Beantwoord

Zyxel T56 NAT bron IP range

  • 19 March 2024
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Op mijn Zyxel T56 wil ik een NAT regel toevoegen. Als bron IP adres wil ik geen (enkel) adres opgeven maar een adres range. (Bijv: 134.188.4.0/24). Hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door eric 20 March 2024, 14:06

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @Erroman 

Denk dat deze ‘consumenten router’ niet beschikt over deze functionaliteit, dus de vermelding van de mask is een stap te ver.

Nu moet ik wel zeggen, dat ikzelf al geruime tijd geen Zyxel meer heb aangeraakt.

Wat mij wel zorgen baart is, waarom je zo’n grote range een ‘open deur’ wilt geven. Dit zou je alleen maar doen, als je er 100% zeker van bent dat je de gehele range onder eigen beheer hebt. Heb je dat niet, is de kans dus groot, dat er een ‘illegale’ connectie gemaakt kan worden door een ongeautoriseerd device.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Erroman 

Denk dat deze ‘consumenten router’ niet beschikt over deze functionaliteit, dus de vermelding van de mask is een stap te ver.

Nu moet ik wel zeggen, dat ikzelf al geruime tijd geen Zyxel meer heb aangeraakt.

Wat mij wel zorgen baart is, waarom je zo’n grote range een ‘open deur’ wilt geven. Dit zou je alleen maar doen, als je er 100% zeker van bent dat je de gehele range onder eigen beheer hebt. Heb je dat niet, is de kans dus groot, dat er een ‘illegale’ connectie gemaakt kan worden door een ongeautoriseerd device.

 

Hoi @Erroman ,

Er is geen mogelijkheid in deze Zyxel om alleen coor bepaalde source IP adressen een port forwarding aan te maken. Dan zul je naar firewall apparatuur moeten kijken.

Reageer