2e tv kastje werkt amper

  • 17 October 2023
  • 8 reacties
  • 72 Bekeken

Sinds dat T-Mobile is veranderd baar Odidi heb ik problemen met mijn 2e tv kastje (staat boven in de slaapkamer, is bekabeld) via wanneer ik 's ochtends tv wil kijken werkt het redelijk, wel met vertraging.. maar zodra ik 's avonds tv wilt kijken krijg ik vaak geen beeld, foutmelding van het netwerk, alleen geluid en geen beeld of een beeld wat alleen maar haperd/vast blijft staan.

Graag zie ik hier verandering in komen, want dit is enorm irritant.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @wen3008, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord tv kunt kijken. Ik ben daarom meteen voor je gaan kijken en zie dat je twee verschillende TV Boxen hebt. Een Entone Amulet 515 en een Amino Aria. Op welke TV Box ervaar je dit? De Entone TV Box is namelijk ietwat verouderd en daar kunnen deze klachten door komen. Als het deze TV Box is dan kan ik deze voor je omruilen. Dit zal al je klachten moeten oplossen. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @wen3008, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat jij ongestoord tv kunt kijken. Ik ben daarom meteen voor je gaan kijken en zie dat je twee verschillende TV Boxen hebt. Een Entone Amulet 515 en een Amino Aria. Op welke TV Box ervaar je dit? De Entone TV Box is namelijk ietwat verouderd en daar kunnen deze klachten door komen. Als het deze TV Box is dan kan ik deze voor je omruilen. Dit zal al je klachten moeten oplossen. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido.

Hey @Tommy bedankt voor je reactie.

maar degene die niet goed werkt is juist de andere, het Amino Aria kastje.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @wen3008, bedankt voor de verheldering, ook voor die TV Box maken we graag een ingreep! Ik ben meteen uitgebreid de verbinding ingedoken en het lukte mij niet om een fout te vinden in de TV Box. Heb je de TV Box direct bekabeld op het modem aangesloten of via een omweg, zoals een eigen router, switch of stroomnetadapters?

Omdat het modem al lang onafgebroken aanstaat zou het kunnen dat er iets mis gaat met de onderlinge communicatie tussen het modem en de TV Box. Graag wil ik je aanraden om beide apparaten van het stroom af te halen, vervolgens eerst weer het modem aan te sluiten en na een halve minuut de TV Box weer aan te sluiten.

Mocht het onverhoopt geen beterschap bieden, wij staan graag voor je klaar om dit helemaal op te lossen! 😄

Hoi @Cal van Odido,

Ik heb alles van t stroom gehaald en weer opnieuw opgstart en de tv doet het beter op het 2e kastje. Het hapert nog wel iets.

Reputatie 7
Badge +5

Dat is mooi om te lezen @wen3008, dank voor de moeite! Gaat het inderdaad om een rechtstreeks bekabelde verbinding zoals Cal vroeg? Omdat je aangeeft dat deze boven in de slaapkamer staat, wil ik dit zeker weten. Zo halen we laatste haperingen er ook uit! We kunnen anders ook de kabel tussen het modem en de TV Box vervangen. Ik heb echter wel een kabel van maximaal 15 meter die ik naar je kan sturen!

Hey @Cheyenne van Odido,

Het 2e kastje zit via een stroomnetadapter.

 

Reputatie 7
Badge +5

Duidelijk @wen3008! Ik ben er zeker van dat hier dan de haperingen vandaan komen. Alleen via een rechtstreeks bekabelde verbinding garanderen wij een stabiele verbinding. Omdat jouw TV Box draadloos is aangesloten, kan dit voor haperingen zorgen. Om het te testen kun je altijd eens een internetkabel tussen het modem en deze TV Box plaatsen. Ik weet zeker dat je dan geen haperingen ervaart!

@Cheyenne van Odido het is wel vreemd dan dat ik met T-mobile nooit geen last ervan heb gehad en sinds t veranderd is, heb ik dit.

Reageer