Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50 Acces Control (ACL) rules verdwenen

  • 30 December 2023
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Zijn de Acces Control (ACL) rules verdwenen bij Firewall? Of zie ik het over het hoofd, doe ik iets verkeerd?

Wat kan ik doen om dit (weer) terug te krijgen?

 

 

icon

Beste antwoord door TMTV 2 January 2024, 13:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @mvs01,

Welkom op de Community!

Met een recente firmware-update zijn deze instellingen helaas verdwenen. Ik heb er al voor gepleit om ze terug te brengen. Laten we hopen dat ze dat doen. Het was een effectieve manier om dingen te blokkeren, zeker omdat ouderlijk toezicht nog altijd niet werkt zoals het hoort.

Bedankt voor je reactie @TMTV. Het punt is dat ik een aantal apparaten heb geblokkeerd met ACL regels. Deze kan ik niet meer deblokkeren. Wat is daar de oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @mvs01 ,

Breng dan via een fabriek reset de router terug naar de initiele settings,  dus zonder ACL instellingen, 

Reset is inmiddels gelukt, maar is er een andere manier om apparaten te blokkeren?

Reputatie 7
Badge +14

De Zyxel router van Odido heeft een beperkte set aan functionaliteiten. Als meer wilt kom je al snel bij een eigen router uit. Dan kun je het zo gek maken als je zelf wilt met access classes.

Reputatie 7
Badge +6

@mvs01 Je zou ook gebruik kunnen maken van Thuis Veilig Online. Dat heeft uitgebreidere mogelijkheden voor ouderlijk toezicht en blokkades en je hebt geen last van hardnekkige bugs in de Zyxel. Volgens mij kun je het een maand gratis uitproberen.

Reageer