Zyxel WAP6807 wil niet verbinden met laptop, wel met telefoon

  • 11 January 2024
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Goedenavond,

 

Ik heb een probleem met mijn Mesh netwerk. Ik heb een nieuw T-56 modem, die ik gelinked heb met een Zyxel Wifipunt (Zyxel WAP6807). Deze verbind prima met mijn telefoon (samsung) maar mijn laptop (windows 11, nieuwe lenovo) wil maar niet verbinden met het wifipunt. Daardoor heb ik op zolder zwak en onstabiel internet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

 

Hoor graag! Gr. Dennis

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst welkom op onze Community! @dennis124 

Goed dat je aan de bel trekt, ik help je graag verder. Wil je mij vertellen of alle andere apparaten wel kunnen verbinden met het wifipunt? Daarnaast lees ik graag of je de laptop niet kunt verbinden of dat je de wifinaam helemaal niet ziet in de lijst. Lukt het wel om dichtbij het modem verbinding te maken? Laat het mij weten, ik sta klaar om je verder te helpen! 

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Nog wat additionele informatie:

  • De Zyxel WAP6807 heb ik gekregen van mijn vorige provider, online.nl. Daar nooit mee problemen mee gehad
  • Het wifipunt heeft alle lampjes op groen. En wat ik zei, op mijn tel geen enkel probleem.
Reputatie 6
Badge +2

Allereerst welkom op onze Community! @dennis124 

Goed dat je aan de bel trekt, ik help je graag verder. Wil je mij vertellen of alle andere apparaten wel kunnen verbinden met het wifipunt? Daarnaast lees ik graag of je de laptop niet kunt verbinden of dat je de wifinaam helemaal niet ziet in de lijst. Lukt het wel om dichtbij het modem verbinding te maken? Laat het mij weten, ik sta klaar om je verder te helpen! 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @dennis124 ,

Ik denk dat het aan je eigen WiFi punt ligt. Odido heeft op hun eigen apparatuur eigen firmware draaien, dit is om alles goed met elkaar te laten communiceren. Ook is er een nieuwer Wifi punt, deze werkt beter met de T54 of T56.
Zie onderstaand topic:
 

 

Dank voor de reacties!

Allereerst welkom op onze Community! @dennis124 

Goed dat je aan de bel trekt, ik help je graag verder. Wil je mij vertellen of alle andere apparaten wel kunnen verbinden met het wifipunt? Daarnaast lees ik graag of je de laptop niet kunt verbinden of dat je de wifinaam helemaal niet ziet in de lijst. Lukt het wel om dichtbij het modem verbinding te maken? Laat het mij weten, ik sta klaar om je verder te helpen! 

@Teresa van Odido 

  • Samsung S21 verbind wel met het mesh netwerk. Ook schakelt ie over naar het modem wanneer die dichterbij is. 
  • Ik heb mijn laptop zojuist weten te verbinden met het wifipunt. Echter, wanneer ik dan richting het modem loop, schakelt ie daar naar over. Probleem is echter dat wanneer het wifipunt dichterbij is, dat ie dan niet meer terugschakelt daarnaartoe. 
  • Wat mij verder opvalt is dat het modem op 2.4 ghz zit, en het wifipunt op 5 ghz. Speelt dat nog een rol?

 

Hallo @dennis124 ,

Ik denk dat het aan je eigen WiFi punt ligt. Odido heeft op hun eigen apparatuur eigen firmware draaien, dit is om alles goed met elkaar te laten communiceren. Ook is er een nieuwer Wifi punt, deze werkt beter met de T54 of T56.
Zie onderstaand topic:
 

 

@soepkip67 

  • Is er een optie op de firmware te upgraden? Zie ook bovenstaande, verbinden kan dus wel… maar het switchen tussen modem / wifipunt gaat niet goed binnen het meshnetwerk. Dit probleem heb ik enkel op mijn laptop (windows 11).
Reputatie 7
Badge +7

Hallo @dennis124 ,

Nee, dat is helaas niet mogelijk, een firmware upgrade.
Dit probleem ontstaat doordat het wifi punt en de T56 niet goed met elkaar kunnen “communiceren” ook Odido geeft ook aan dat een eventueel door het toevoegen van eigen apparatuur het werken van het meshnetwerk niet goed zal functioneren.

Als alternatief kan je ook je eigen meshnetwerk opzetten met bijvoorbeeld de TP Deco M5.