Beantwoord

Zyxel T56 werkt niet met randapparatuur

  • 15 February 2024
  • 51 reacties
  • 1063 Bekeken

Ik heb bij het actief worden van mijn glas-verbinding de zyxel t56 aangesloten en ingesteld. Via telefoons, ipad e.d. krijg ik gewoon verbinding. Alle randapparatuur zoals een wifi-versterker, chromecast ultra, gaming consoles en alle smart home spullen werken niet met dit moden, zelfs niet wanneer ik een extra wifi netwerk met fritz 2400 repeaters maak.

Het werkt nu wel, maar dat is omdat ik de T56 los heb gekoppeld en de verbinding via de Fritz Box 7590 (die ik hier nog heb, maar binnenkort terug moet naar Xs4all) aangesloten, inclusief repeaters in mesh functie. 

Toevoeging: Waar ik wel compleet versteld van sta is dat de helpdesk gewoon niets kan. ‘Ja, ik kan je gewoon niet helpen, dus het houdt hier op’. 

 

 

icon

Beste antwoord door henkdeleeuw 15 February 2024, 20:23

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @lesswood, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb je op de lijst gezet zodat de firmware zo snel mogelijk geupgraded wordt! Tijdens het upgraden valt je internet ongeveer drie tot vijf minuten weg. 

Hoi, tommie  alvast bedankt.

wanneer kan ik deze update verwachten?

 

groet, lesswood

Reputatie 7
Badge +5

Hi @lesswood de update komt er vandaag of morgen aan. Deze moet handmatig worden uitgevoerd. Hou het dus tot en met morgen in de gaten!

Hoi, cheyenne ,

krijg ik hiervan bericht op community of mail bijv. Incl. Instructies?

hoi, cheyenne,tommie,

 

ondertussen firmware update gehad en mijn gateway smink smart home werkt nu!

 

bedankt!

 

groet,

 

lesswood

Dag Tommie,

Wij hebben ook een T-56. Zou je hiervoor een firmware update kunnen doorvoeren? We hebben veel verbindingsproblemen met het Wifi netwerk. We hebben meerdere TP-link EAP225 in gebruik.

Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Murzel, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet, echter ben ik bang dat dit niet veel gaat uitmaken voor je wifi verbinding. Ik zie dat je 2,4 GHz frequentie volledig overbelast wordt en het modem heeft een dekkingsprobleem. Waar heb je het modem staan en wat gebeurt er als je de TP-Link's uit je netwerk haalt? 

Hi @Murzel, welkom op onze Community!

Ik heb je op de lijst gezet, echter ben ik bang dat dit niet veel gaat uitmaken voor je wifi verbinding. Ik zie dat je 2,4 GHz frequentie volledig overbelast wordt en het modem heeft een dekkingsprobleem. Waar heb je het modem staan en wat gebeurt er als je de TP-Link's uit je netwerk haalt? 

Ik heb de modem in de meterkast staan. Op dezelfde plek als eerst de Tweak modem. Toen werkte alles perfect en had ik nooit problemen. Sinds de nieuwe modem heb ik deze problemen gekregen. We hebben ook geprobeerd om het wireless gedeelte van de modem uit te zetten, maar werden de problemen niet mee verholpen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je je TP-Links ook al uit je netwerk gehaald om te testen of zij niet de problemen veroorzaken @Murzel

Sinds 2 dagen heb ik een probleem met mijn randapperatuur. Ik heb een Edgeswitch24 250 achter de Zyxel T56, maar niets werkt meer. Als ik op de wifi van de Zyxel ga doet die het wel, maar mijn eigen wifi (gecreëerd met AP van Unifi doen het niet meer) ook alarm, cameras etc doet het niet meer

Heeft dit te maken met een firmware update van de T56 zoals hierboven omschreven? 

@Tommie van Odido graag zou ik ook de update ontvangen.

