nu kan ik weer een hele dag gaan uitzoeken welk apparaat bij welk mac/ip adres hoort.

 

 

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 25 September 2023, 09:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @DeBouwer

Deze is bekend en staat als een bug op de backlog :) 

Sorry voor het ongemak! 

 

Hi @DeBouwer

Deze is bekend en staat als een bug op de backlog :) 

Sorry voor het ongemak! 

 

Oke, en wat betekend “staat als een bug op de backlog”?
Gaat er een fix komen? want nu ik zoek op deze text in deze community zie ik dat dit dus al maanden is?

Is toch zwaar irritant dat je je apparatuur kan hernoemen, maar vervolgens dat deze eruit geknikkerd worden.

Reputatie 7
Badge +4

Oke, en wat betekend “staat als een bug op de backlog”?
Gaat er een fix komen? want nu ik zoek op deze text in deze community zie ik dat dit dus al maanden is?

Is toch zwaar irritant dat je je apparatuur kan hernoemen, maar vervolgens dat deze eruit geknikkerd worden.

Yes, het wordt opgelost in een volgende firmware update van het modem. Het is nog niet bekend in welke dat zou zijn. Ik zal een reactie geven wanneer de update wordt uitgerold.

Oke, en wat betekend “staat als een bug op de backlog”?
Gaat er een fix komen? want nu ik zoek op deze text in deze community zie ik dat dit dus al maanden is?

Is toch zwaar irritant dat je je apparatuur kan hernoemen, maar vervolgens dat deze eruit geknikkerd worden.

Yes, het wordt opgelost in een volgende firmware update van het modem. Het is nog niet bekend in welke dat zou zijn. Ik zal een reactie geven wanneer de update wordt uitgerold.

@Sven-Odido Als ik zie in wat voor tempo de firmware upgrades uitgevoerd worden zal dit nog wel een hele tijd gaan duren.

Is er niet een mogelijkheid om het modem om te ruilen voor een exemplaar wat wel naar behoren werkt?
En ik dus wel functies kan gebruiken die er op staan?
lees dat er nieuwere apparatuur in omloop is.
en zou toch graag mijn netwerk in orde hebben thuis met alle slimme toepassingen die ik thuis heb, en niet zoals nu het geval is steeds mijn blaadje erbij moet pakken om te zien wat het * als naam in de lijst is voor apparatuur.

ik hoor het graag.

 

Oke, en wat betekend “staat als een bug op de backlog”?
Gaat er een fix komen? want nu ik zoek op deze text in deze community zie ik dat dit dus al maanden is?

Is toch zwaar irritant dat je je apparatuur kan hernoemen, maar vervolgens dat deze eruit geknikkerd worden.

Yes, het wordt opgelost in een volgende firmware update van het modem. Het is nog niet bekend in welke dat zou zijn. Ik zal een reactie geven wanneer de update wordt uitgerold.

Kan je al iets vertellen over een eventuele swap?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DeBouwer, een swap zal geen verschil maken. We moeten hiervoor echt wachten op de update. Excuses voor het ongemak! 

Reageer