 

wifi werkt, maar de bekabelde verbindingen achter een netgear switch niet.

 

Overgestapt op Odido, installatie (tot werkend internet…) door Guideon, de set-up thuis is overanderd.

@Tommie van Odido @Cheyenne van Odido 

 

Heb vanaf dag 1 geen internet op mijn smart tv, met pijn en moeite de 3 maanden doorgekomen maar wordt nou toch te veel. 
 Heb zelfde probleem als die van jassen77, eerste dag werkte het maar daarna geen stabiel wifi of bekabelde verbinding. De kpn accespoints (heb er 2 van), eraf gehaald direct verbonden met kabel, ook dit mag niet baten.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @gjaltvanhes, @jassen77 & @atjelie, ik heb jullie op de lijst gezet, echter weet ik niet of dit verschil gaat maken.  

@atjelie, ik zie dat je wifi op het modem uitgeschakeld hebt. Heb je hier een reden voor? 

 

Hoi @gjaltvanhes@jassen77 & @atjelie, ik heb jullie op de lijst gezet, echter weet ik niet of dit verschil gaat maken.  

@atjelie, ik zie dat je wifi op het modem uitgeschakeld hebt. Heb je hier een reden voor? 

 

Ik heb de wifi uitgezet omdat deze in een meterkast zit die wel uitzend maar geen verbinding geeft

Update heeft gewerkt. Alles werkt weer goed! Dank je wel! (2 maanden op gewacht)

@Tommie van Odido 

zou je de firmware update ook naar mijn modem kunnen pushen.

ik krijg geen verbinding op mijn unify gateway 

Reputatie 7
Badge +5

Geen probleem @Freekvdijk, je staat op de lijst. De update ontvang je binnen 24 uur!

Ook hier kan ik 7 camera's die bij kpn altijd prima werkte niet meer verbinden. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat moeten we natuurlijk aanpakken @Scorpionqueen, ik wil graag zien dat je snel weer een oogje in het zeil kan houden! Daarom ga ik ook voor jou de update aanvragen. Je zal snel de update op je modem zien verschijnen.

Ik ga hier voor je achteraan, dit komt helemaal goed!

Hoi @Geert86, ik heb het meteen nagekeken! De update staat erop. Heb je je modem al gereset? Groetjes, Ishana

Haay @Ishana van Odido, modem ondertussen al meerdere malen gereset en we zitten nog steeds iedere keer in de storing met onze Google Nest Wifi inc 2 extra wifi punten op de verdieping. Het is om gek van te worden. Voorheen met de T-50 nergens last van gehad totdat die de geest gaf en we de T-56 kregen. Ook de klantenservice gebeld deze zegt alleen maar dat we een hogere snelheid moeten gaan nemen en dat er dan misschien veranderingen in komt. Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Geert86, wat bedoel je precies met storing? Ik zie dat je wifi uitgeschakeld hebt op het modem en de Google Nest Wifi bedraad verbonden hebt. Heb je de wifipunten niet verkeerd geïnstalleerd? Dan kunnen ze voor een verstoring zorgen namelijk. 

@Ishana van Odido @Teresa van Odido  @Tommie van Odido  ik heb een melding gemaakt via de servicedesk en krijg verders niks te horen geen berichten of iets. Het is nog steeds niet opgelost. Het oude modem werkt wel en kan niks met netwerk zijn. Ik zou graag een techneut spreken over die probleem wat ik nu heb. Anders ben ik echt genoodzaakt een andere modem te regelen maar dan wil ik wel met odido overleggen hoe we dat gaan doen. Hoor graag van jullie.

Reputatie 4
Badge

Ik heb net een nieuwe firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130) gekregen toen ik net een team gesprek wilde opstarten. Dat geeft niet op zich. Was snel terug en anders hotspot met telefoon. Chromecast krijgt nu internet en werkt weer naar behoren. Mijn Homeassistant en Reolink camera systeem krijgen wel een IP nummer maar geen internet. Ik kan met de home assitant op het local netwerk 192.168.1.x alles pingen en benaderen. Als ik traceroute doe in de Home assistant dat is een Raspberry pi die gevoed word door een POE Switch Netgear GS308EPP. Krijg ik netjes IP en gateway van de router geen probleem. Doe ik dan de tracerout krijg ik dit 

Met mijn laptop die op dezelfde switch zit. 

Dit werkte met het oude huawei 956 modem wel. Ik heb alles geprobeerd maar strand elke keer op de gateway van de zyxel t-56. Daarna komt er niks meer door. Kan nog eens kijken met oude modem wat er dan gebeurd doet hij het dan wel weer. Moet het wel in het zyxel modem liggen. Ik ga dat nog onderzoeken voor Odido. Hoop dat ze nog meer informatie dan hebben wat er mis kan gaan. 

@HAPV2 Interessant probleem! Ik zie dat het nog niet opgelost is, en dat Odido er niet verder mee lijkt te komen dan het standaard “we zien dat je ook eigen apparatuur gebruikt, koppel die eens af”.

Eind december had ik een vergelijkbaar probleem met het niet kunnen krijgen van een ip-adres op mijn Raspberry Pi met Domoticz op Ubuntu Server 22.04. Mijn laptop op Ubuntu 22.04 Desktop maakte wel verbinding. Vergelijkbare situatie dus als bij jou.

Ik heb dat probleem toen uitgezocht door met Wireshark op beide apparaten in detail te kijken  naar de pakketten die verzonden, en al dan niet ontvangen werden. Daar bleek dat Ubuntu Desktop en Ubuntu server een iets ander formaat voor hun DHCP-aanvraag gebruikten (beide absoluut netjes volgens de officiële standaarden), maar dat DHCP-server van de Zyxel op het ene type pakket wel reageerde, en op de andere crashte.

Toen ik het forum hier gevonden had bleek dat ik niet de enige was met dit probleem. Integendeel. Honderden mensen met JBL, Harman Kardon, Wiim, Remarkable, etc. die allemaal niet konden verbinden omdat ze geen IP adres kregen van de DHCP server. Daar is toen een firmware-update voor gekomen die dat oploste.

Het zou me niks verbazen als een aantal van de problemen met andere apparatuur (Nest Battery deurbel bijv) die nog steeds niet willen verbinden terwijl ze het elders wel doen) terug te voeren zijn op hetzelfde probleem als jij met de Home Assistant hebt. Een embedded operating system dat een net iets ander (wel geldig!) packet format gebruikt waar de Zyxel zich in verslikt.

Hier is te vinden wat ik toen gedaan heb. Je zou hetzelfde kunnen doen in jouw setup. Ik verwacht Wireshark (of een andere packet sniffer, als je daar meer vertrouwd mee bent) zowel op je laptop als op je Home Assistent machine kan draaien.

Gewoon op beide machines pakketjes loggen vanuit hetzelfde programma (in jouw geval traceroute), die op de ene machine wel werken en op de andere niet, en op byte-nivo speuren naar verschillen. Als het vanaf de ene machine wel werkt en vanaf de andere niet, moeten daar verschillen te vinden zijn, en met behulp daarvan zou het op te lossen moeten zijn.

Ik heb net een nieuwe firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130) gekregen toen ik net een team gesprek wilde opstarten. Dat geeft niet op zich. Was snel terug en anders hotspot met telefoon. Chromecast krijgt nu internet en werkt weer naar behoren. Mijn Homeassistant en Reolink camera systeem krijgen wel een IP nummer maar geen internet. Ik kan met de home assitant op het local netwerk 192.168.1.x alles pingen en benaderen. Als ik traceroute doe in de Home assistant dat is een Raspberry pi die gevoed word door een POE Switch Netgear GS308EPP. Krijg ik netjes IP en gateway van de router geen probleem. Doe ik dan de tracerout krijg ik dit 

Met mijn laptop die op dezelfde switch zit. 

Dit werkte met het oude huawei 956 modem wel. Ik heb alles geprobeerd maar strand elke keer op de gateway van de zyxel t-56. Daarna komt er niks meer door. Kan nog eens kijken met oude modem wat er dan gebeurd doet hij het dan wel weer. Moet het wel in het zyxel modem liggen. Ik ga dat nog onderzoeken voor Odido. Hoop dat ze nog meer informatie dan hebben wat er mis kan gaan. 

@HAPV2 Interessant probleem! Ik zie dat het nog niet opgelost is, en dat Odido er niet verder mee lijkt te komen dan het standaard “we zien dat je ook eigen apparatuur gebruikt, koppel die eens af”.

Eind december had ik een vergelijkbaar probleem met het niet kunnen krijgen van een ip-adres op mijn Raspberry Pi met Domoticz op Ubuntu Server 22.04. Mijn laptop op Ubuntu 22.04 Desktop maakte wel verbinding. Vergelijkbare situatie dus als bij jou.

Ik heb dat probleem toen uitgezocht door met Wireshark op beide apparaten in detail te kijken  naar de pakketten die verzonden, en al dan niet ontvangen werden. Daar bleek dat Ubuntu Desktop en Ubuntu server een iets ander formaat voor hun DHCP-aanvraag gebruikten (beide absoluut netjes volgens de officiële standaarden), maar dat DHCP-server van de Zyxel op het ene type pakket wel reageerde, en op de andere crashte.

Toen ik het forum hier gevonden had bleek dat ik niet de enige was met dit probleem. Integendeel. Honderden mensen met JBL, Harman Kardon, Wiim, Remarkable, etc. die allemaal niet konden verbinden omdat ze geen IP adres kregen van de DHCP server. Daar is toen een firmware-update voor gekomen die dat oploste.

Het zou me niks verbazen als een aantal van de problemen met andere apparatuur (Nest Battery deurbel bijv) die nog steeds niet willen verbinden terwijl ze het elders wel doen) terug te voeren zijn op hetzelfde probleem als jij met de Home Assistant hebt. Een embedded operating system dat een net iets ander (wel geldig!) packet format gebruikt waar de Zyxel zich in verslikt.

Hier is te vinden wat ik toen gedaan heb. Je zou hetzelfde kunnen doen in jouw setup. Ik verwacht Wireshark (of een andere packet sniffer, als je daar meer vertrouwd mee bent) zowel op je laptop als op je Home Assistent machine kan draaien.

Gewoon op beide machines pakketjes loggen vanuit hetzelfde programma (in jouw geval traceroute), die op de ene machine wel werken en op de andere niet, en op byte-nivo speuren naar verschillen. Als het vanaf de ene machine wel werkt en vanaf de andere niet, moeten daar verschillen te vinden zijn, en met behulp daarvan zou het op te lossen moeten zijn.

@henkdeleeuw ik had geen probleem met IP adres krijgen maar dat hij met een trace gewoon stopte bij de gateway. En dat alleen bij de POE apparatuur. 
Na dat de stroomkabel en glasvezel kabel was door gegraven hebben we weer internet. Het modem  is gereset een keer en nu heb ik firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130 en doet mijn camera en ook Home assistant het weer die via POE aangesloten zitten. Vraag me niet wat er verandert is maar alles werkt nu. Ik ben blij .

Reputatie 4
Badge

Ik heb net een nieuwe firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130) gekregen toen ik net een team gesprek wilde opstarten. Dat geeft niet op zich. Was snel terug en anders hotspot met telefoon. Chromecast krijgt nu internet en werkt weer naar behoren. Mijn Homeassistant en Reolink camera systeem krijgen wel een IP nummer maar geen internet. Ik kan met de home assitant op het local netwerk 192.168.1.x alles pingen en benaderen. Als ik traceroute doe in de Home assistant dat is een Raspberry pi die gevoed word door een POE Switch Netgear GS308EPP. Krijg ik netjes IP en gateway van de router geen probleem. Doe ik dan de tracerout krijg ik dit 

Met mijn laptop die op dezelfde switch zit. 

Dit werkte met het oude huawei 956 modem wel. Ik heb alles geprobeerd maar strand elke keer op de gateway van de zyxel t-56. Daarna komt er niks meer door. Kan nog eens kijken met oude modem wat er dan gebeurd doet hij het dan wel weer. Moet het wel in het zyxel modem liggen. Ik ga dat nog onderzoeken voor Odido. Hoop dat ze nog meer informatie dan hebben wat er mis kan gaan. 

@HAPV2 Interessant probleem! Ik zie dat het nog niet opgelost is, en dat Odido er niet verder mee lijkt te komen dan het standaard “we zien dat je ook eigen apparatuur gebruikt, koppel die eens af”.

Eind december had ik een vergelijkbaar probleem met het niet kunnen krijgen van een ip-adres op mijn Raspberry Pi met Domoticz op Ubuntu Server 22.04. Mijn laptop op Ubuntu 22.04 Desktop maakte wel verbinding. Vergelijkbare situatie dus als bij jou.

Ik heb dat probleem toen uitgezocht door met Wireshark op beide apparaten in detail te kijken  naar de pakketten die verzonden, en al dan niet ontvangen werden. Daar bleek dat Ubuntu Desktop en Ubuntu server een iets ander formaat voor hun DHCP-aanvraag gebruikten (beide absoluut netjes volgens de officiële standaarden), maar dat DHCP-server van de Zyxel op het ene type pakket wel reageerde, en op de andere crashte.

Toen ik het forum hier gevonden had bleek dat ik niet de enige was met dit probleem. Integendeel. Honderden mensen met JBL, Harman Kardon, Wiim, Remarkable, etc. die allemaal niet konden verbinden omdat ze geen IP adres kregen van de DHCP server. Daar is toen een firmware-update voor gekomen die dat oploste.

Het zou me niks verbazen als een aantal van de problemen met andere apparatuur (Nest Battery deurbel bijv) die nog steeds niet willen verbinden terwijl ze het elders wel doen) terug te voeren zijn op hetzelfde probleem als jij met de Home Assistant hebt. Een embedded operating system dat een net iets ander (wel geldig!) packet format gebruikt waar de Zyxel zich in verslikt.

Hier is te vinden wat ik toen gedaan heb. Je zou hetzelfde kunnen doen in jouw setup. Ik verwacht Wireshark (of een andere packet sniffer, als je daar meer vertrouwd mee bent) zowel op je laptop als op je Home Assistent machine kan draaien.

Gewoon op beide machines pakketjes loggen vanuit hetzelfde programma (in jouw geval traceroute), die op de ene machine wel werken en op de andere niet, en op byte-nivo speuren naar verschillen. Als het vanaf de ene machine wel werkt en vanaf de andere niet, moeten daar verschillen te vinden zijn, en met behulp daarvan zou het op te lossen moeten zijn.

@henkdeleeuw ik had geen probleem met IP adres krijgen maar dat hij met een trace gewoon stopte bij de gateway. En dat alleen bij de POE apparatuur. 
Na dat de stroomkabel en glasvezel kabel was door gegraven hebben we weer internet. Het modem  is gereset een keer en nu heb ik firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130 en doet mijn camera en ook Home assistant het weer die via POE aangesloten zitten. Vraag me niet wat er verandert is maar alles werkt nu. Ik ben blij .

Ik doelde er op dat ook in dit, duidelijk andere, geval, je de oorzaak zou kunnen achterhalen met een packet sniffer. Maar fijn dat dat niet meer nodig is!

Reageer